در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۱۰۳میلیون تن و به ارزش ۴۵میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار صادر شده که این میزان صادرات غیرنفتی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل گمرک گفت: ۴۴ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از مواد پتروشیمی است و ارزش کالاهای صادراتی پتروشیمی به علت کاهش قیمت جهانی ۱۸ درصد کاهش یافته است.
تجارت غیرنفتی ایران به کشور ارمنستان در بهار امسال به ۱۰۱ میلیون و ۷۴۷ هزار دلار رسید که در مقایسه با بهار سال قبل، با رشد ۳۸.۴ درصدی همراه بوده است.
عضوکمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی توسعه صادرات در گروه صنعتی ایران خودرو را اقدامی مثبت در صنعت خودرو و موجب افزایش صادرات غیرنفتی کشور دانست.
صادرات غیر نفتی کشور در سال ۱۴۰۱ با عبور از ۵۳ میلیارد دلار و رشد ۱۰ درصدی رکورد جدیدی را در تاریخ کشور به جا گذاشت.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: صادرات غیر نفتی کشور در سال ۱۴۰۱ با عبور از ۵۳ میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار با رشد ۱۰ درصدی، رکورد جدیدی را در تاریخ کشور به جا گذاشت.
یک تحلیلگر اقتصادی گفت: حذف دلار از اقتصاد می تواند باعث رشد صادرات غیر نفتی در کشور شود.
معاون وزیر صمت گفت: صادرات غیرنفتی طی سال جاری به ۵۲.۵ میلیارد دلار رسید.
سخنگوی دولت هدف از التهابات ارزی را ایجاد ناامنی در اقتصاد و فرار سرمایه‌گذاری و توقف رشد اقتصادی اعلام کرد و ادامه داد: در ماه‌های اخیر هم فروش نفت افزایش پیدا کرده و هم درآمد آن به داخل کشور می‌آید. در حوزه غیر نفتی و تجارت خارجی هم از فروردین امسال تراز تجاری ما مثبت شد و اکنون صادرات ما بیش از واردات ما است و اگر نفت نفروشیم هم نیاز ارز کشور تأمین می‌شود.
رئیس کل گمرک ایران گفت: درآمدهای ارزی کشور از محل صادرات غیرنفتی در ۱۱ ماه سال جاری به ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۲ و ۲۲ صدم درصدی داشته است.
رضایی با بیان اینکه چین در سیاست خارجی کشور ما، کشور مهمی است، افزود: سطح روابط اقتصادی دو کشور این مطلب را نشان می‌دهد؛ لذا این سفر در توسعه و ارتقای روابط نقش زیادی دارد. انتظار می‌رود در آینده شاهد ارتقای روابط با چین باشیم. ان‌شاءالله سطح صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی به چین نیز بیشتر شود.
اگر وزیر صمت یا هر مسئول دیگری تحریم‌های شکست خورده، صادرات نفتی و غیر نفتی رشد داشته و اقتصاد کشور در حال پیشرفت است، نتیجه طبیعی باید کاهش تورم، کاهش نرخ ارز، خودرو و طلا، مسکن، اجاره بها و البته قیمت مواد غذایی باشد. اما زمانی که ادارک، احساس و واقعیات عینی زندگی روزمره مردم، خلاف این نتایج را اثبات می‌کند، یکباره از تمامی آمار‌ها ارزش و اعتبارزدایی می‌شود
جدیدترین گزارش گمرک نشان می دهد تجارت خارجی کشور  از ابتدای امسال تا دهم ماه جاری به بیش از ۸۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
حجم کل تجارت از ابتدای سال جاری تا ۱۰ دی ماه حدود ۸۸ میلیارد دلار بوده که از این میزان سهم صادرات ۴۳ میلیارد و ۸۸ میلیون دلار و سهم واردات ۴۴ میلیارد و ۳۳۷ ملیون دلار بوده است.
رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به اینکه صادرات کالاهای باارزش افزایش یافته اما سرعت قابل قبولی ندارد، گفت: بعد از ۴ دهه هنوز به قدرت صادرات پی نبرده ایم.
سخنگوی وزارت صمت در توییتی از افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی کشور در مهر ماه خبرداد.
وزیر صمت تصریح کرد: هر کشوری که بتواند صادرات بیشتری داشته باشد وضع بهتری دارد و این به معنای تراز تجاری مثبت است. خوشبختانه اعلام می‌کنم با روند فعلی تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.
وزیر صمت تصریح کرد: هر کشوری که بتواند صادرات بیشتری داشته باشد وضع بهتری دارد و این به معنای تراز تجاری مثبت است. خوشبختانه اعلام می‌کنم با روند فعلی تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.
وزیر صمت تصریح کرد: هر کشوری که بتواند صادرات بیشتری داشته باشد وضع بهتری دارد و این به معنای تراز تجاری مثبت است. خوشبختانه اعلام می‌کنم با روند فعلی تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.
فاطمی امین گفت: خوشبختانه در موضوع تراز ارزی صادرات غیر نفتی، در حال نزدیک شدن به نقطه صفر هستیم و در این خصوص باید گفت سال گذشته ۴۸/۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و ۵۲ میلیارد دلار واردات داشتیم که تنها ۳/۵ میلیارد دلار تا رسیدن به این مهم فاصله داریم که امیدواریم این مسئله در سال آینده محقق شود.
سخنگوی گمرک گفت: صادرات غیر نفتی کشور در پنج ماه نخست امسال به ۹ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به ۴ میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار رسید که رشد ۴۰ درصدی داشته است.
یزد- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی در سال جاری گفت: تنها ۳.۵ میلیارد دلار تا بی اثر شدن نفت در تامین ارزی کشور فاصله داریم.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در کشور به ثبات اقتصادی رسیده‌ایم. در حوزه تجارت خارجی به رشد ۴۰ درصدی رسیدیم و حدود ۴۰ درصد صادرات غیر نفتی افزایش یافته است.
سخنگوی گمرک از تجارت غیرنفتی ۲۷ میلیون تنی ایران با ۱۵ کشور همسایه به ارزش ۱۶.۹ میلیارد دلار، در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
سخنگوی گمرک از تجارت غیرنفتی ۱۱ میلیون تنی کشور به ارزش ۹ میلیارد دلار در تیرماه خبر داد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۹ درصدی همراه بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ