معاون هماهنگ کننده سازمان اطلاعات سپاه، دستگیری عامل نفوذی و جاسوسان خارجی و شکست توطئه‌های دشمنان را گواه موفقیت سازمان‌های اطلاعاتی کشورمان دانست، تصریح کرد: فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیدار و آگاه هستند و هر حرکت دشمن را با دقت زیر نظر دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه متاسفانه برخی از کنشگران خارجی به دنبال ایجاد صف بندی در منطقه قفقاز هستند، گفت: ما از فرمت و ساز و کار موسوم به ۳+۳ بین کشور‌های منطقه استقبال می‌کنیم و از برگزاری این نشست که در آن آذربایجان و ارمنستان نیز حضور داشته باشند استقبال می‌کنیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.
راهی که اخیراً ایران برای گفتگو با کشور‌های تاثیرگذار عربی همچون عربستان و مصر در پیش گرفته است، می‌تواند شرایط را به گونه دیگری رقم بزند. این لزوما کنار گذاشتن همکاری‌ها با سایر کشور‌ها نیست. بار‌ها گفته شده که همچون کشور‌های عربی می‌توان در کنار روسیه و چین ایستاد و با آمریکا متحد بود و با اروپا رایزنی کرد. ایران می‌تواند اتحاد خود را با روسیه تداوم ببخشد، اما لزوما این به معنای برهم زدن توازن رابطه با غرب نیست.
غرفه ایرانسل در سومین اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو میزبان وزیر ارتباطات، وزرا و هیئت عالی رتبه کشورهای عضو اکو، کشورهای منطقه و برخی سازمان‌های بین‌المللی بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی از کشورهای فرامنطقه‌ای و صهیونیست‌ها از تقویت روابط ایران و عربستان برآشفته هستند، چرا که آنان همیشه دنبال ایجاد اختلاف در منطقه هستند.
در پی تایید رای شهروز سخنوری معروف به الکس در دیوان عالی کشور، بامداد امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حکم او، پس از طی تشریفات قانونی اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد. الکس سرشبکه اسکورت و قاچاق زنان و دختران ایرانی به برخی کشور‌های منطقه بود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و تحریک برخی از کشورها از مؤلفه‌های تهدیدساز است که باید اقدامات جدی برای برخورد با آن اتخاذ شود.
سفیر واشنگتن در بغداد گفت: ما مدت‌هاست که با شرکای خود برای رویارویی با برخی چالش‌ها به ویژه خاتمه دادن به بحران‌های مختلف منطقه تلاش کردیم؛ بنابراین بدیهی است که آمریکا در منطقه باقی خواهد ماند و به تعمیق شراکت با کشور‌های آن به ویژه عراق خواهد پرداخت.
همزمان با تشدید تحرکات چین در منطقه خاورمیانه و افزایش رایزنی‌ با کشورهای خاورمیانه‌ای نظیر میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان و یا گسترش روابط پکن با پایتخت های عربی منطقه، برخی ناظران از گزاره تبدیل شدن چین به عنوان قدرت فرامنطقه ای برتر در خاورمیانه و از دست رفتن جایگاه سنتی آمریکا سخن می گویند.
همزمان با تشدید تحرکات چین در منطقه خاورمیانه و افزایش رایزنی‌ با کشورهای خاورمیانه‌ای نظیر میانجی‌گری در روابط ایران و عربستان و یا گسترش روابط پکن با پایتخت های عربی منطقه، برخی ناظران از گزاره تبدیل شدن چین به عنوان قدرت فرامنطقه ای برتر در خاورمیانه و از دست رفتن جایگاه سنتی آمریکا سخن می گویند.
اکنون، عربستان سعودی به جای تلاش برای منزوی کردن ایران، یک استراتژی چند وجهی را دنبال می‌کند که تعامل با ایران را با تلاش برای مقابله با نفوذ آن در سراسر منطقه، از جمله در سوریه درهم‌می‌آمیزد. این هفته مقامات سعودی برای گفتگو‌های صلح با حوثی‌ها به یمن سفر کردند. کشور‌های خاورمیانه منافع مختلفی در سوریه دارند. میلیون‌ها پناهنده سوری به کشور‌های همسایه اردن، لبنان و ترکیه گریختند. برخی کشور‌ها مانند عراق مایلند مسیر‌های تجاری خود را از طریق سوریه باز کنند.
‌لاسجردی با توجه به اینکه فضای کلی خاورمیانه در حال حاضر به‌سمت آرامش، روش‌های مسالمت‌آمیز و گفتگو‌های سیاسی حرکت می‌کند، معتقد است که نتانیاهو در تلاش است تا رفتاری خلاف جهت فضای عمومی منطقه در پیش بگیرد؛ مانند استفاده از سلاح و روش‌های قهر‌آمیز علیه همسایگان. او گفت: «لذا در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که حمله به کشور همسایه توسط رقبای نتانیاهو به‌عنوان عامل چالش با دولت او تلقی خواهد شد و حتی در منطقه نیز چالش‌ها و اعتراضاتی را علیه اسرائیل رقم می‌زند چنان‌که در حال حاضر نیز برخی کشور‌های همسایه مانند فلسطین، لبنان و جهان عرب در این حوزه اعلام موضع کرده‌اند.»
شمخانی: برخی کشور‌های فرامنطقه‌ای با سوء استفاده از رخداد‌های مشکوک بدنبال ایجاد سوءتفاهم در روابط میان ایران و قطر هستند که لازم است دو کشور با هوشیاری کامل با این روند مقابله کنند.
سردار قاآنی به تغییر راهبرد آمریکایی‌ها که با همکاری برخی کشور‌های منطقه شکل گرفت و منجر به ایجاد پدیده خطرناکی مانند داعش شد، اشاره کرد و افزود: مدل انحرافی داعش که یک کپی‌سازی جعلی از جبهه مقاومت بود این ظرفیت را داشت که شرایط منطقه را به شکل مطلوب آمریکایی‌ها تغییر دهد، اما مجاهدت سردار شهید سلیمانی و یارانش که عصاره فرهنگ ناب مقاومت و انقلاب اسلامی بودند، این توطئه عظیم را ناکام گذاشتند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه هدف آشوب در ایران متوقف کردن روند پیشرفت کشور بود و ثابت کرد که راه دولت درست است زیرا فروش نفت و تجارت غیرنفتی افزایش یافته، گفت: بر اساس گزارش‌های امنیتی که از پیش از شروع این اغتشاشات تهیه شده، گزارش‌های مستندی ارائه شد، مبنی بر وجود برنامه‌ریزی‌های... متمرکز ایالت متحده امریکا و اسرائیل...، سرویس‌های جاسوسی این دو بودند. متاسفانه در این ایام اخیر هم برخی از کشورهای اروپایی، برخی از سرویس‌های جاسوسی‌شان و برخی کشورهای منطقه که هم سو با این‌ها فعالیت میکردند، حضور داشتند. همه اینها سرویس جاسوسی‌شان، اتاق مشترکی داشتند با اتاق‌های مشترک عملیاتی. در منطقه اتاق عملیات داشتند ولی اتاق عملیات اصلی در منطقه نبود و طراحی مشترکی انجام می‌دادند.
معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هرگونه تحرکات دشمنان زیر دید نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، گفت: چندی پیش نیروهای اطلاعاتی برخی کشورهای مخالف نظام اسلامی در منطقه نشستی داشتند که در این نشست اعتراف داشتند که اکنون باید منتظر اقدام تلافی‌جویانه ایران باشیم.
در حالی‌که برخی از کشور‌های منطقه نظیر قطر و امارات که زمانی به شورشیان مخالف اسد کمک کرده بودند، بار دیگر به سمت برقراری روابط با سوریه گام برمی‌دارند، ترکیه نیز با این کشور‌ها هم‌مسیر شده است. البته باوجود حرکت آهسته دولت ترکیه به‌سمت برقراری مجدد ارتباطات دیپلماتیک با دولت سوریه بعد از حدود یک‌دهه و به‌رغم دیدار مقامات دو طرف، آنکارا، اما برای عادی‌سازی روابط با دمشق شرط گذاشت.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی در دیدار با سفیر امارات، گفت: ما امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می دانیم اما حضور برخی عناصر به نفع منطقه نخواهد بود.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرد که هدف نهایی گسترش روابط نظامی واشنگتن با برخی کشورهای عربی منطقه و تل آویو، برنامه موشکی ایران است.
بری آیچنگرین تحلیلگر اقتصادی نوشت که کشورهای مختلف جهان باید ذخایر خود را با ارزهای منطقه یورو، چین و سایر اقتصادهای دیگر متنوع سازند.
دسترسی به غار بیوک‌آقا به‌راحتی میسر نیست. حاج هاشمی از موقعیت جغرافیایی این غار چنین می‌گوید: «غار بیوک آقا در ضلع غربی آبشار سنگان قرار دارد. برای همین کوهنوردان برای رسیدن به غار باید مسیر دسترسی از سنگان بالا و امامزاده قاسم را به سمت آبشار دو ساعت پیاده‌روی کنند. این غار در ارتفاع ۲۵۷۰ متری از سطح دریا و در مسیر قله سنگان با ارتفاع ۳۳۷۵ متری قرار دارد. بنابراین، کوهنوردانی که در مسیر فتح قله سنگان هستند از این جان‌پناه به‌عنوان استراحتگاه استفاده می‌کنند، به‌خصوص در فصل زمستان که برخی مجبورند شب در این منطقه بمانند.»
کنعانی نقش سیاست‌های مخرب و فتنه انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشتباه محاسباتی بعضی از کشور‌های منطقه در باز کردن پای بیگانگان به معادلات امنیتی منطقه را از مهمترین عوامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود، جای تأسف است که برخی از کشور‌های عضو شورا به جای مسؤلیت پذیری و اصلاح سیاست‌های ناکارآمد و شکست خورده، بر فرافکنی و بیان حرف‌های تکراری و ملال آور اصرار می‌ورزند.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها، مانع خلق پول شود؛ نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد برسد.
دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها مانع خلق پول شود نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به تورم ۴۰ درصد برسد.
صادرات گاز روزانه روسیه به مشتریان خارجی بزرگ، با تصمیم گازپروم برای توقف عرضه به خریداران متعدد، از ابتدای ژوئن تاکنون به پایینترین میزان از سال ۲۰۱۴ رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ