در حالی‌که برخی از کشور‌های منطقه نظیر قطر و امارات که زمانی به شورشیان مخالف اسد کمک کرده بودند، بار دیگر به سمت برقراری روابط با سوریه گام برمی‌دارند، ترکیه نیز با این کشور‌ها هم‌مسیر شده است. البته باوجود حرکت آهسته دولت ترکیه به‌سمت برقراری مجدد ارتباطات دیپلماتیک با دولت سوریه بعد از حدود یک‌دهه و به‌رغم دیدار مقامات دو طرف، آنکارا، اما برای عادی‌سازی روابط با دمشق شرط گذاشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه عرب زبان به تاثیر پرونده سوریه و آوارگان سوری بر انتخابات دور دوم ترکیه پرداخته است.
شمار جان‌باختگان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری و پس‌لرزه‌های آن که منطقه جنوب شرق ترکیه در امتداد مرز با سوریه را لرزاند، همچنان در حال افزایش است.
زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه موجب ایجاد ویرانی های بسیار شدیدی در این دو کشور شده، در این گزارش در نظر داریم از زبان آمار این بلای طبیعی را مورد واکاوی قرار دهیم.
بر اساس آخرین بروزرسانیِ مقام‌های ترکیه، طی ۲۴ ساعت اخیر، ۹ نفر دیگر از زیر آوار نجات یافتند، اما در حال حاضر بیشتر تمرکز نیرو‌های امداد و نجات بر رساندن غذا و تامین سرپناه برای مردمی است که در سرمای شدید با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
بنا به اعلام منابع رسمی در ترکیه، شمار قربانیان زلزله اخیر این کشور از ۳۱ هزار تن گذشت.
لیونل مسی آرژانتینی ستاره پاری‌سن‌ژرمن حمایت خود را از مردم آسیب دیده در زلزله سوریه و ترکیه نشان داد.
آمار تلفات زلزله در ترکیه و سوریه مجددا افزایش یافته و مجموع شمار قربانیان این حادثه در این دو کشور از ۲۱ هزار تن فراتر رفته است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که مجموع تلفات زلزله‌های ترکیه و سوریه از ۱۹ هزار تن عبور کرده است.
منابع خبری با انتشار تصاویری دردناک از تلاش ها برای امداد و نجات در سوریه، از ادامه روند کمک رسانی به زلزله زدگان در این مناطق خبر می دهند.
در حالی که پس لرزه‌ها معمولا به طور قابل توجهی کوچک‌تر از شوک اصلی هستند، اما می‌توانند عواقبی به همان اندازه ویرانگر داشته باشند چرا که زیرساخت‌ها در اولین زلزله آسیب دیده اند و ممکن است تلاش‌های امداد رسانان برای نجات زلزله زدگان را با مشکل مواجه سازند.
یونیسف امروز اعلام کرد که این زلزله ای که در ترکیه .و سوریه رخ داده است، قوی ترین زلزله منطقه طی ۱۰۰ سال اخیر است.
شمار تلفات، قربانیان و میزان خسارات زلزله شدیدی که بامداد دوشنبه ترکیه و سوریه را لرزاند همچنان رو به افزایش است.
تلفات زلزله در ترکیه و سوریه همچنان رو به افزایش است
ساعاتی پیش زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است.
یک رسانه سعودی مدعی شد که وزرای خارجه ترکیه و سوریه چهارشنبه هفته جاری در مسکو در حضور وزیر خارجه روسیه دیدار می‌ کنند.
وزرای خارجه ترکیه و روسیه‌ درباره بحران سویه به صورت تلفنی گفتگو کردند.
وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وزیر دفاع و مدیر سازمان اطلاعات کل این کشور با مشارکت طرف روس با وزیر دفاع و رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه در مسکو دیدار کردند.
میراوغلو در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: «دمشق درخواست آنکارا را برای ترتیب جلسه‌ای بین اردوغان و اسد رد کرده و قصد دارد آن را تا بعد از انتخابات ترکیه به تعویق بیندازد».
معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی و ترکیه از خاک این کشور تاکید کرد.
«دیمیتری پسکوف» گفت که سطح روابط روسیه و ترکیه در حدی است که به دو کشور امکان می دهد تا اختلافات خود را درباره سوریه از طریق گفتگو حل کنند.
«دیمیتری پسکوف» گفت که سطح روابط روسیه و ترکیه در حدی است که به دو کشور امکان می دهد تا اختلافات خود را درباره سوریه از طریق گفتگو حل کنند.
معاون وزیر خارجه سوریه گفت که دولت آمریکا برای ضربه زدن به سوریه به دورغ و افترا متوسل شد و بیش از ۹۰ کشور تروریست وارد کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو و آنکارا اختلافاتی در خصوص تامین امنیت در کشور سوریه دارند.
استاد دانشگاه مسکو با اشاره به اینکه امنیت ترکیه به معنای امنیت سوریه است گفت: خروج آمریکا از سوریه محور اصلی گفت‌وگوها طی دیدار هیئت تُرک با بشار اسد خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ