وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر فجر آغاز شده و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بوده است و تقریباً سالن‌ها مملو از جمعیت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره جذب جوانان حزب‌اللهی در وزارتخانه‌ها از جمله خبر به‌کارگیری ۴۰۰نفر از آنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که ما جذب نخبه داشته باشیم. عبارت آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید قدری دقیق‌تر می‌بود.
معاون زنان ریاست جمهوری درباره صدور دستور بازگشت گشت ارشاد گفت: این دستور را من نشنیده ام، معاونت زنان دستگاه اجرایی نیست و این موضوع را باید از وزارت کشور که نیروی اجرایی هستند بپرسید.
معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری درباره دستوربازگشت گشت ارشاد گفت: دستور را من نشنیدم، ما دستگاه اجرایی نیستیم و این موضوع را باید از مسئولان وزارت کشور که نیروی اجرایی هستند بپرسید.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره ترور نافرجام روزنامه‌نگاران کشورش تأکید کرد: طرح ترور روزنامه‌نگاران ارشد روسیه، ماهیت تروریستی رژیم زلنسکی را نشان می‌دهد.
رئیسی در جلسه ویژه‌ای که صبح امروز (دوشنبه) به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف تشکیل شده بود، از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی خواست تا به تکالیف قانونی خود عمل نمایند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی تهمیدات این وزارتخانه برای جلوگیری از اتفاقات مشابه آنچه اخیرا در کنسرت گرشا رضایی رخ داد، گفت که «بنای دولت، وزارت کشور و وزارت ارشاد این است که با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود، حوزه فرهنگ و هنر با آرامش کار خود را دنبال کند.»
رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: در حالی که تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی خود به تنهایی نگران‌کننده است، نگرانی ما با اهمال وزارت خارجه در پاسخ به تلاش‌های کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای نظارت بر رویکرد و مذاکرات در قبال ایران تشدید شده است.
مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه نروژ با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار و گفتگو کرد.
اسماعیلی درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی صوت و تصویر در فضای مجازی و اینکه گفته می‌شود مدیریت آن را به صدا و سیما واگذار شده است، گفت: از اواخر دولت قبل تصمیمی گرفته شد که طبق آن تمام اختیارات صوت و تصویر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا و سیما منتقل شود.
الشرق الاوسط به نقل از منابعی در وزارت امور خارجه آلمان نوشت: نشست دیپلمات‌های ارشد سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا با علی باقری‌کنی که در اسلو برگزار شد، بر درخواست از تهران برای توضیح درباره منشا ذرات اورانیوم بسیار غنی شده تمرکز داشت.
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در این باره گفت: دوطرف بسیار از هم دور هستند.
بنا به اعلام دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین این کشور به زودی و در قالب یک سند موضع خود را در خصوص جنگ اوکراین شفاف خواهد کرد.
وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جیمز کلورلی ابتدا به واشنگتن و سپس به تورنتو سفر خواهد کرد تا با همتایان خود و دیگر شخصیت‌های ارشد دولتی، در این دو کشور دیدار کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات مقام ارشد اتحادیه اروپا درباره پیوستن اوکراین به این بلوک را با جمله‌ای کنایه‌آمیز پاسخ داد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره خبرنگاران بازداشتی حوادث اخیر گفت: درباره افراد بازداشتی، نهاد‌های انتظامی و امنیتی اذعان دارند اتهام این افراد پوشش وقایع اخیر برای رسانه‌هایشان نبوده است و حتی هیچ فردی در تهران به‌خاطر فعالیت رسانه‌ای دستگیر نشده است.
یکی از مقامات ارشد وزارت کشور اوکراین، به نتایج تحقیقات روسیه درباره انفجار پل کریمه واکنش نشان داد.
هاشمی درباره معافیت مالیاتی گفت: این موضوع دو بخش دارد؛ معافیات مالیاتی هنرمندان و دیگری معافیت مالیاتی خانه سینما. بر اساس قانون فعالیت‌هایی مانند کشاورزی و دامپروری و نیز فرهنگ و هنر از معافیت مالیاتی (تعبیر جدید اداره دارایی مالیات با ضریب صفر) برخوردارند که اگر تشکل داشته باشند، شامل تشکل هم می‌شود؛ بنابراین حتی اگر خانه سینما به سمت ثبت در وزارت کار هم متمایل شود - که شخصا معتقدم ماموریت اصلی خانه سینما در اساسنامه، صنفی یعنی مراقبت از کسب و کار و امنیت شغلی است این کار را انجام دهد - صرفا معافیت مالیاتیِ خانه‌ سینما لغو می‌شود نه اهالی سینما که به کسب و کار فرهنگی هنری سینمایی مشغولند!
بهادری جهرمی گفت: چهار موضوع در توافق دنبال شده که شامل تضمین‌ها و راستی‌آزمایی، رفع تحریم‌ها ‌و بسته شدن ادعاهای سیاسی در مورد مسائل پادمانی است و جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوها را ترک نکرده و نخواهد کرد.
بهادری جهرمی گفت: چهار موضوع در توافق دنبال شده که شامل تضمین‌ها و راستی‌آزمایی، رفع تحریم‌ها ‌و بسته شدن ادعاهای سیاسی در مورد مسائل پادمانی است و جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگوها را ترک نکرده و نخواهد کرد.
خبرنگار ارشد حوزه «امنیت ملی» شبکه سی‌ان‌ان در صفحه توییترش درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، نوشت: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه [آمریکا]گفت، «برخی شکاف‌ها را پر کرده‌ایم، اما برخی دیگر هنوز باقی مانده‌اند».
وزارت خارجه کره جنوبی جمعه (۱۹ اوت) از گفتگو‌های تلفنی پشت سر هم معاون وزیر امور خارجه این کشور با «رابرت مالی» و «انریکه مورا» مذاکره‌کنندگان ارشد ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام، خبر داد.
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه تاکید کرد: احقاق حقوق و تامین منافع ملت ایران و تضمین اجرای پایدار تعهدات طرف مقابل و جلوگیری از تکرار رفتارهای غیرقانونی آمریکا دغدغه جدی تیم مذاکره‌کننده است.
با وجود موضع گیری صریح معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره اینکه وی او دی‌ها به نفع تفسیر صداوسیما درباره کنترل پلتفرم‌های آنلاین پخش فیلم و سریال، همزمان اقدامات متولیان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حکایت از عدم تسلیم شدن دارد
فیلمسازان حق دارند از امنیت سرمایه شان اطمینان حاصل کنند؛ بنابراین، انتظار می‌رود سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در این زمینه موضع گیری صریح داشته باشند و در دفاع از امنیت فیلم‌های سینمایی ورود کرده و اعلام موضع نمایند و البته اقدام‌شان نیز به اعلام موضع محدود نشود؛ رویکردی که تا حدودی می‌تواند به برقراری دوباره آرامش در فضای سینما منجر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ