«سراب» در آذربایجان شرقی با دمای ۲۵/۶- درجه سلسیوس سردترین شهر و پس از آن «خیرآباد» در زنجان با دمای ۱۹/۶- و «بابارشانی» در کردستان با دمای ۱۸/۷- در رده‌های بعدی سردترین شهر‌های کشور قرار گرفتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ ترین مرکز استان کشور است.
با رسیدن دمای آب دریا به ۳۰ درجه سلسیوس، منطقه خلیج فارس با وجود دما و رطوبت بسیار بالای خود به محیطی تبدیل شده است که زندگی در آن کم‌کم غیرقابل تحمل می‌شود. شاخص دما در سواحل این منطقه در ایران ظاهراً در روز سه‌شنبه هفته گذشته به حدود ۷۰ درجه سلسیوس رسیده بود که انسان‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی در آن دوام بیاورند.
ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان با دمای ۱۳ و۱۵ و شهر کرد با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.
طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مرداد) اهواز با دمای ۵۱ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است.
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه وزارت نیرو متولی انجام مطالعات مدیریت جامع سیلاب است، گفت: با انجام مدل مدیریت جامع سیلاب حدود ۸۰ درصد منابع آبی کشور حفظ می‌شود.
دمای لوت اختلاف زیادی با دیگر نقاط کره زمین دارد چرا که در بعضی از نقاطی که تیم تحقیقاتی دکتر کردوانی پا به آن گذاشته‌اند هیچ نشانه‌ای از حیات وجود نداشته. آن‌ها هیچ موجود زنده‌ای پیدا نکرده‌اند حتی یک باکتری! این درحالی است که در گذشته تصور می‌شد گرم‌ترین نقطه زمین «دره مرگ آمریکا» یا «ربع الخالی» عربستان است.
امروز دمای همه شهرهای ایران بالای ۳۵ درجه سانتی گراد است که در برخی شهرها تا ۴۹درجه سانتی گراد هم رسیده است اما در این میان برخی شهرها هستند که دمای هوا در آنها زیر ۳۰ درجه است و به نسبت خنک‌تر هستند.
مقام مسئول سازمان هواشناسی با بیان"دمای کشور از ابتدای سال آبی ۱.۱درجه بالاتر از میانگین بلند مدت بوده است"گفت:کشور دچار آنومالی یا ناهنجاری دمایی نیست.
بر اساس داده‌های سرویس خدمات آب و هوایی OGIMET در شبانه روزگذشته زابل در شمال سیستان و بلوچستان با دمای ۵۰.۸ درجه سلیسوس بالاترین دمای زمین در بین بیش از 8800 ایستگاه سینوپتیک اصلی ثبت کرد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تغییر اقلیم زمین گفت: روند گرمایش فعلی زمین در ۱۰ هزار سال گذشته بی‌سابقه است و میانگین افزایش دمای کشور ما با سرعتی دو برابر روند جهانی پیش می‌رود.
پیش بینی می‌شود دمای هوا در بخش‌هایی از ایران بسیار بالا باشد. هم چنین، پیری جمعیت نیز در آن کشور با سرعت بیش‌تری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر منطقه رخ خواهد داد.
طبق اعلام سازمان هواشناسی، سراب در آذربایجان شرقی با دمای منفی ۲۵/۶ درجه سلسیوس سردترین شهر کشورمان است. نهایت سرما در آذربایجان‌شرقی را در این ویدئو ببینید.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: اختلاف دمای سردترین و گرم‌ترین شهرهای کشور در شبانه‌روز گذشته به ۵۰ درجه سلسیوس رسید.
ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۲۲- و ۲۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.
در‌حال‌حاضر نشانه‌هایی را می‌بینیم که در اواخر سال ۲۰۲۳، یک ال‌نینو جدید ممکن است پس از چندین سال ظهور کند. این می‌تواند به‌طور کامل الگو‌های آب‌وهوا را برای فصول سال آینده تغییر دهد. دمای جهانی در طول یک دوره ال‌نینو حدود ۰.۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و در طول لانینا حدود ۰.۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سراب با دمای منفی ۲۰ درجه سانتی گراد، دوباره سردترین شهر کشور شد.
اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای با موضوع «الزام ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز با توجه به کاهش شدید دمای هوا» صادر کرد.
کارشناس هواشناسی گفت: در حال حاضر همزمان با گستردگی بارش برف و کولاک فریمان با ۲۹ درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور محسوب می‌شود.
کشور‌هایی مانند ایران که در تیم‌های باشگاهی قطر بازیکن دارند، برگ برنده بزرگی در اختیارشان است، زیرا بازیکنان مذکور با آب و هوای خاص کشور قطر آشنایی دارند و این موضوع برتری نسبی‌ای را نسبت به سایر تیم‌های شرکت کننده بخصوص تیم‌های اروپایی که از هوای سرد قاره سبز به دمای نسبتاً معتدل قطر در آن مقطع می‌آیند، می‌دهد
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از روند کاهش دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خبر داد.
با توجه به افزایش بی‌سابقه حضور زائران مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلا و نجف و دمای بسیار بالا در عراق، با تصمیم جمهوری اسلامی ایران قرار شد چند محموله مواد غذایی جهت توزیع میان زوار به نجف ارسال شود.
شهرستان مهران در حال حاضر با ۴۸.۵ درجه جزو گرم‌ترین شهر‌های کشور است و پیش‌بینی می‌شود دمای فردای این شهر به ۵۰ درجه برسد.
معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران گفت: با افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق به ۶۶ هزار مگاوات رسیده است.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: افزایش دمای هوا از روز چهارشنبه گذشته در کشور تداوم داشت و موجب افزایش مصرف برق شده است، با این وجود مشکلی در تأمین برق نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ