معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران گفت: با افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق به ۶۶ هزار مگاوات رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی شاهد افزایش تدریجی دما از امروز تا اواخر هفته آینده خواهیم بود و برآورد می‌شود ۳۰۰۰ مگاوات به میزان تقاضای مصرف برق کشور اضافه شود که این برای هفته ابتدای شهریورماه بی‌سابقه و عدد بزرگی است.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: میزان اوج مصرف برق در ۲۰ روز از ۲۴ روز مرداد ماه بیش از رکورد مصرف برق سال گذشته است.
مدیر عامل توزیع برق استان تهران گفت: بالاترین میزان مصرف برق در کشور ۱۵ مرداد با ۳ هزار و ۷۰۰ مگاوات رقم خورد.
سخنگوی صنعت برق از رشد ۴ هزار مگاواتی (۵.۷ درصدی) مصرف برق نسبت به سال گذشته خبر داد.
کردی گفت: هفته گذشته در روز ۲ مرداد بیشترین میزان اوج مصرف با عدد ۷۲ هزار و۷۲۴ مگاوات به ثبت رسید که یک رشد تاریخی ۴.۶ درصدی را نسبت به اوج مصرف پارسال نشان می دهد.
بر اساس اعلام گزارش‌های مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، میزان تقاضای مصرف برق به نصاب جدید ۷۲ هزارو ۷۰۰ مگاوات رسید.
رجبی مشهدی گفت:درحال حاضر تقریباً نسبت به بار پایه که حدود ۴۰ هزار مگاوات است، بیش از ۳۲ هزار مگاوات وسایل سرمایشی بر این این میزان مصرف اثر گذاشته است.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان مصرف برق در اوج مصرف روز نیمه تعطیل پنجشنبه ۲۹ تیرماه نسبت به سال قبل هم عبور کرد.
توسعه زنجیره متانول نیازمند حمایت دولت، میزان مصرف آب در تهران هشدار آمیز شد، و قطعی برق ۶۸ اداره پرمصرف در پایتخت از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
وزیر نیرو با بیان اینکه میزان مصرف برق کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ هزار مگاوات افزایش داشته است، افزود: با کمک و همکاری مردم می‌توانیم برق پایدار همه بخش‌ها را بدون مشکل تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق کشور در روز جاری را ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات اعلام کرد.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه این هفته بیشترین میزان مصرف برق کشور به ثبت می رسد،گفت:با تلاش صنعت نیروگاهی کشور درصددیم در دوره اوج بار مصرف برق حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به کار بگیریم.
آمار مرتبط با میزان تأمین برق صنایع در خرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که به طور کلی میزان تأمین برق صنایع کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته که فولادی ها در صدر قرار دارند.
سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه میزان مصرف برق مشترکان صنعتی از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق تاکنون ۱۷.۳ درصد افزایش یافته است، از اعلام رسمی اسامی ادارات و دستگاه‌های پرمصرف خبر داد.
سخنگوی صنعت برق گفت: با نصب کنتورهای هوشمند در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، میزان مصرف برقشان رصد می‌شود و هیچ افزایش مصرفی از نظر همکاران ما در شرکت های توزیع دور نخواهد ماند.
رشت- مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از پایش روزانه و مداوم میزان مصرف برق مشترکان استان در فصل گرم سال خبر داد.
همزمان با فرارسیدن فصل گرما و شروع طرح‌های مدیریت مصرف برق، شایعاتی در شبکه‌های مجازی پیرامون میزان مصرف برخی لوازم خانگی همانند یخچال‌ فریزرها مطرح می‌شود که با محاسبات ریاضی همخوانی ندارد.
بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق؛ با توجه به افزایش دما در اکثر نقاط کشور میزان مصرف برق در کشور ۱۲ و نیم درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
در این ایام حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد میزان مصرف آب افزایش می‌یابد، باید در این شرایط شهروندان تغییر الگوی مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند، انرژی آب مانند سایر انرژی‌ها مانند برق و گاز نیست که بتوان به راحتی آن را منتقل کرد، باید در حفظ آن کوشا باشیم تا همیشه این منابع را به‌طور پایدار در دسترس داشته باشیم.
هدف از نصب کنتور هوشمد روی تابلو‌های تبلیغاتی مدیریت میزان مصرف آن‌ها است، آن‌طور که کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این خصوص گفته، در راستای اجرای طرح‌های مدیریت مصرف انرژی در شهر تهران، با همکاری متقابل این شرکت و شهرداری تهران به منظور جلوگیری از هدررفت برق، روشنایی تابلو‌های تبلیغاتی منصوبه در سطح پایتخت، پایش و با همراهی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شرکت‌های تبلیغاتی، روشنایی این تابلو‌ها تا حد ممکن تعدیل و کاسته شد.
مدیرعامل توانیر با اشاره به ناترازی برق در شرایط فعلی گفت: زمان‌هایی که مصرف داخلی بالا باشد میزان صادرات برق به حداقل خود می رسد اما تعهدات بین المللی خود را رعایت خواهیم کرد.
سخنگوی صنعت برق گفت: صنایعی که نیروگاه تولید برق احداث کنند متناسب با میزان ظرفیت نیروگاه، از انجام طرح‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.
مدیر مرکز کنترل بار و انرژی شبکه برق کشور گفت: میزان مصرف برق با توجه به کاهش دما نسبتاً کاسته شده و مقداری از شرایط بحرانی فاصله گرفته است.
تابستان امسال در حالی از نیمه گذشت که نه‌تنها برخلاف سال گذشته تجربه‌های تلخ خاموشی‌های گسترده برق تکرار نشد، بلکه به ظرفیت تولید برق کشور نیز افزوده شد و دستاوردی ارزشمند رقم خورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ