دمای لوت اختلاف زیادی با دیگر نقاط کره زمین دارد چرا که در بعضی از نقاطی که تیم تحقیقاتی دکتر کردوانی پا به آن گذاشته‌اند هیچ نشانه‌ای از حیات وجود نداشته. آن‌ها هیچ موجود زنده‌ای پیدا نکرده‌اند حتی یک باکتری! این درحالی است که در گذشته تصور می‌شد گرم‌ترین نقطه زمین «دره مرگ آمریکا» یا «ربع الخالی» عربستان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌اند.
ضیاییان گفت: طی پنج روز آینده برای مناطقی از شمال شرق و شرق و در دو روز آینده در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.
تمرین با بچه‌ها در یک فضای آرام در گرم‌ترین شهر ایران برای ستاره سال‌های نه چندان دور استقلال آزار دهنده نیست.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
گرم‌ترین هفته ایران در ۱۱ سال اخیر در راه است
کارشناس مسائل اقلیمی و هواشناسی اعلام کرد: گرم‌ترین هفته ایران در ۱۱ سال اخیر در راه است.
بنا بر اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، انتظار می‌رود هفته آینده گرم‌ترین هفته تیر ماه باشد.
بنا بر اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، هفته آینده به طور کلی انتظار می‌رود گرم‌ترین هفته تیر ماه باشد.
موج گرمایی اخیر زابل در حالی است که این شهر، درست چند ماه پیش زمستان سردی را سپری کرد و سومین یخبندان شدید خود را در حدود ۶۰ سال اخیر پشت سر گذاشت.
بر اساس داده‌های سرویس خدمات آب و هوایی OGIMET در شبانه روزگذشته زابل در شمال سیستان و بلوچستان با دمای ۵۰.۸ درجه سلیسوس بالاترین دمای زمین در بین بیش از 8800 ایستگاه سینوپتیک اصلی ثبت کرد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای «آب پخش» در استان بوشهر به ۴۸.۹ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین دمای کشور از ابتدای بهار تا کنون را رقم زد.
در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در تهران (فرودگاه مهرآباد) به ۳۰ درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین روز این شهر از ابتدای بهار تا کنون را رقم زد.
چندین نقطه روی زمین به عنوان گرم‌ترین نقاط زمین مطرح شده‌اند (از جمله کویر لوت در ایران)، اما گرم‌ترین نقطه ثبت‌شده بر روی زمین در دره مرگ ایالات متحده آمریکا با دمای ثبت‌شده ۵۶٫۷ درجه سانتی‌گراد در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۱۹۱۳ بوده است.
در ایامی که بیشتر شهرهای کشور با برودت هوا همراه شده و برفی و بارانی است؛ شهرهای جنوبی کشور گرم‌ترین دما را ثبت می‌کنند.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران،ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
شهرستان مهران در حال حاضر با ۴۸.۵ درجه جزو گرم‌ترین شهر‌های کشور است و پیش‌بینی می‌شود دمای فردای این شهر به ۵۰ درجه برسد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ