نوری گفت: هوا بارانی می‌شود، برفی می‌شود، تعطیل می‌کنند. نظام برای آموزش و پرورش روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند. فارغ از بحث هزینه و مهمتر از آن، ارزش افزوده کار معلمان و دانش آموزان ما بیش از اینهاست. جامعه ما باید در آموزش و پرورش موثرقرار بگیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:سالانه ده همت برای دانش‌آموزان اتباع هزینه می‌شود.
طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، در راستای اجرای سند تحول بنیادین، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود تا علاوه بر زبان انگلیسی، ۶ زبان خارجی جدید اموزش داده شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دولتی حق دریافت وجه خارج از دستورالعمل ندارند، گفت: هزینه فعالیت فوق برنامه باید بعد از اتمام فرآیند ثبت نام اخذ شود.
محمدرضا نیک نژاد: مهاجرت در پایه دانش آموزی مخصوص طبقات خاصی است و گستردگی ندارد. همانطور که در ایران شکاف طبقاتی زیاد و آموزش طبقاتی شده و عموما دیگر رشته‌های برند و پول ساز برای پولدار‌ها مانده است. آمار‌ها نشان می‌دهد از ۴۰ رتبه اول کنکور فقط یک نفر از مدارس دولتی است یا در سه هزار رتبه اول کنکور ۷ تا ۸ درصد و چه بسا کمتر از مدارس دولتی هستند. از طرف دیگر فقط آدم‌های پولدار توان فرستادن کودکان خود به مدارس خارج از کشور را دارند و اگر در خانواده متوسط چنین تصمیمی بگیرند حتما فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به سقف شهریه ۳۸ میلیونی در سال گذشته اظهار کرد: فعلا مبنای شهریه همین مقدار است تا زمانی که براساس الگو‌ها شهریه جدید تعیین شود. همچنین موسسان نیز باید همراهی کنند چرا که با دریافت شهریه‌های خارج از عرف، آبروی سایر مدارس را نیز خواهند برد.
در مدارس دولتی اخذ هرگونه وجه به‌استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش‌آموزی و هزینه کتب درسی و لباس کار در هنرستان‌ها، خارج از ضوابط این آیین‌نامه، توسط مدیران مدارس ممنوع است. دریافت یا اعطای کمک‌های داوطلبانه مردمی در خارج از فصل ثبت‌نام مدرسه، بلامانع است.
هزینه روزانه آموزش و پرورش ۱۰۰۰ میلیارد تومان است لذا باید توجه داشت که تعطیلی یک روز مدارس برای دولت هزینه هزار میلیاردی دارد. در شرایطی که این وزارتخانه سرنوشت‌ساز با سرپرست اداره می‌شود جا دارد که آقای رییس‌جمهور در انتخاب کاندیدای وزارت و معرفی به مجلس تلاش بیشتر از معمول داشته و این دستگاه عظیم را از بلاتکلیفی خارج کند.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: مهاجرت در سنین دانش آموزی جز گسست خانوادگی هیچ دستاورد دیگری ندارد.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت، باطل است؟ / ورییس سازمان خصوصی‌سازی: نقد جدی به مولدسازی وجود ندارد/ پیاز صادر می‌کنیم و بعد با قیمت‌ بالا از خارج وارد کنیم / وزارت اقتصاد: دولت در جنگ اقتصادی مردم را رها نکرده است / نماینده مردم ساوه: دولت قبلی افتخار میکرد که خانه‌‌‌‌ای نساخته است و... را می‌خوانید.
عملکرد هافبک ملی پوش پرسپولیس در هفته‌های گذشته نشان از عدم تمرکز او برای موفقیت در ترکیب این تیم دارد.
درباره اینکه چنین ابلاغی صورت گرفته یا خیر و آیا در روز‌های آتی رقم می‌خورد یا نه، اطلاعی نداریم و بهتر است به جای حدس و گمان در این خصوص، همه چیز را به گذر زمان بسپریم؛ اما آیا ممکن است در نتیجه نامه نگاری یک وزیر، قدرت تصمیم گیری از کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا گرفته شده یا آرای ایشان در این خصوص به نوعی وتو گردد؟
درباره اینکه چنین ابلاغی صورت گرفته یا خیر و آیا در روز‌های آتی رقم می‌خورد یا نه، اطلاعی نداریم و بهتر است به جای حدس و گمان در این خصوص، همه چیز را به گذر زمان بسپریم، اما آیا ممکن است که در نتیجه نامه نگاری یک وزیر، قدرت تصمیم گیری از کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا گرفته شده یا آرای ایشان در این خصوص به نوعی وتو گردد؟
درباره اینکه چنین ابلاغی صورت گرفته یا خیر و آیا در روز‌های آتی رقم می‌خورد یا نه، اطلاعی نداریم و بهتر است به جای حدس و گمان در این خصوص، همه چیز را به گذر زمان بسپریم، اما آیا ممکن است که در نتیجه نامه نگاری یک وزیر، قدرت تصمیم گیری از کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا گرفته شده یا آرای ایشان در این خصوص به نوعی وتو گردد؟
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تصمیم روز گذشته مبنی بر تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس اگر تا انتهای هفته ادامه داشت و مردم از شهر خارج می‌شدند شاید تأثیر اندکی بر کاهش آلودگی هوا داشت، اما تعطیلی مدارس تنها برای حفظ سلامت مردم است و راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش انتخاب زبان خارجی امری داوطلبانه است؛ گفت: زبان خارجی جز دروس انتخابی است لذا این حق برای دانش آموزان محفوظ است که خودشان زبان خارجی مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند.
رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: افرادی که اقدام به ربودن پروفسور فرهود کردند، از قبل شناختی از او داشتند و جلوی در خانه‌اش پروفسور را ربودند. دو فرد آدم‌ربا ساعت ۵ صبح در جلوی خانه دکتر، هنگامی که او قصد خارج شدن از خانه را داشت او را با خودروی شخصی خود می‌ربایند و به شهر‌های شمالی کشور می‌برند. آدم‌ربایان بعد از ۲۶ ساعت دکتر فرهود را به بانک‌های شمال کشور بردند تا بتوانند مبلغ هشت میلیارد تومان را از حساب این شخص به وسیله خودش خارج کنند. دکتر فرهود مدارک شناسایی و هویتی کاملی با خود به همراه نداشته و بانک‌ها از پرداخت پول به او امتناع کردند.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این حق برای دانش آموزان محفوظ است که خودشان زبان خارجی مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از خروج طرح آموزشی مدارس غیردولتی تعطیل یا منحل شده به‌ منظور احقاق حقوق مالکان بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون ماده پنج خبر داد.
لازم است دروس آموزشی از جنبه‌ خسته کننده و کسالت بار خارج شود و انسجام اجتماعی و وحدت ملی به واسطه‌ آموزش صحیح و کاربردی به صورت ریشه‌ای تقویت شود.
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: به دلیل بی‌تدبیری و تعارض منافع بعضی از افراد و روابط سیاسی ایران با کشور امارات درگذشته ۳ مدرسه از ۷ مدارس در امارات تعطیل شده‌اند.
علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به مشکلات سرویس مدارس گفت: بعضی از عواملی که در این بخش تاثیرگذار هستند شامل بحث خارج از محدوده ترافیک بودن، داخل محدوده منطقه بودن، فاصله بین منزل و مدرسه و تعداد دانش‌آموزان در خودرو است. به عنوان مثال هزینه خودروی سواری با ۳ دانش‌آموز، از خودرویی که ۴ دانش‌آموز هستند، بیشتر است.
فیاضی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش هشدار داده بود که متأسفانه دانش‌آموزان ایرانی به دلیل اغوا به مالباخته تبدیل می‌شوند، زیرا مدارس و دانشگاه‌های ترکیه در مقطع لیسانس هیچ برتری‌ای بر مدارس و دانشگاه‌های ایرانی ندارند، اما تبلیغات مؤسسه مذکور آن‌ها را نهایتا پس از مهاجرت به مالباخته تبدیل می‌کند.
دانش‌آموزان از پایه ششم استرس و نگرانی ورود به مدارس تیزهوشان را دارند و خانواده‌ها درگیر کلاس‌های خارج از مدرسه و کلاس‌های آمادگی ورود به مدارس تیزهوشان می‌شوند. علاوه بر هزینه مالی که بر دوش خانواده قرار می‌گیرد، از لحاظ روانی بچه‌ها و اولیا دچار مشکلات جدی می‌شوند.
عباس عبدی نوشت: فراموش نکنیم برخی مدارس غیرانتفاعی موجود در ایران از نظر آموزشی در سطح بهترین مدارس جهان هستند، لذا سالانه ده‌ها میلیون تومان شهریه می‌گیرند که چندان فرقی با مدارس مشابه خارج ندارد، ولی تاسیس دانشگاهی که در سطح دانشگاه‌های درجه یک باشد، طبعا با شهریه سالانه کمتر از ۰۰۰/۵۰ دلار یا ۵/۱ میلیارد تومان سالانه ممکن نیست و این رقمی است که کشش پرداخت آن در ایران وجود ندارد، لذا ترجیح می‌دهند پس از کارشناسی فرزندان خود را راهی دیار غرب کنند، ضمن اینکه افول سطح آموزشی دانشگاه‌های دولتی نیز از همین فرآیند تاثیرپذیرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ