مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی اقدام نابخردانه پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نمایانگر خشم آن‌ها از شکست پروژه اغتشاشات دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت بلاروس اعلام کرد که موفق به خنثی کردن چند برنامه تروریستی پیش از روز پیروزی در روسیه شده است.
گابریلیوس لاندس‌برگیس، وزیر امورخارجه لیتوانی در گفتگو با پایگاه خبری- تحلیلی آکسیوس مدعی شد که اتفاق نظر رو به افزایشی در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران وجود دارد.
وزیر سابق ارتباطات به مسمومیت دانش آموزان واکنش نشان داد و نوشت: اکنون که وزارت بهداشت اعلام نموده است که این حوادث عمدی است و دستگاه قضایی هم برای رسیدگی وارد عمل شده است؛ به نظر می رسد پیگیری و اطلاع رسانی در مورد آن بایستی در ردیف اولویت بندی «مقابله با اقدامات تروریستی» قرار گیرد.
وزیر سابق ارتباطات به مسمومیت دانش آموزان واکنش نشان داد و نوشت: اکنون که وزارت بهداشت اعلام نموده است که این حوادث عمدی است و دستگاه قضایی هم برای رسیدگی وارد عمل شده است؛ به نظر می رسد پیگیری و اطلاع رسانی در مورد آن بایستی در ردیف اولویت بندی «مقابله با اقدامات تروریستی» قرار گیرد.
آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی در بروکسل درباره موضوع قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا گفت: در حال حاضر، در اتحادیه اروپا مبنای قانونی برای قرار دادن سپاه پاسداران در این فهرست ندارد.
چهار مقام مطلع از موضوع در گفتگو با این رسانه بریتانیایی خاطر نشان کردند که پاریس و برلین در نشست هفته گذشته وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در بروکسل حمایت جدی خود را از تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران اعلام کرده‌اند. بنابراین، سرویس حقوقی اتحادیه اروپا پیش‌نویسی را برای ۲۷ عضو اتحادیه در مورد قانونی بودن این اقدام ظرف سه هفته آینده ارائه خواهد کرد.
فایننشال تایمز از گام های اتحادیه اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی خبر داده است.
پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواسته است نام سپاه پاسداران را در این فهرست قرار داده و تحریم‌های بیشتری علیه آن اعمال کند.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اعلام کرد: اروپایی‌ها هیچ جایگاه قانونی برای تروریستی اعلام کردن سپاه ندارند، ما ضمن محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا، خواستار اقدام متقابل هستیم.
«در پی اقدام اخیر پارلمان اروپایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دادنِ رای مثبت قابل توجه به طرح تروریستی اعلام کردن سپاه، تحلیل و تفسیر‌های زیادی در مورد پیام‌ها و تبعات این مساله و تاثیر آن بر آینده روابط ایران و اروپا مطرح می‌شود. از این رو، فرارو در گفتگو با ۲ تن از کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به واکاوی ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است.»
عباس عبدی نوشت: مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران از این حیث قابل فهم‌تر است. در این مورد توییتی نوشتم که برخی افراد عامدانه یا ناآگاهانه آن را تحریف کردند. در آنجا توضیح دادم که سپاه در سال‌های اخیر عملیات یا رفتار ویژه‌ای متفاوت از آنچه در گذشته انجام داده، نداشته است، پس اگر قرار بر اعلام تروریست بودن آن باشد، باید پیش‌تر انجام می‌شد، نه الان و اگر حالا چنین کرده‌اند، نشان می‌دهد که مساله مربوط به چیز دیگری است. آن چیز هم تغییر مهمی است که در ایران رخ داده و اتفاقا در حوزه سیاست داخلی است. دولت جدید که محصول مشارکت پایین است، نقطه عطف این فرآیند بود، البته این روند پیش‌تر و از ۱۳۹۸ شروع شده بود.
محسن رضایی در واکنش به تروریستی اعلام کردن سپاه توسط اتحادیه اروپا نوشت: غربی‌ها با شکست سیاست تحریم از بیرون و فشار و براندازی از درون، از روی خشم و ناشیگری سپاه را هدف قرار داده‌اند. ‎
محسن رضایی در واکنش به تروریستی اعلام کردن سپاه توسط اتحادیه اروپا نوشت:غربی‌ها با شکست سیاست تحریم از بیرون و فشار و براندازی از درون، از روی خشم و ناشیگری سپاه را هدف قرار داده‌اند. ‎
وزیر کشور با بیان اینکه تروریست اعلام کردن سپاه نشان دهنده اوج درماندگی و نادانی است گفت: برای سپاه بزرگ ما طرح این موضوع هیچ نگرانی ای ندارد و سپاه کار خود را با قدرت ادامه می‌دهد.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می کند، تضعیف کنند.
وحیدی وزیر کشور گفت: سپاه پاسداران بیشترین مبارزه با تروریسم داشته، اما از سوی جریان‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، تهدید می‌شود.
پارلمان اروپا در تلاش است تا روسیه را به عنوان کشور حامی تروریست معرفی کند.
در پی فراخوان گروهک‌های معاند و ضد انقلاب، عناصر تروریستی و مسلح با سوء استفاده از حضور برخی مردم، اقدام به تیراندازی به سوی مردم و حافظان امنیت کردند و در این حمله، پنج تن به شهادت رسیدند و پنج تن دیگر زخمی شدند. یک زن سالخورده و یک کودک هم در میان شهدا دیده می‌شوند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن تأثیرگذاری بر مذاکرات است و دشمن از طریق سوریه سازی به دنبال امتیاز گرفتن در مذاکرات بود، گفت: براساس برخی گزارش‌های نیروی تروریستی سنت‌کام، آمریکا به این نتیجه رسیده و طی گزارشی اعلام کرده که اگر تا ۲-۳ سال آینده نتوانند با ایران اسلامی مقابله کنند دیگر امکان مقابله با آن وجود ندارد و از تیرراس خارج می‌شود، به همین دلیل با برنامه‌ریزی منسجم به دنبال این بودند تا با یک حرکت سریع ایران را به‌هم بریزند و در برابر قوت‌های ایران اسلامی و مبتنی بر ضعف‌ها در حوزه‌های جوانان، زنان، دانشگاه‌ها، شایعه پذیری و امثال آن برنامه‌ریزی داشتند.
تهران در پی حمله تروریستی شامگاه چهارشنبه ۴ آبان ماه به حرم شاهچراغ در شیراز که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از مردم بی گناه شد امروز جمعه ۶ آبان ماه، مردم پس از اقامه نمازجمعه، ضمن محکوم کردن این جنایت به راهپیمایی در سراسر کشور پرداختند؛ و با خانواده‌های داغدار این حمله تروریستی اعلام همدردی کردند.
این این عوامل تروریستی و اغتشاشگر که با طراحی از قبل و برای نا امن کردن زاهدان به میدان امده بودند بیش از پنج نفر از عوامل انتظامی در کلانتری ۱۶ زاهدان را مجروح کرده و مردم عادی را نیز به رگبار بستند.
این این عوامل تروریستی و اغتشاشگر که با طراحی از قبل و برای نا امن کردن زاهدان به میدان امده بودند بیش از پنج نفر از عوامل انتظامی در کلانتری ۱۶ زاهدان را مجروح کرده و مردم عادی را نیز به رگبار بستند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری مقامات اقلیم شمال عراق برای جمع‌آوری بساط گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و توطئه‌گر علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: عملیات رزمندگان اسلام تا خلع سلاح کامل گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب لانه کرده در اقلیم شمال عراق ادامه دارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکرات برجام، سپاه را از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی خارج کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ