نور قربان می‌گوید: «شهریورماه سال ۱۳۹۹ در فراخوانی از مردم و شورایاران هر محله خواسته شد درخت نمادین و شاخص محله‌شان را معرفی کنند تا پس از داوری از سوی یک تیم کارشناسی، برگزیدگان در «هفته تهران» معرفی و تقدیر شوند. درخت قدیمی در جوار امامزاده «شعیب» (ع) به‌عنوان درخت شاخص این محله معرفی شد که درنهایت در هفته تهران درخت چنار امامزاده شعیب (ع) ازنظر زیبایی و قدمت برگزید شد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌ها با انتشار تصاویری از قطع درخت ارزشمند به خاطر نقش زن روی آن در تهران خبر دادند.
سمنان- مسئول طرح کاشت یک میلیارد درخت منابع طبیعی کشور گفت: تا کنون ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار اصله درخت در قالب طرح مردمی یک میلیارد درخت در کشور کشت شده است.
افزایش بی‌حساب‌وکتاب اجاره‌بها حتی در مناطق کمتر برخوردار و نبود نظارت بر قیمت‌ها سبب نگرانی مستأجران شده و آنها چشم‌انتظار تحقق وعده دولت و خانه‌دارشدن با اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند.
کرمان- رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان از ممنوعیت جابه جایی هرگونه پاجوش در راستای مهار و مقابله با آفت سرخرطومی حنایی خرما خبر داد.
از لحظاتی قبل به دلیل سقوط یه اصله درخت در خیابان ولیعصر در مسیر این خیابان پیش از میدان تجریش ترافیک ایجاد شده است.
رئیس کمیته نظارت شورا گفت: در وضعیتی که در‌حال‌حاضر ما در تهران مشاهده می‌کنیم با حکمی که داده شده قرار است ۵۰ اصله درخت اعدام شود، توصیه می‌کنم که مدیران شهری، اعضای شورا، رسانه‌ها و سایر مسئولان مربوطه پای کار بیایند. ما حتی حاضریم یک زنجیره انسانی به دور این بوستان تشکیل دهیم و اجازه ندهیم ۵۰ اصله درخت در منطقه‌ای که در محاصره برج‌‎ها و ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای است که قبلا درمورد این نوع معماری وحشی در شهر تهران تذکر دادیم، قطع شود.
پرورش صنوبر، تجارت پرسودی که می‌توانید از خاک اره آن هم پول در بیاورید.
علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز دوم طرح کمربندی سبز شهر تهران اظهار کرد: اجرای طرح کمربندی سبز پیرامونی شهر تهران در قالب 50 هزار هکتار طراحی شده است که این مسئله به سال 1365 بر می‌گردد و قرار است این طرح به صورت کامل در شهر تهران عملیاتی و اجرایی شود.
۵ درخت کهنسال شهر دماوند در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت و به استاندار تهران ابلاغ شد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: درخت انقلاب اسلامی با خون شهدا هر روز تنومندتر خواهد شد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: معمولا از میوه‌های خیس خورده کهورک در آب برای درمان بعضی بیماری‌های کلیوی و ادراری استفاده همچنین میوه و ریشه گیاه بصورت پودر شده برای زخم‌ها بکار می‌برند.
دهدشت_ سرپرست پتروشیمی دهدشت گفت: ویژه برنامه روز درختکاری با تجلیل از خانواده شهدا و غرس درخت به یاد شهیدان «طیب و نورالدینی» در پتروشیمی دهدشت برگزار شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ری با بیان اینکه این فرد در جریان انجام یک عملیات پلیسی و در حین ارتکاب جرم دستگیر شد، گفت: همچنین در بازرسی از خودروی این فرد شش اصله درخت قطع شده نیز کشف و ضبط شد.
رودسر- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر از ممنوعیت کاشت درخت مهاجم «پائولونیا» به دلیل آسیب های زیست محیطی در این شهرستان خبر داد و از شهروندان خواست از کاشت این درخت پرهیز کنند.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: گونه‌های گیاهی که در جهت تولید اکسیژن و تلطیف هوا مؤثر باشند و گیاهان بومی و مقاوم به کم آبی در منازل شهروندان کاشته می‌شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از دستگیری سارق سابقه داری که اقدام به سرقت تنه درختان می کرد، خبر داد.
هر چند شمشاد‌ها توانستند با آفات مقابله کنند و حضور همیشه سبز خود را حفظ کنند، ولی سرخدار نتوانست از تیزی تبر قاچاقچیان در امان باشد و رها شدن منطقه از جنگلبان‌ها و قرقبان‌ها موجب شده که در شرایط اضطرار انقراض قرار گیرد، به گونه‌ای که به گفته محقق دانشگاه تربیت مدرس در صورت عدم حفاظت، این درخت در آینده نزدیک به طور کامل منقرض خواهد شد.
رئیس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن الکترونیکی درختان جنگلی انجام و با نصب تراشه الکترونیکی در تنه حدود ۱۰۰۰ درخت، امکان پایش هوشمند آنها فراهم شده است.
در طول تاریخ سرزمین اصلی ایران - آنچه امروز هم خانهٔ ماست - هزاران بار از سوی اقوام و تمدن‌های مختلف پیرامونش مورد هجوم قرار گرفته. بار‌ها به اشغال بیگانگان درآمده، ولی به حیات فرهنگی مستقل خود ادامه داده. بدون مراجعه به متن کتاب‌ها هر کدام از ما می‌توانیم سیاههٔ‌بالابلندی از اسامی این مهاجمان را پشت هم بیاوریم. از سکا‌ها و خزر‌ها و یونانی‌ها و اعراب گرفته تا تاتار و مغول و روس و انگلیس. شاید ایران بیش از هر سرزمین دیگری در جهان مورد حمله قرار گرفته باشد.
تیتران دَن روستای بزرگی است با ۵۵ خانوار و ۲۰۰ نفر جمعیت. سال‌ها قبل موسسه قلم‌چی برای این روستا مدرسه ساخته است. در روستاها، دانش‌آموزان پسر و دختر، از پایه اول تا ششم باهم درس می‌خوانند. اما داستان از ششم به بعد شروع می‌شود.
در یکی از محله‌های پایتخت درختی به نام «درخت آدامسی» وجود دارد. این درخت هم روزگاری یک درخت عادی بوده، اما به دست شهروندان تبدیل به یک درخت آدامسی در قلب منطقه یک تهران شده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۹۸ تعداد ۱۳۰ اصله درخت این مجموعه خشک شده و ۵۷ درخت نیز قطع شده است؛ که مجموع آن‌ها ۱۸۷ درخت است.
فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به تصادف برخورد پراید و درخت گفت: این حادثه ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی اصفهان گزارش شد.
محسن خان‌جهانی که سابقه ساخت مستندهای چون آزادراه، بر سرخاک، صندلی 257 را در کارنامه هنری‌اش دارد، طی چند ماه گذشته ساخت مستندی را از فضل‌الله جواهری یکی از کارآفرین‌‌های نمونه کشور به پایان برده و امیدوار است در ماه‌های آینده فیلم در یک فرصت مناسب با حضور مخاطبان واقعی‌اش به نمایش دربیاید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ