با تولید حدود ۹۰ هزار تن غذا در کارخانجات داخلی در زمینه نیاز به خوراک میگو در کشور به خودکفایی ۹۸ درصدی دست یافته ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خرید ۷۰۰ تن برنج مازاد در استان گفت: خودکفایی در بخش برنج دور از انتظار نیست.
مدیر یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید آنزیم و پروبیوتیک های مورد نیاز در صنعت طیور، دام و آبزیان از صادرات این محصولات به ترکیه و روسیه خبر داد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد گفت: در تولید نهاده‌های دامی باید به سمت خودکفایی برویم به شرطی که از گیاهان پر آب بر استفاده نشود و تمام فعالیت‌ها و صنایع آب محور باشند.
سخنگوی وزارت دفاع گفت: ایران اسلامی در حوزه دفاعی، از توانمندی‌های بسیار بالایی در تحقیقات، تولید و ساخت انواع تجهیزات و ادوات مورد نیاز کشور برخوردار بوده و به خودکفایی رسیده است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: خودکفایی و بهینه‌سازی تسلیحات راداری و موشکی از دستاوردهای پدافند هوایی ارتش است.
مشهد ـ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۲۵ هزار و ۱۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به خودکفایی رسیدند که ۸ هزار نفر سهم خراسان رضوی است.
تفاهم ‌نامه ایجاد همکاری مشترک با یکی از سازندگان معتبر خارجی در حوزه قالب های بزرگ قطعات پلاستیکی خودرو در شرکت تام ایران‌خودرو و با حضور مدیران عامل شرکت‌های قالب‌های صنعتی ایران‌خودرو و JCL به امضا رسید.
مدیران بخش کشاورزی معتقدند پیگیری تأکیدات حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره کشاورزی، مسیر آزموده شده و نتیجه بخش برای رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی و سیاسی است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: خودکفایی کشور در تامین نهاده‌های دام و طیور از متغیرهای عمده در دستیابی به امنیت غذایی کشور است.
«فیلیمو، هر روز بدتر، مستهجن‌تر و بی‌قاعده‌تر از دیروز! بی‌قانونی و گردن فرازی بعضی‌ها تمامی ندارد»، اما به نظر می‌رسد عدم تمرکز مسئولین این حوزه بر اجرای درست قانون و پاسکاری ایشان با یکدیگر فضایی را برای فرار سکویی متخلف فراهم کرده است و جای تعجب این‌جا است که سریالی فاقد مجوز و مروج فرهنگ بی‌بند و باری هنوز در تابلو‌های تبلیغات شهری تهران خودنمایی می‌کند و نه سازمان زیباسازی تهران مسئولیت آن‌را می‌پذیرد و نه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی!
طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده، ۱۰۰ درصد نیاز کشور به کودهای کشاورزی از تولید داخلی تامین شود.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن از خودکفایی در تولید ریل خبر داد و گفت: خط ریلی زاهدان- خاش به طور کامل داخلی سازی شده است.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن از خودکفایی در تولید ریل خبر داد و گفت: خط ریلی زاهدان- خاش به طور کامل داخلی سازی شده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج وارد کنیم در حالی که با برنامه ریزی در طول ۳ تا ۴ سال استان مازندران می‌تواند این نیاز را تامین کند.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) از پرداخت ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب دو تبصره ۱۶ و ۱۸ به مددجویان کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
رئیس سازمان هواپیمایی گفت:‌ در زمینه اطفاء حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده ایم که علت این موفقیت هم افزایی با نیروهای مسلح است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در حوزه جنگ الکترونیک و هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفت کرده و با بهره‌مندی از نخبگان خودکفا شده‌ایم، به طوری که نیروی هوایی امروز قطب پهپادی ارتش محسوب می‌شود.
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به رغم پشتوانه‌هایی که در اسناد کلان و بالادستی داشته، نتوانسته در یکسال اول اجرا به توفیق چندانی منجر شده و حتی اوضاع نامطلوب کشور در حوزه خانواده و جمعیت را تثبیت نماید. شروع نامطمئنی که بعید است به فرجامی دلچسب در آینده منجر شود مگر آنکه بازنگری در دستور کار قرار گرفته و تغییراتی را شاهد باشیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت بازارچه خوداشتغالی ایجاد شده است.
به رغم اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در عمر یک­ ساله­ خود در زمینه ساخت پتروپالایشگاه­‌ها، وضعیت موجود از کندی پیشرفت طرح ­های پتروپالایشی و عقب­ ماندگی شدید در این حوزه، در مقایسه با کشور‌های دیگر مانند عربستان، هند، ترکیه امارات و... حکایت دارد.
علی­رغم اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در عمر یک­ساله­ خود در زمینه ساخت پتروپالایشگاه­ها، وضعیت موجود از کندی پیشرفت طرح ­های پتروپالایشی و عقب­ ماندگی شدید در این حوزه، در مقایسه با کشور‌های دیگر مانند عربستان، هند، ترکیه امارات و... حکایت دارد.
رئیسی گفت: کشوری که بتواند هم در حوزه «پیشگیری» و هم در حوزه «درمان» موفق و خودکفا باشد، کشور پیشرفته و توانمندی است و همین پیشرفت موجب استیصال دشمن و طراحی توطئه برای تبدیل دانشگاه‌ها از مکانی برای علم‌افزایی و پرورش نیرو‌های متخصص و متعهد به مکانی برای آشوب و بلوا است.
یکی از بزرگترین مشکلات کشور در خودکفایی محصولات اساسی، مساله بحران آب است، به گفته کارشناسان کشت فراسرزمینی یکی از راهکارها در این حوزه باشد.
براساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ۸۰ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در جهان انجام می شود اما سهم ایران در حوزه ناچیز و این نشان دهنده غفلتی بزرگ در استفاده از این موقعیت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ