مدیران بخش کشاورزی معتقدند پیگیری تأکیدات حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره کشاورزی، مسیر آزموده شده و نتیجه بخش برای رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی و سیاسی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خرید ۷۰۰ تن برنج مازاد در استان گفت: خودکفایی در بخش برنج دور از انتظار نیست.
مدیر یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید آنزیم و پروبیوتیک های مورد نیاز در صنعت طیور، دام و آبزیان از صادرات این محصولات به ترکیه و روسیه خبر داد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد گفت: در تولید نهاده‌های دامی باید به سمت خودکفایی برویم به شرطی که از گیاهان پر آب بر استفاده نشود و تمام فعالیت‌ها و صنایع آب محور باشند.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: خودکفایی و بهینه‌سازی تسلیحات راداری و موشکی از دستاوردهای پدافند هوایی ارتش است.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: 98درصد محصولات زراعی کشور، تابستانه و در تناوب با گندم کشت می‌شود؛ ازاین رو لازم است برای استفاده حداکثری،محصولات کم‌آب بر در تناوب با محصول گندم کشت شود.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای خودکفایی در تولید محصولات اساسی برنامه دارد، گفت: تولید تصادفی و بی‌برنامه نمی تواند ضامن امنیت غذایی پایدار باشد.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: قول می‌دهیم با بهره گیری از همه امکانات دولتی و خصوصی، تکمیل نظام تامین و توزیع نهاده‌ها را ساماندهی کنیم.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: خودکفایی کشور در تامین نهاده‌های دام و طیور از متغیرهای عمده در دستیابی به امنیت غذایی کشور است.
امروز همان طیفی که واکسیناسیون کرونا را به برجام و FATF گره زد و در ادامه تولید واکسن ایرانی کرونا را مسخره می‌کرد، در پی همسو‌سازی مسیر هنجارشکنی در مسئله حجاب است. امروز همان جریان سیاسی که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می‌کرد، با دفاع از هنجارشکنی در مسئله حجاب، برای معیشت مردم اشک تمساح می‌ریزد. امروز همان طیفی که خودکفایی در کشاورزی را مزخرف می‌نامید، با دفاع از بی‌حجابی، مدعی است که حرف مردم را می‌زند.
مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی گفت: کشت بهاره با ذخیره بیش از ۴۵۰ هزار تن کودهای یارانه‌ای آغاز شده است و در حال حاضر در ۲۷ روز گذشته ۴۴۰ هزار تن کود، علاوه برذخیره به استان‌های تحویل داد.
طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده، ۱۰۰ درصد نیاز کشور به کودهای کشاورزی از تولید داخلی تامین شود.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و مجری خودکفایی در کودهای کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۹۰ درصد کودهای کشاورزی را در داخل کشور تولید کنیم.
رئیس جمهور اقدامات انجام شده در باغ ملی گیاه‌شناسی و اصلاح و ذخیره ژنتیکی گونه‌های مختلف گیاهی را از جمله اقدامات ماندگار و تاثیرگذار در افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و دستیابی به خودکفایی کشور در زمینه بذر دانست و از پژوهشگران، محققان و متخصصین کشاورزی در این مرکز قدردانی کرد.
تصاویری از خوشحالی وزیر کشاورزی کشور بنین هنگام اعلام خودکفایی این کشور در زمنیه تولید پنبه، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.
احد ازادی خواه گفت: اگر برنامه ریزی دقیق همراه با ایجاد امکانات ضروری در اختیار کشاورزان قرار گیرد منجر به خودکفایی می شود.
مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی گفت: سیاست خودکفایی کودهای کشاورزی با انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی تولیدکننده کودهای کشاورزی اجرایی می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی در کنار تاکید بر خودکفایی موضوع تولید محصول سالم نیز دنبال می شود.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: با وضع تعرفه نمی توان امنیت غذایی را تامین کرد ولی اگر بر افزایش راندمان مصرف آب و تولید کار کنیم به اهدافمان در زمینه خودکفایی و حفظ صادرات دست یابیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما معتقد به لزوم خودکفایی در محصولات اساسی از جمله گندم هستیم، اما راه خودکفایی این محصولات، ایجاد محدودیت شدید برای محصولات جالیزی نیست.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از تدوین و اجرای طرح پایداری خودکفایی تولید گندم در قالب الگوی کشت خبر داد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما کشت قراردادی را با اولویت گندم توسعه خواهیم داد و امیدواریم نتایج خوبی در خودکفایی محصولات اساسی داشته باشیم.
براساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ۸۰ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در جهان انجام می شود اما سهم ایران در حوزه ناچیز و این نشان دهنده غفلتی بزرگ در استفاده از این موقعیت است.
رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اجرای برنامه خودکفایی تولید غده بذری سیب زمینی عاری از ویروس را نمونه موفقی از اثربخشی تحقیقات پژوهشگاه عنوان کرد.
رییس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: زمین حاصلخیز جنوب استان کرمان باید با الگوی مناسب کشت برای خودکفایی در تولید کالا‌های اساسی کشور و استقلال کشاورزی ایران اسلامی به کار گرفته شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ