فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص بیماری واریس و مشکلاتی که این عارضه به دنبال دارد، توضیحاتی ارائه داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بدن انسان دارای پیچیدگی‌های زیادی است و هرگونه تغییر غیرمعمول در آن، می‌تواند باعث ابتلا به بیماری شود. بسیاری از خانم‌ها در طول زندگی خود، بار‌ها و بار‌ها دچار این تغییرات غیرمعمول و ناخوشایند در بدن خود می‌شوند که همین مسئله دلیلی برای مراجعه‌ی آن‌ها به پزشک می‌شود.
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
حبیبی با اشاره به اینکه درمان این بیماری به صورت دارویی و جراحی صورت می‌پذیرد، ادامه داد: به غیراز ویتامین D که در بعضی موارد مؤثر است، تقریباً تمام ویتامین‌ها در درمان پارکینسون هیچ نقش و تأثیری ندارند.
بیماری آلزایمر که شایع‌ترین شکل زوال عقل است ۶.۷ میلیون بزرگسال بالای ۶۵ سال در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بیماری نه تنها حافظه فرد را به آرامی از بین می‌برد بلکه مهارت‌های ارتباطی او را نیز کاهش داده و توانایی درک معانی واژگانی یا یافتن واژگان مناسب را از بین می‌برد.
مشکلات ریتم قلب به ضربان‌های غیرنرمال قلب گفته می‌شود از جمله ضربان خیلی تند یا خیلی کُند قلب یا ضربان قلب با الگویی نامنظم. شایع‌ترین عارضه مربوط به ریتم قلب در بچه‌ها تاکی‌کاردی نام دارد که زمانی است که قلب خیلی تند می‌زند و نمی‌تواند پیش از انقباض، با خون پُر شود. علائم مرتبط با تاکی‌کاردی شامل تپش قلب، ضربان تند قلب، درد در قفسه سینه و سرگیجه‌هایی می‌شود که گاهی هستند و گاهی نه. اما این مسئله می‌تواند منجر به عارضه‌ای کُشنده به نام ایست ناگهانی قلب شود.
وبا یک بیماری عفونی است که توسط نوعی باکتری به نام "ویبریوکلرا" ایجاد می‌شود. این بیماری به شدت مسری است و به دنبال مصرف آب و غذای آلوده بروز پیدا می‌کند.
پوکی استخوان یکی از شایع‌ترین مشکلات در همه جوامع است. روند ابتلا به این بیماری معمولا بعد از ۳۵ سالگی آغاز شده و در حدود نیمی از زنان ۴۵ ساله و ۹۰ درصد زنان بالای ۷۵ سال را درگیر می‌کند. مردان نیز از این قاعده مستثنا نیستند؛ هر چند آمار ابتلا به پوکی استخوان در مردها پایین‌تر است.
با توجه به عوارض ناگهانی ناشی از گرفتگی رگ‌های قلبی، شناخت علائم این بیماری ضرورت دارد که شایع‌ترین علائم گرفتگی رگ‌های قلب عبارتند از: احساس درد در قفسه سینه، احساس سیری، احساس سوزش در ناحیه قلب و قفسه سینه، احساس سنگینی و فشار در ناحیه قلب؛ ضعف بدن و یا سرگیجه و سوزش معده.
فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان و نوجوانان، شایع‌ترین کم‌خونی تغذیه‌ای را ناشی از فقر آهن دانست و گفت: در اکثر موارد علت این بیماری، اجتناب از دادن آهن کمکی به شیرخواران است.
عضو هیئت علمی گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه با بیان اینکه ارتباط جنسی شایع‌ترین راه انتقال ایدز در ایران و جهان به شمار می‌رود، به تشریح چند باور غلط درباره راه‌های انتقال این بیماری پرداخت.
احتمال ابتلای زنان به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل، دو برابر مردان است. امید به زندگی بیشتر زنان عامل اصلی است، اما طول عمر به تنهایی نمی‌تواند تفاوت فاحش در خطر را توضیح دهد. هورمون ها، ژنتیک و عوامل سبک زندگی همگی توضیح‌های ممکن هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: علل مردانه ناباروری عمدتاً مربوط به سبک زندگی و بیماری‌های قبلی است، اما شایع‌ترین عامل در آقایان بیماری واریکوسل است که کیفیت اسپرم سازی را مختل می‌کند.
باکتری هلیکوباکتر پیلوری عامل اصلی گاستریت مزمن و بیماری زخم معده هستند. باکتری‌ها پوشش محافظ معده را از بین می‌برند و باعث التهاب آن می‌شوند. اگرچه عفونت با هلیکوباکتر پیلوری یکی از شایع‌ترین عفونت‌های انسانی در سراسر جهان است، اما تنها برخی از افراد مبتلا به این عفونت دچار سوزش معده یا سایر اختلالات دستگاه گوارش فوقانی می‌شوند. پزشکان بر این باورند که آسیب‌پذیری در برابر این باکتری می‌تواند ارثی باشد یا به سبک زندگی (سیگار کشیدن و نوع تغذیه) مربوط می‌شود.
فشار خون بالا شایع‌ترین عامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری قلبی است. منیزیم برای تنظیم فشار خون ضروری است. این ماده به کاهش فشار خون از طریق مکانیسم‌های مختلفی کمک می‌کند.
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس می‌گویند: بیماری "کاوازاکی" یکی از علل اصلی نارسایی قلبی در کودکان زیر پنج سال است و موارد ابتلا به این بیماری طی پنج سال گذشته در این کشور افزایش یافته است.
یک متخصص مغز و اعصاب، در خصوص بیماری ام اس و شایع‌ترین علائم این بیماری، توضیحاتی ارائه داد.
بیماری قند یا دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیکی در جهان است که آشنایی با علائم اولیه آن به تشخیص زودهنگام و کنترل این بیماری کمک می‌کند.
دیابت یا قند خون یک بیماری متابولیکی است که بر اثر آن تولید انسولین در بدن مختل یا متوقف می‌شود و فرد مبتلا به تزریق انسولین نیاز پیدا می‌کند. شایع‌ترین نوع این بیماری به «دیابت خاموش» مشهور است چراکه فرد مبتلا می‌تواند سال‌ها از آن بی‌خبر باشد و همین مساله باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی دیگر به بدن و سلامت وی شود.
گستردگی علائم، از ویژگی‌های خاص بیماری رفلاکس است. علامت معمول و رایج رفلاکس، احساس سوزش و گرمی در پشت جناغ سینه فرد است، که گاهی به فک، گوش‌ها و شانه‌ها نیز تیر می‌کشد، علامت بعدی این است که خود مواد غذایی یا ترشحات معده، به داخل مری و حتی دهان وارد می‌شوند.
فوق تخصص گوارش و کبد گفت: شایع‌ترین علت ایجاد سنگ کیسه صفرا، جنسیت است. این بیماری در جنس زن بیشتر دیده می‌شود، استروژن در بانوان باعث ترشح بیشتر صفرا و ایجاد سنگ کیسه صفرا می‌گردد.
متخصص جراحی بیماری‌های چشمی گفت: یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی که با غربالگری به موقع و مداخله مناسب می‌توان از بروز عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری می‌کند، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) نوزادان نارس است. بسیاری از نوزادان نارس در گذشته، به دلیل نبود دانش کافی بر اثر این عارضه با آسیب‌های جدی بینایی یا حتی نابینایی مواجه می‌شدند، اما اکنون با پیشرفت علم غربالگری این بیماری در مراحل اولیه قابل تشخیص و کنترل است.
کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به طور کلی بیماری‌های نورودژنراتیو یا بیماری‌هایی که در آن بافت مغز تحلیل می‌رود را دمانس می‌نامند، گفت: دمانس نیز انواع مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین انواع آن بیماری آلزایمر است. از انواع دیگر دمانس می‌توان به دمانس عروقی (دمانس واسکولار) یا ترکیبی از دمانس عروقی و بیماری آلزایمر اشاره کرد.
آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که ۷۰ درصد موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. خواب ضعیف یکی از علائم شایع آلزایمر است و می‌تواند پیشرفت بیماری را تسریع کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ