مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با بیان خسارات ناشی از سیل و طغیان رودخانه‌های محلی در محور‌های جنوب استان گفت:میزان خسارت اولیه به زیرساخت راه‌های ارتباطی جنوب استان تا کنون ۸۵ میلیارد تومان برآورد شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه وزارت نیرو متولی انجام مطالعات مدیریت جامع سیلاب است، گفت: با انجام مدل مدیریت جامع سیلاب حدود ۸۰ درصد منابع آبی کشور حفظ می‌شود.
بر اثر بارش باران‌های سیل‌آسا در بخش‌هایی از ایالت پنسیلوانیا در آمریکا، تا کنون ۴ نفر کشته و ۴ تَن هم مفقود شده‌اند.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۴۴ مخاطره از ۶۴ مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز در جهان در ایران رخ داده و در یک دهه اخیر سیلاب بیشترین خسارت اقتصادی را به کشور تحمیل کرده است.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وقوع تندباد لحظه‌ای طی بعد از ظهر در مرکز و نیمه جنوبی تهران و پیش‌بینی می‌شود.
بر اثر جاری شدن سیل ناشی از بارش شدید باران در ایالت خیبر پختونخواه در پاکستان ۷ تَن جان باخته و ۷۲ نفر هم زخمی شدند.
بارش باران شدید، باعث جاری شدن سیل در سامسون ترکیه شد.
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اورژانس کشور در استان تهران بر اثر تندباد ۲۷ نفر مصدوم شدند که ۱۸ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۹ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند، در استان اصفهان نیز بر اثر سیلاب ۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۹ نفر نیز مصدوم شدند، همچنین در محور کندوان استان مازندران نیز ۲ نفر بر اثر ریزش سنگ مصدوم شدند.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران-شمال و مسیر شهرستانک تا چالوس در محور کندوان، تا پایان وقت امروز باز می‌شود، گفت: سیلاب اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به محور کندوان آسیب زد.
حیدری منش یادآور شد: احتمال بالا آمدن آب در دیگر مسیل‌ها و رودخانه‌های شهری و روستایی وجود دارد، لذا تقاضا می‌شود شهروندان نسبت به ترددهای درون و برون شهری و توقف حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.
زلاتان ابراهیموویچ، ستاره میلان، شب گذشته در میان بهت ناباوری بازیکنان این تیم و همه فوتبال‌دوستان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
دامغان- در پی بارش شدید باران در شمال شهرستان دامغان، سیلاب جریان یافت.
پنج استان کشور طی روزهای گذشته درگیر سیل ‌و آب‌گرفتگی بودند تا سیلاب بهاره به مهمان ناخوانده خردادماه تبدیل شود، مهمانی که خسارات جدی در برخی استان‌ها برجای گذاشت.
بارش شدید باران در قسمت‌هایی از استان گلستان منجر به وقوع سیلاب شد و هم اکنون نیروهای هلال احمر در حال امدادرسانی به شهروندان هستند.
به گزارش سازمان هواشناسی؛ امروز احتمال سیلاب در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و یزد را خواهیم داشت.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بارندگی‌ها در آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان شدت گرفته‌است و امدادگران هلال احمر آماده برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری هستند.
در پی جاری شدن سیلاب، یک نفر از اهالی بخش صالح آباد جان خود را از دست داد.
احمدی گفت: پل‌های موقت چول ریز، مامون و نوده از بخش پاپی پل‌هایی بوده که مجدد تخریب شده اند و درخصوص مسدود شدن این پل‌ها از قبل هم پیش بینی کرده بودیم و در حال حاضر ارتباط آن‌ها با بخش چم سنگر قطع است.
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) هشدار داد.
شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۲) هشدار داد.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به بالا آمدن آب رودخانه زاینده رود به سبب ورود سیلاب هشدار داد.‌
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به نفوذ سامانه بارشی و پیامدهای آن به برخی استان‌های دیگر به ویژه استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و کرمان با خطر وقوع سیلاب خبر داد.
بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص نفوذ سامانه بارشی از اوایل وقت یکشنبه مورخ ۳ مهر ۱۴۰۱ تا اواخر وقت دوشنبه ۴ مهرماه؛ شاهد وزش باد نسبتا شدید، رگبار باران، کاهش محسوس دما، پدیده مه و احتمال رعد و برق در سطح استان به ویژه نیمه غربی خواهیم بود.
رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه به ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در سیلاب ۴۸ ساعته گذشته امداد رسانی شد، گفت: پنج استان کشور همچنان درگیر سیل هستند.
به دنبال هشدار‌های سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته بارش شدید باران در استان تهران به وقوع پیوست و در پی آن، در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی رویداد‌هایی مانند آبگرفتگی، رانش زمین و روان شدن سیلاب و انباشت گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داود) رقم خورد؛ وضعیتی ویژه و مرگبار که با اعلام آماده باش نیرو‌های امدادی، تلاش برای مقابله با آن آغاز شده و در جریان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ