نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس قوانین و مقررات داخلی خود عمل می کند؛ حتما اقدامات ما برای آن ها پشیمان کننده خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر ستاد حقوق بشر درباره واکنش مداخله جویانه اروپا در خصوص حکم اعدام یک تبعه ایرانی تروریست انتقاد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی خود آگاه و پایبند است و وفق قوانین و مقررات داخلی و تعهدات بین‌المللی خود، در حوزه‌های مختلف اقدام می‌نماید.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر قرار باشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است به غلط تروریستی نامیده شود واکنش و پاسخ متقابل ایران سخت خواهد بود.
آبادان- نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: پارلمان اروپا با اقدام نسنجیده خود علیه سپاه، عملاً مقابل مردم ایران اسلامی ایستادند.
آبادان- نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: پارلمان اروپا به اقدام نسنجیده خود علیه سپاه، عملاً مقابل مردم ایران اسلامی ایستادند.
آبادان- نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: اتحادیه اروپا به اقدام نسنجیده خود علیه سپاه، عملاً مقابل مردم ایران اسلامی ایستادند.
کیهان نوشت: بر خلاف تبلیغات جهت‌دار غرب، جمهوری اسلامی ایران تا به امروز در موضوع جنگ اوکراین و موارد مشابه در منطقه، خویشتندارانه رفتار کرده است؛ اما در صورت ادامه مواضع خصمانه غرب، حتما نقطه پایان بر این خویشتنداری خواهد گذاشت.
صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در واکنش به اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه تشکیل شد تا درباره چگونگی پاسخ قاطع به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه بحث و تبادل نظر انجام شود.
صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در واکنش به اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه تشکیل شد تا درباره چگونگی پاسخ قاطع به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه بحث و تبادل نظر انجام شود.
صبح امروز جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه در واکنش به اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه تشکیل شد تا درباره چگونگی پاسخ قاطع به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه بحث و تبادل نظر انجام شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: سپاه و بسیج علاوه بر آنکه جزئی از قانون اساسی کشور هستند، بخش زیادی از بدنه مردمی را پوشش می‌دهند، لذا قطعنامه پارلمان اروپا ضدمردمی است.
وزیر خارجه در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه، گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی‌ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند، اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.
سران قوا با اشاره به شکست و ناکامی دشمنان، در جنگ رسانه‌ای، روانی و اقتصادی با هوشیاری و حضور آگاهانه مردم در صحنه حمایت از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کردند: سپاه پاسداران، بخشی از قدرت نظامی و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه، نشان از ناکامی‌های پی در پی آنان در شکست عزت و اراده ملت ایران است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، اقدام پارلمان اروپا در پیشنهاد قرار دادن نام سپاه پاسداران را ناشی از استیصال و ناکامی در حمایت و پشتیبانی از اغتشاشات اخیر در ایران دانست.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصویب قطعنامه خصمانه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه، تلویحا از این اقدام حمایت کرد و گفت که موضع واشنگتن درباره سپاه مشخص است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، اعدام یک شهروند اروپایی یک عمل وحشتناک از نظر وی است که به دقت دنبال خواهد شد و همبستگی کامل خود را با انگلیس اعلام کرد.
در یادداشت ۲۲ آذرماه از بستن تنگه هرمز به روی نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری کشور‌های یادشده به عنوان یکی از اهرم‌های قدرتمند و پشیمان‌کننده برای مقابله با جنایات آمریکا و اروپا یاد کرده بودیم... اکنون این سؤال جدی و صد البته منطقی از مسئولان محترم کشورمان (نه فقط وزارت خارجه) مطرح است که چرا از این حق قانونی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله پشیمان‌کننده با جنایات کشور‌های متخاصم استفاده نمی‌کنند؟!
اتحادیه اروپا و کشورهای آلمان ، انگلیس، لوکزامبورگ در بیانیه هایی به اعدام محسن شکاری واکنش نشان دادند.
اتحادیه اروپا و کشورهای آلمان ، انگلیس، لوکزامبورگ در بیانیه هایی به اعدام محسن شکاری واکنش نشان دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا و انگلیس علیه افراد و نهادهای ایرانی، این اقدام غیرقانونی و مداخله جویانه را قویاً محکوم و آنرا کاملاً مردود قلمداد کرد.
ناصر کنعانی گفت: در خصوص تحریم‌های اتحادیه اروپا به طور قطع طی روزهای آینده اقدام متقابل و متناسب انجام خواهیم داد. ایران دولت مسئول و پایبند به تعهدات بین‌المللی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری به اقدام ضد ایرانی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم ها و طرح ادعاهایی از سوی آنها علیه فعالیت های هسته ای ایران گفت : این اقدام اروپایی‌ها ، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت و همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ