اخترشناسان موفق شده‌اند دورترین ستاره در کهکشان راه شیری را شناسایی و برای مرز بیرونی کهکشان ما تعریف جدیدی ارائه کنند.
سرمربی محبوب هواداران پورتو در بازی هفته دوم هم از همراهی تیمش محروم بود.
نپتون دورترین سیاره از خورشید است؛ حدود ۳۰ برابر دورتر از فاصله زمین از خورشید. در این تصویر خیره‌کننده جیمز وب، ظاهر تار و شبح‌مانند این سیاره به‌دلیل متان موجود در اتمسفر است که نور فروسرخ را جذب می‌کند. ابر‌های مرتفع‌تر که بیشترین میزان جذب متان نپتون را دارند، به‌وضوح در تصویر مشخص هستند.
جیمز وب در چند وقت گذشته تصاویر و داده‌های باارزشی را به دانشمندان ارائه کرده است. کشف دو ستاره نادر حاصل از ماده تاریک و تصویری از یک سحابی سیاره‌ای ازجمله دستاوردهای این تلسکوپ تحقیقاتی در چند وقت گذشته بوده‌اند.
کابین زوتی T ۳۰۰، شباهت بسیاری با محصولات گروه فولکس‌واگن دارد. تریم دو رنگ و نمایشگر بزرگ لمسی، بیشترین خودنمایی را در این کابین دارند. یکی از نکات توجه ما را برانگیخت، این بود که دکمه‌های مهمی مثل فلاشر، در دورترین فضای ممکن برای راننده و در سمت راست نمایشگر قرار گرفته که این یعنی ابتدایی‌ترین نکات طراحی، در نظر گرفته نشده است!
تلسکوپ فضایی جیمز وب کشف کرده دورترین ابرسیاهچاله شناسایی شده در جهان که در کهکشان CEERS1019 قرار دارد، ۵۷۰ میلیون سال بعد از انفجار بزرگ به وجود آمده است.
علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه از قم به‌عنوان بین‌المللی‌ترین شهر جهان اسلام نام برد و گفت: اکنون بیش از ۳۰۰ هزار طلبه ایرانی از دورترین نقاط کشور همراه با خانواده در قم مشغول فراگیری علوم اسلامی هستند و ده‌ها هزار طلبه از ۱۳۰ کشور جهان همراه با خانواده در این شهر زندگی می‌کنند.
تلسکوپ جیمز در یک اکتشاف دیگر دوردست ترین و کم نورترین کهکشان به نام JD۱ را رصد کرده است.
گل دقیقه 11+90 محمدحسین مرادمند استقلال از شکست در وقت های قانونی نجات داد اما با گلی دیرهنگام‌تر در وقت‌های اضافه جواب داده شد.
نگاه جمهوری اسلامی ایران به دریا از حدود ۱۴ سال پیش تغییر کرد، محصول این تغییر نگاه و استراتژی را امروز می‌توان در سفر ناوگروه ۸۶ به دورترین آب‌های جهان مشاهده کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در توزیع امکانات و خدمات در سراسر کشور، توجه به همه مناطق کشور حتی دورترین روستا‌ها را در برنامه‌ریزی و توزیع امکانات به مسئولان و برنامه‌ریزان یادآور شد و گفت: انتظار مردم از دولت سیزدهم این است که عدالت محور و ملاک عمل در تصمیم‌گیری‌ها، اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها باشد.
این تصویری از امیرحسین خیرخواه، عکاس ورزش سه است که همیشه عجیب‌ترین جزئیات را از دورترین زوایا ثبت می‌کند.
ریزماه (Micromoon)، زمانی اتفاق می‌افتد که ماه کامل با اوج (لحظه‌ای که ماه در دورترین فاصله از زمین قرار دارد) منطبق می‌شود. طبق تقویم ساخته شده توسط Fred Espenak، اخترفیزیکدان سابق ناسا، ماه کامل در فوریه ۲۰۲۳ دومین و آخرین ریز ماه در سال جاری خواهد بود و این به معنای آنست که برای ناظران، ماه ممکن است کمی کوچکتر از حد معمول به نظر برسد.
بعد از این که حبیب‌الله دستگیر شد به شیوه خاصی به ایران منتقل شد؛ راهی که به راحتی می‌شود مأموران دولت سوئد را هم منتقل کرد. آنها باید بدانند که ما این حرکتشان را بدون انتقام نمی‌گذاریم و خودشان دیدند، کسانی به ایران منتقل شدند که در دورترین افق ذهنشان هم نمی‌توانستند تصور کنند که چنین اتفاقی برایشان خواهد افتاد.
بر اساس شواهد موجود به نظر می‌رسد تمایل کارلوس کی‌روش برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.
امروز ۴۵‌امین سالگرد پرتاب فضاپیمای وویجر۱، یکی از دوقلو‌های نمادین بشر است که به کیهان فرستاده شده‌اند. (یکی دیگر از این دوقلوها، وویجر ۲، چند هفته زودتر پرتاب شده بود.) این دو فضاپیما اکنون در فضایی تاریک، و در دوردست‌ها و فضایی بین‌ستاره‌ها- با فاصله‌ای بیش از ۱۷ میلیارد کیلومتر دورتر از خانه، جایی که خورشید ما همانند هر ستاره درخشان دیگری به نظر می‌رسد، هنوز در حال انجام کاوش‌های علمی هستند.
دیرترین گل‌های تاریخ جام‌جهانی؛ ۳گل ایرانی در صدر!
۳ گل از ۴ گل تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان دیرترین گل‌های تاریخ جام جهانی به ثبت رسیده است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب، که توسط ناسا در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد، برای اولین بار با پرتو‌های فروسرخ از حلقه‌های نپتون، دورترین سیاره منظومه شمسی تصویربرداری کرد.
طبیعتا افرادی که برانکارد را حمل می‌کنند اهل شهر میزبان مسابقه هستند و بر اساس قوانین آن‌ها باید در دورترین فاصله نسبت به نیمکت تیم میهمان قرار بگیرند. چنین مسئله‌ای، اما در خیلی از ورزشگاه‌های کشور و بازی‌های لیگ رعایت نمی‌شود.
دانشمندان ژاپنی نمونه‌های کمیاب جمع آوری شده در یک ماموریت فضاییی ژاپنی را که شش سال طول کشید، تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که مقادیری از آب‌ها ممکن است توسط سیارک‌هایی از دورترین نقاط منظومه شمسی به زمین رسیده باشند.
تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویر ستاره ایرندل(Earendel) که گفته می شود دورترین ستاره شناخته شده جهان است را ثبت کرد. این ستاره ۱۲.۹ میلیارد سال نوری از سیاره زمین فاصله دارد. پیش از این تلسکوپ هابل نیز موفق به ثبت این تصویر اما با کیفیت پایین‌تری شده بود. به گفته ستاره‌شناسان، ایرندل به قدری کم‌نور است که یافتن آن حتی در تصاویر جیمز وب نیز می‌تواند چالش برانگیز باشد.