چربی موجود در شکلات تقریبا به محض تماس با زبان با یک عملکرد کلیدی به ایفای نقش می‌پردازد آن چه کارشناسان آن را «احساس شکلات» می‌نامند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماری که اکنون نام علمی تاکیمِنویدِس هاریسون‌فوردی را به خود گرفته اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ در کوه‌های جنگلیِ پارک ملی اُتیشی در پرو کشف شد، اما دانشمندان به‌تازگی فهمیده‌اند که این گونه تاکنون اصلاً ناشناخته بوده است.
کلیشه‌های سربی که سالها در کمدهای در بسته دانشکده داروسازی پنهان بود و از آنها برای برچسب دارو و مجلات علمی استفاده می شد؛ کشف و در موزه تاریخ پزشکی ایران به نمایش گذاشته شدند.
نتیجه گیری یک مقاله علمی نشان داد که اگزوزم‌ها به دلیل تاثیر قابل توجه بر رگزایی می‌توانند ابزار ایده آلی برای درمان بیماری‌های ایسکمیک باشند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی از کشف کتیبه فارسی با تصویری از شیر شمشیر به دست در کنار شمایل حضرت علی (ع) در یکی از روستاهای ارمنستان خبر داد.
محققان چینی در مقاله‌ای اطلاعات به‌دست‌آمده از کاوشگر ژورونگ را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که چهار تلماسه هلالی‌شکل در منطقه Utopia Planitia با لایه‌ای نازک و سراسری از پوسته‌های ترک‌خورده پوشیده شده است.
تمثیل افلاطون ادعا می‌کند که سایر زندانیان غار حتی تمایلی به ترک زندان خود ندارند، زیرا آنان زندگی بهتری را نمی‌شناسند. این نشان دهنده واکنش فعلی شکاکان به جستجوی علمی برای کشف اشیاء تکنولوژیکی فرازمینی است.
سخنان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت پس از آن بیان شد که وزارت انرژی، اف‌بی‌آی و وزیر خارجه آمریکا گزارش‌ها درباره «نشت ویروس کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه در چین» به عنوان منشاء این ویروس را تایید کردند
در بیانیه وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش آموزان آمده است: اگر چه از خلال مجموعه بررسی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده، علل برخی حوادث قبلی کشف شده اند، اما عدم امکان تعمیم علمی موارد مکشوفه به کل موارد گزارش شده، موجب تأمل در اطلاع رسانی تا وصول نتایج متقن و قابل تعمیم به سایر موارد شد.
امام جمعه مشهد گفت: خواهران متدین و باایمانی که منتظر ظهور هستند و برادران مؤمن و بابصیرتی که در این میدان برای پایان عصر غیبت تلاش می‌کنند، این‌ها نباید اجازه دهند که کشف حجاب صورت بگیرد. دشمن می‌خواهد شخصیت فرهنگی و معنوی حجاب را از بین ببرد و آن را یک پدیده حاکمیتی و اجباری قلمداد کند که در این شرایط، مسئولیت بر دوش مردم خواهد بود.
چند وقت پیش بود که با شکایت مالباخته، این پرونده در مقابل کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی نشان داد که دو مرد، مالباخته را در خانه‌ای در شرق تهران بیهوش کرده و یک ساک زمرد، یاقوت و الماس را دزدیدند. کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت دو متهم پرونده را شناسایی کردند.
دو سال از درگذشت ناگهانی علی انصاریان گذشت. این بهانه‌ای برای تجدید خاطره با این مدافع سرسخت سابق پرسپولیسی‌هاست.
فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار گفت: یک فروند شناور متخلف حامل محموله مواد مخدر از نوع تریاک به وزن تقریبی یک تن با اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر کشف و توقیف کردند.
در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جمعی از بانوان فرهیخته، مادران برگزیده و فعالان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، امروز چهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جمعی از بانوان فرهیخته، مادران برگزیده و فعالان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، امروز چهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
حوزه به سرعت در حال گسترش DNA باستانی که به طور رسمی به عنوان دیرینه شناسی شناخته می‌شود در سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار گرفت و جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی را برای «سوانته پبو»دانشمند پیشگام به ارمغان آورد.
دکتر ایان تاولی (Ian Towle) نویسنده اصلی این گزارش تحقیقاتی گفت: میمون لمور با نام علمی آرکائولمور Archaeolemur که به طور شگفت‌آوری بزرگ بوده است دارای ویژگی‌های کالبدشناختی (anatomical) بدیع از جمله فاقد «شانه دندانی» در جلوی دهان برای تمیزکردن بوده است.
همان‌طور که در فیلم‌های علمی-تخیلی مثل «بازگشت به آینده»، «دانی دارکو» و «ترمیناتور» دیده‌اید، سفر در زمان مشکلات زیادی برای قوانین بنیادین جهان به وجود می‌آورد: به گذشته برگردید و کاری کنید که والدین‌تان با هم ملاقات نکنند، در این صورت چگونه ممکن است وجود داشته باشید که اصلا بتوانید به گذشته سفر کنید؟ این مسئله به «پارادوکس پدربزرگ» معروف است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی با بیان‌اینکه کاوش نجات‌بخشی گورستان مرسین چال نشان داد این گورستان دارای آثاری از دوره عصرآهن تا دوره اشکانی است، گفت: در سه ترانشه ۴۹ گور شناسایی شد.
در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به چگونگی گسترش دانش انسان‌ها درباره‌ی کیهان و پیشینه‌ی خودمان در یک سالِ گذشته؛ از زمانِ انقراض دایناسور‌ها گرفته تا کشف یک دندان انسان اسرارآمیز باستانی و کهکشان‌های بسیار کهن.
دو عضو هیات علمی شریف موفق به ثبت اختراع خود با عنوان «کشف جهش‌ها به صورت نوری در یک رشته دی‌ان‌ای» در دفتر ثبت اختراعات آمریکا «USPTO» به عنوان معتبرترین سیستم‌ ثبت اختراع جهان شدند.
مطالعات صورت گرفته درباره زندگی توت عنخ آمون اغلب تحت الشعاع شایعات هیجان‌انگیزی است که پیرامون کشف مقبره او وجود دارند مانند زمزمه‌های مداوم یک نفرین. با این وجود، ما در اینجا به دور از شایعات به پنج نکته علمی که از کشف مقبره این فرعون مصر باستان دریافته‌ایم اشاره خواهیم کرد.
دانشمندان به وجود یک شبکه عصبی گسترده در مغز پی برده اند که مختص پردازش نگاه افراد است. برای اثبات این موضوع گونه‌ای از میمون‌ها که با نام ماکاک شناخته می‌شوند مورد آزمایش قرار گرفتند که در طی آن، زمانی که یکی از میمون‌ها دیگری را زیر چشمی می‌پایید، در سیستم عصبی میمون دیگر، دسته‌ای از نورون‌های عصبی درحال انتشار بود.
در یک دستاورد علمی جالب توجه، محققان دریافتند که راه رفتن کودکان ژاپنی با راه رفتن هم نوعان خود در دیگر کشورها متفاوت است.
یک تیم تحقیقاتی به رهبری فرانسوا دوسه اخیراً با انتشار مقاله ای در یک نشریه علمی مدعی شدند که نوشتار میخی ایلامی را سرانجام رمزگشایی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ