معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش می‌کند راه را برای ورود نوآوری‌ها به صنعت ماشین‌سازی هموار کند تا این صنعت با پیشرفت و توسعه همراه شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک نماینده پارلمان ترکیه برای نشان دادن بسته نبودن مرز، به طور غیرقانونی وارد خاک ایران شد که این موضوع در رسانه‌های ترکیه بازتاب زیادی داشته است.
ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای زیر نظر گرفتن اتفاقات دیدار تیم تراکتور و نماینده امارات وارد تبریز شدند.
سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود ۱۰۹ قلم دارو و پاوربانک به کشور عراق در سفرهای اربعین ۱۴۰۲ خبر داد.
خرید تابستانی استقلال برای گلزنی مقابل ملوان انزلی به زمین آمد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با وجود هیاهوی به راه افتاده از فعالیت هسته‌ای ایران، شاهد اجرای سیاست درهای باز و نوآوری باز در سازمان انرژی اتمی ایران هستیم و این مهم نصب‌العین این سازمان است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با وجود هیاهوی به راه افتاده از فعالیت هسته‌ای ایران، شاهد اجرای سیاست درهای باز، نوآوری باز در سازمان انرژی اتمی ایران هستیم و این مهم نصب‌العین این سازمان است.
«سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به مراجع تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای مرکزی و بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اضافه شد.
عضو صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال تمهید مقدماتی برای ورود به عرصه دانش‌بنیان با ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان هستیم.
رییس صندوق نوآوری گفت: در بسته همکاری صندوق نوآوری با سازمان بورس، تامین مالی جمعی ۱۰۰ طرح نوآورانه به ارزش هزار میلیارد تومان و ورود ۱۵ شرکت دانش‌ بنیان به بازار سرمایه پیشنهاد شده است.
قرایی مقدم گفت: آموزش و پرورش ما درجا می‌زند، جلو نمی‌رود، پویا و داینامیک نیست. حرکتی نمی‌کند و در وضعیت ایستایی قرار دارد. در نتیجه زیان علمی به وجود می‌آورد. همانطور که می‌بینیم در زمینه‌های مختلف نوآوری صورت نمی‌گیرد. کسانی که ابداعاتی دارند نیز به طور خود جوش به دنبال پروژه‌ها و برنامه‌های خود رفته اند و به ابداعات و اختراعات پرداخته اند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: مرکز ملی تبادل اطلاعات، هسته اولیه ورود به دولت پلتفرمی است و پلتفرم نوآوری خدمات دولت به شمار می‌رود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری گفت: وجود یک نظام تامین مالی نوآورانه و منسجم نیاز اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری است.
در رقابت قرن میان ایالات متحده با چین عامل تعیین کننده قدرت نوآوری خواهد بود. سیستم مهاجرت منسوخ ایالات متحده مانع از ورود افراد با استعداد بسیار زیاد می‌شود.
کمونیسم از پرورش کنجکاویی‌ای که منجر به نوآوری می‌شود ناتوان است. این هنجار جامعه چینی تحت کنترل کمونیستی است. نوآوری بزرگ از ذهن آزاد و کنجکاو ناشی می‌شود. چنین ذهن‌هایی نیاز به پرورش دارند و با وجود تمام آسمان خراش‌های خیره کننده و شهر‌های هوشمند چین امروز از انجام این کار ناتوان است
ارزیابی جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری طی سالهای ۲۰۱۴-۲۰۲۲ نشان می دهد با وجود رسیدن به رتبه ۵۳ دنیا، از نظر نهادها، پیچیدگی کسب و کار و زیرساختها با بیشترین چالشها برای نوآوری مواجه است.
ارزیابی جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری طی سالهای ۲۰۱۴-۲۰۲۲ نشان می دهد با وجود رسیدن به رتبه ۵۳ دنیا، از نظر نهادها، پیچیدگی کسب و کار و زیرساختها با بیشترین چالشها برای نوآوری مواجه است.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگارند؛ همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل بوده و کهنه نمی‌شود؛ اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگار هستند همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل وجود داشته و کهنه نمی‌شود اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
با وجود تاکید قانون بر حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و عرضه نوآوری و فناوری اما اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان با چالشی درخصوص بیمه قراردادها روبه‌رو شده‌اند.
همزمان با هفته نوآوری ازبکستان، این کشور میزبان محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت می شود تا فرصتی مناسب برای صادرات محصولات فناورانه و نوآورانه به بازار همسایه شمال‌شرقی ایران مهیا شود.
احتمال دارد یکی از علت‌های استعفا، عدم وجود هماهنگی با معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم که به تازگی ایجاد شده است، باشد.
مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: ۲ هزار و ۳۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد وجود دارد و بالغ بر یکصد و پنج هزار نفر شاغل در واحدهای فناور هستند.
مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: راه اندازی فینوداد برای توسعه فعالیت های دانش بنیانی در کشور، قصد ملی ماست و با ورود اکوسیستم دانش بنیان‌ و نوآوری به بانک ملی سراغ بانکداری ونچر خواهیم رفت.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی را با ورود نوآوری و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر متحول کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ