معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری گفت: وجود یک نظام تامین مالی نوآورانه و منسجم نیاز اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه نمی‌توانیم با تکیه صرف به منابع دولتی انتظار رونق اقتصاد دانش‌بنیان را داشت، گفت: هدفگذاری ما در صندوق نوآوری جهت دهی به نظام تامین مالی است.
رییس صندوق نوآوری گفت: شرکت های که خط تولیدشان تکمیل نشده و با کمک ما می‌تواند این خط تولید تکمیل و منجر به رشد تولید آن ها شود، مشمول حمایت ها در بسته رشد تولید می شوند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند منابع ارزی، با همکاری صندوق توسعه ملی تامین مالی می‌شوند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: براساس تفاهم نامه های اخیر صندوق حدود ۱۰ همت با بانک‌ها به تفاهم رسیدیم تا برای حمایت مالی دانش بنیان ها در بسته رشد تولید استفاده کنیم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق به دنبال آن است که تامین مالی زیست‌بوم نوآوری را از وابستگی دولتی رها کند.
رییس صندوق نوآوری گفت: در بسته همکاری صندوق نوآوری با سازمان بورس، تامین مالی جمعی ۱۰۰ طرح نوآورانه به ارزش هزار میلیارد تومان و ورود ۱۵ شرکت دانش‌ بنیان به بازار سرمایه پیشنهاد شده است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال مذاکره با سازمان حسابرسی کل کشور برای تدوین استاندارد مناسب جهت ثبت دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان در صورت‌های مالی این شرکت‌ها هستیم.
تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تقویت نظام مالی نوآوری حوزه دانش بنیان‌ها منعقد شد.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در تعامل با سیستم بانکی به دنبال نفوذ تفکر حوزه نوآوری در ساختار شبکه بانکی کشور و ارتقاءاستانداردهای مالی در اکوسیستم نوآوری هستیم.
در نخستین رویداد بین المللی تامین مالی، نوآوری و فن آوری (فینوتکس) سال 1402، از بانک ملت به عنوان یکی از نهادهای تاثیر گذار در تامین مالی، نوآوری و فن آوری با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.
نشست «بررسی تحلیلی تأمین مالی نوآوری و فناوری از بازار سرمایه؛ ظرفیت‌ها و فرصت‌ها» در رویداد فینوتکس با حضور مدیرعامل فرابورس ایران برگزار شد.
در جریان برگزاری اولین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری، «تندیس تاثیرگذاران تامین مالی نوآوری و فناوری کشور» به بانک تجارت اعطا شد.
در جریان برگزاری اولین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری، «تندیس تاثیرگذاران تامین مالی نوآوری و فناوری کشور» به بانک تجارت اعطا شد.
همزمان با دوازدهمین رویداد اینوتکس «جشنواره تاثیرگذاران تامین مالی نوآوری و فناوری کشور» برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بانک تجارت طی سال 1401 در چارچوب عمل به شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» رتبه نخست را در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آورد.
معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ برابر با ۴۳۰ همت گردش مالی داشته اند.
رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس) همزمان با رویداد اینوتکس در اردیبهشت ماه برگزار می شود.
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری در طول چهار سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کرده است.
دکتر نیکلاس پیتر مدیر مالی شرکت BMW قبلاً در پایان گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ این شرکت اعلام کرد که بی‌ام‌و از ویژگی جدید خود موسوم به «ویژن کار» (Vision Car) در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد. وی می‌گوید: در نمایشگاه CES در لاس وگاس، ما یک وسیله نقلیه رویایی را معرفی خواهیم کرد که زیربنای تخصص دیجیتال ما خواهد بود. آینده گروه BMW، الکتریکی و دیجیتالی است.
اولین همایش ملی بانکداری اسلامی ایرانی با عنوان «نوآوری های بانکداری و مالی اسلامی در جهت شکوفایی ملی» از سوی مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی برگزار می شود.
حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های اصلی بانک کارآفرین در سال‌های اخیر بوده و در این راستا نیز تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان امضا کرده است؛ به گونه‌ای که رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک کارآفرین را بانک پیشرو در حمایت و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نامیده است.
«شرکت‌های دانش بنیانی که این روز‌ها در کشور حرف‌شان زیاد زده می‌شود، به هیچ عنوان دانش بنیان نیستند و تنها برای کسب منافع مادی و استفاده از رانت‌ها تشکیل شده اند و هیچکدام از آن‌ها بر پایه نوآوری و دانش نیستند، بلکه بسیاری‌شان تبدیل به دکانی شده‌اند که تنها به فکر منابع مالی هستند و این حرف‌هایی که در موردشان زده می‌شود محلی از اعراب ندارد.»
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از گام‌های جدی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه بازار شرکت‌های این حوزه گفت.
تغییر از سینمای سنتی به سینمای اقتصادی صنعتی، طرح راه اندازی تامین مالی جمعی که مدتی پیش در فارابی رونمایی شد و همچنین خبر بهره برداری از مرکز نوآوری فارابی هم از دیگر دلایلی است که می بایست به حرکت قطار فارابی به سمت نوآوری و به روزرسانی به آن استناد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ