سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور، از اسکان اضطراری ۳ هزار نفر به دلیل کولاک و آبگرفتگی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ۳ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی و‏ اسکان اضطراری حادثه دیدگان خبر داد.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت بیان کرد: شهرستان‌های زابل، نیمروز، هیرمند، زهک و هامون در شمال استان بیشترین درگیری را با طوفان‌های گرد و غباری داشته‌اند؛ به گونه‌ای که از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت را تحت تاثیر قرار داده‌اند و بر اساس آخرین آمار ثبت شده توسط مرکز عملیات اضطراری استان سیستان و بلوچستان تاکنون در این استان شاهد ۱۸۳۸ مورد مراجعه به مراکز درمانی، ۸۸ مورد بستری و ۱۷۴۹ مورد درمان و ترخیص بوده‌ایم.
به‌دنبال وقوع آتش‌سوری گسترده و بی‌سابقه در جنگل‌های آلبرتا در کانادا و تخلیه بیش از ۲۴ هزار نفر، در این استان وضعیت اضطراری اعلام شد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بارندگی‌ها در آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان شدت گرفته‌است و امدادگران هلال احمر آماده برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری هستند.
سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بیش از ۱۷ هزار نفر ذرمان سرپایی در محل گفت: از شروع طرح نوروزی تا روز گذشته سه هزار و ۲۳۷ نفر خدمات اسکان اضطراری را دریافت کرده اند.
بنا بر گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر، طی عملیات‌های این سازمان به ١١٠١٢ نفر امدادرسانی صورت گرفته و برای ٢٨٦ نفر اسکان اضطراری فراهم شده است.
مشهد ـ رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ۴۲ سوله بحران و سالن ورزشی در مشهد با ظرفیت ۳۲ هزار نفر در ایام نوروز ویژه اسکان اضطراری آماده شده است.
مشهد ـ معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: پیش‌بینی لازم برای اسکان اضطراری ۲۴ هزار نفر شب زائر در مشهد مقدس انجام شده است.
وی درباره تعداد چادر‌های برپا شده در مناطق زلزله زده خوی نیز گفت: بیش از ۴۴ هزار چادر را استفاده کردیم و هر خانواده تقریب یک چادر گرفته است. ما در واقع چهار برابر خانه‌های آسیب دیده اسکان اضطراری دادیم و چادر توزیع کردیم. چرا که پس لرزه‌ها باعث شد که این مردم آسیب پذیر باشند و بترسند از اینکه به خانه برود. حق هم داشتند و ما تکلیف داریم که این عزیزان را اسکان دهیم. اسم این فرآیند اسکان اضطراری است، مرحله بعد آن اسکان موقت است و بعد هم می‌شود اسکان دائم.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات گفت: تا شب گذشته و با پایان عملیات برپایی اسکان اضطراری نزدیک به ۴۱ هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده شهرستان خوی برپا شده‌است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر از برپایی ۹۵ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق آسیب‌دیده از زلزله خوی خبر داد و گفت: ۱۲۵ هزار زلزله‌زده اسکان داده شده‌اند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر، از برپایی ۷۱ اردوگاه اسکان اضطراری و اسکان بیش از ۱۰۴ هزار نفر در شهرستان زلزله‌ زده خوی خبر داد.
به جز استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، قم، گیلان و هرمزگان، تمامی‌پهنه کشور درگیر حوادث ناشی از نزولات جوی است و بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر از صبح ۱۰ بهمن تا ساعت ۶ صبح امروز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱، امدادرسانی به ۲۰ هزار و ۹۳۲ نفر گرفتار شده در برف، کولاک، آبگرفتگی و طوفان انجام شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر از ایجاد ۵۰ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت: حدود ۲۴ هزار تخته چادر در اختیار مردم در روستاهای متأثر از زلزله قرار گرفته است.
بنابر اعلام جمعیت هلال احمر، ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان زلزله زده در شهرستان خوی، اسکان اضطراری داده شدند.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادرسانی به ۱۴ هزار نفر و اسکان اضطراری ۲۵۰۰ گرفتار در برف و کولاک خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۲۰ هزار جوان در حوزه اسکان اضطراری آموزش داده شدند.
مشهد ـ نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از پیش بینی ۷۰ هزار واحد اسکان اضطراری در دهه پایانی ماه صفر در مشهد خبر داد.
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: تعداد کل مراجعین به پایگاه‌های هلال احمر بیش از ۳۵۰ هزار نفر بوده است که از این تعداد برای بیش از ۲۳۰ هزار نفر اسکان اضطراری ایجاد شده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ۱۹ فروند بالگرد به زائرانی که نیازمند انتقال به مراکز درمانی هستند خدمات رسانی کردند و ۲ هزار و ۳۰۰ چادر و ۱۲ اردوگاه اسکان اضطراری توسط امدادگران برپا شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر از مراجعه ۶۲ هزار نفر به نیروهای امدادی در داخل کشور خبر داد و گفت: ۳۲ هزار نفر از این افراد از خدمات اسکان اضطراری هم برخوردار شده‌اند.
رئیس جمعیت هلال احمر از مراجعه ۶۲ هزار نفر به نیروهای امدادی در داخل کشور خبر داد و گفت: ۳۲ هزار نفر از این افراد از خدمات اسکان اضطراری هم برخوردار شده‌اند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در این مدت، بیش از ۱۵ هزار امدادگر و نجات‌گر کادر و داوطلب به مردم کمک رسانی کردند؛ ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر اسکان اضطراری یافتند و سه هزار و ۵۶۹ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. در مجموع در سیلاب اخیر کشور به ۸۴ هزارو ۵۱۷ نفر امدادرسانی شده است.
محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات امدادونجات در ۱۶۶۹ نقطه متاثر از سیل صورت گرفته است، گفت: ۱۶۷ شهرستان، ۱۳۰ شهر، ۱۳۸۶ روستا و ۱۵۳ محور مواصلاتی تحت سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که عملیات امدادی در آن‌ها از سوی هلال احمر انجام شده است. در جریان این عملیات‌ها به ۶۱ هزار و ۱۲۷ نفر امدادرسانی شده و ۸۵۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۰۱۸ نفر نیز به نقاط امن منتقل شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ