فرمانده نیروی دریایی سپاه از برگزاری رزمایش با نام «سردار شهید نصرالله شفیعی» با هدف نمایش اقتدار و آمادگی های نیرویی برای مقابله با تهدیدات متصور در خلیج فارس خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیشرفت توان موشکی و پهپادی نیروی دریایی ایران در صدر خبری رسانه‌های عربی؛ رزمایش دریایی ایران حامل پیام‌هایی برای اسرائیل و آمریکاست.مجهز بودن ناوگان دریایی ایران به پهپاد و موشک‌های پیشرفته است./ایرانیک
ایران در کنار نمایش عملی توانایی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خویش از جمله در حوزه دریایی بر تعامل و دیپلماسی دفاعی با کشورهای دوست و همسایه تاکید داشته و آن را مولفه‌ای برای امنیت منطقه‌محور می‌داند.
رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس در جزیره بوموسی برگزار شد.
رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه
تصاویری از لحظه شلیک موشک کروز دریایی از ناو شهید رودکی نیروی دریایی سپاه در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه را، ببینید. / خبرگزاری دانشجو
در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه که از بامداد امروز (چهارشنبه) در خلیج فارس و با تمرکز بر جزیره بوموسی آغاز شده است، انواع سامانه‌ها و تجهیزات بومی و تولید شده در صنایع دفاعی و دانش بنیان کشور به کارگیری شدند.
پرنده‌ها و شناورهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه به کارگیری و اهداف از پیش تعیین شده را با دقت منهدم کردند.
رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس و جزیره بوموسی بامداد امروز آغاز شد.
رزمایش نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس با تمرکز بر جزیره بوموسی از بامداد امروز (چهارشنبه) آغاز شد.
نیروی دریایی چین و سنگاپور هفته آینده در آب‌های سنگاپور، رزمایش دیایی مشترک برگزار می‌کنند.
رزمایش دریایی مشترک با روسیه و چین فرصتی برای نیروی دریایی سپاه بود تا از شناورهای کاتاماران شهید سلیمانی و شهید ناظری در یک رزمایش بین المللی بهره بگیرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هماهنگی‌های خوبی میان یگان‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ وجود داشت و تمرینات و تاکتیک‌هایی که پیش‌بینی شده بود به بهترین شکل انجام شد.
سخنگوی رزمایش گفت: نشست توجیهی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳باحضور فرماندهان یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش و سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه برگزار شد.
ناو‌های چین و روسیه صبح امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ به منطقه عمومی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی وارد شدند. مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در روز‌های آینده برگزار می‌شود. در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین ناو‌های نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه که امروز وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند، حضور خواهند داشت.
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی از امروز ۲۴ اسفند ماه با حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی ارتش چین در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.
نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش در آب‌های جنوبی ایران، دریای عرب، دریای سرخ، دریای عمان، اقیانوس هند و مناطق ساحلی شرق آفریقا انجام می‌شود.
در تصاویر منتشر شده از رزمایش نیروی دریایی سپاه،‌ تصویری از یک پرنده بدون سرنشین مشابه هواپیماهای نسل ۵ آمریکایی منتشر شده است که سوالاتی پیرامون این پرنده مطرح شده است.
در تصاویر منتشر شده از این رزمایش، تصویری از یک پرنده بدون سرنشین مشابه هواپیما‌های نسل ۵ آمریکایی منتشر شده است که سؤالاتی پیرامون این پرنده مطرح شده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ، پیام این رزمایش را به کشورهای دوست و برادر منطقه ، حفظ و تقویت برادری و همکاری هم افزا و مؤثر بیان کرد و گفت: ما با توان هم افزای همدیگر می توانیم امنیت خلیح فارس و تنگه هرمز را برقرار کنیم و اصلأ حضور نیروی بیگانه فتنه انگیز در این منطقه توجیه پذیر نیست.
رزمایش نیروی دریایی سپاه با آزمایش موفق سامانه های موشک های کروز دریایی، پهپادهای رزمی و سامانه های هوشمند بدون سرنشین زیرسطحی درآب های خلیج فارس، به پایان رسید. / خبرگزاری صداوسیما
رزمایش نیروی دریایی سپاه با نام سردار شهید نصرالله شفیعی با هدف آمادگی های نیرویی برای مقابله با تهدیدات متصور در خلیج فارس و عملکرد مطلوب سامانه موشک‌های کروز دریایی با موفقیت برگزار شد.
فرمانده نیروی دریایی پاکستان از برگزاری رزمایش دریایی چند ملیتی خبر داد.
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت: یگان‌های نیروی دریایی ارتش در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ تمرین دفاع مستحکم از سواحل را در شب اول فاز تاکتیکی رزمایش اجرا کردند.
کارشناسان نظامی چین معتقدند نیروی دریایی چین و روسیه همانند پارسال، احتمالا پس از رزمایش «وستوک-۲۰۲۲»، رزمایش دریایی مشترکِ دیگری را برگزار خواهند کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ