مشهد ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در مراکز اقامتی مشهد که مشعل دوگانه دارند از سوخت جایگزین استفاده شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت نفت و وزارت کشور با هدف اجرای پروژه‌های مرتبط با تولید سوخت حاصل از مواد زائد و استفاده از آن به‌عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی امضا شد.
نمونه اولیه موتوراحتراق داخلی هیدروژنی ("ICE")، «کرولا کراس H ۲» می‌باشد. در این خودرو از موتور۱.۶ لیتری توربوشارژ سه سیلندراستفاده شده که در کرولا GR و یاریس GR استفاده می‌شود، و سوخت هیدروژنی را جایگزین سوخت فسیلی کرده است.
حرمت الله رفیعی با انتقاد از پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی بلیت هواپیما گفت: چرا برای استفاده ۵ درصد از صنعت هوایی ۹۵ درصد باید از جیبشان یارانه سوخت بدهند.
مهندسان دانشگاه دوک، الکترونیک چاپی قابل بازیافتی را تولید کردند که در آن استفاده از مواد شیمیایی در فرآیند ساخت با آب جایگزین شده است.
یک شرکت بزرگ مخابراتی چینی اعلام کرد بیش از ۱۳۰۰۰ قطعه مورد استفاده در محصولات ساخت خود که تحت تحریم‌های تجاری ایالات متحده قرار گرفته‌اند، را با قطعات دیگری جایگزین کرده است.
وزیر نفت گفت: هیچ‌گونه محدودیتی در کارت‌های جایگاه‌داران اعمال نشده، اما از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند.
وزیر نفت گفت: هیچ‌گونه محدودیتی در کارت‌های جایگاه‌داران اعمال نشده، اما از مردم می‌خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اجرای آزمایشی طرح استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت احتمالا از سال آینده آغاز شود.
با مصوبه مجلس، وزارت نفت مکلف شد تدبیری اتخاذ کند که حداقل نود درصد خودروهای بنزین سوز و نود و پنج درصد خودروهای نفت گاز سوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
اگر از خود می‌پرسید که هواپیما‌ها از چه نوع سوختی استفاده می‌کنند پاسخ ساده است: نوع سوخت هواپیما‌ها نتیجه مستقیم نوع موتوری است که در آن هواپیما به کار می‌رود. ساده‌تر اینکه، هواپیما‌های تجاری و جنگنده از سوخت‌های بر پایه کروسن (kerosene) یا نفت سفید استفاده می‌کنند، اما معمولاً محصولات خاصی نیز به این سوخت اضافه می‌شوند. این ترکیبات شامل ضد یخ، هیدروکربن، غیرفعال کننده‌های فلز و آنتی اکسیدن است و هر چیزی که از زنگ زدگی و یخ زدن در ارتفاعات بالا جلوگیری کند.
خوراک کرفس یکی از انواع خوراک‌ها می‌باشد که می‌توانید هم با گوشت و هم مرغ تهیه کنید و اگر گیاه خوار هستید و به کرفس علاقمند هستید می‌توانید گوشت را حذف و از قارچ یا هر نوع جایگزین دیگر استفاده کنید.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حداقل یکبار تا پایان سال ۱۴۰۱ از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حداقل یکبار تا پایان سال ۱۴۰۱ از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید.
رئیس سازمان محیط زیست گفت:منابع پاکی همچون انرژی خورشیدی و باد در کشور ما وجود دارد اما متاسفانه از آنها به خوبی استفاده نشده بود اما به کمک موتورهای برقی این کار انجام می‌شود.
فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، اداره ها، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی از روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه بدون استفاده از گاز و فقط با استفاده از سوخت جایگزین برای تامین گرمایش، به صورت حضوری و طبق روال معمول خواهد بود.
معاون وقت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برای اینکه با فلز پل، یک سازه دیگر طراحی شود؛ مشاوران را فراخوانده و حتی قطعات را به آزمایشگاه فولاد فرستادند اما نتیجه بررسی مشاوران و آزمایشات نشان داد که این فلز یا فولاد قابلیت استفاده در پروژه های سازه‌ای و بارگذاری سنگین که خودرو یا انسان از آن عبور کند را ندارد؛ پس موضوع ساخت «پل سبز زندگی» با استفاده از فلز پل گیشا از برنامه شهرداری حذف شد.
هرساله با نزدیک شدن روزهای سرد سال سهمیه گاز نیروگاه ها کاهش پیدا میکند و از سوخت جایگزین استفاده می‌شود که آلودگی هوا را به دنبال دارد.
نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم اراک بخش اعظمی از سال را در هوای ناپاک تنفس می‌کنند حال اینکه استفاده از هوای پاک حق اولیه هر انسانی است؛ سوخت مازوت از نیروگاه شازند حذف شود.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی نباید به وزارت نفت مجوز استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را می‌داد.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی نباید به وزارت نفت مجوز استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را می‌داد.
پیشاهنگ گفت: از ۱۳۲ نیروگاه موجود در کشور تنها ۱۴ نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می کنند که این ۱۰ درصد از نیروگاه های کشور است.
اراک- سرپرست اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: در پی مصرف مازوت در نیروگاه شازند اخطاریه لازم زیست محیطی مبنی بر عدم استفاده مازوت به نیروگاه داده شده و اعلام شکایت به دادستانی شده است.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بر استفاده و جایگزینی توربین‌های ساخت کشور به جای توربین‌های در حال استفاده این شرکت تاکید کرد.
محققان دانشگاه RMIT به تازگی به راهی برای جایگزینی سنگدانه‌های معمولی به کار رفته در بتن مانند شن و سنگ خرد شده با لاستیک‌های دور ریختنی دست پیدا کرده اند. این کار نوید بخش اقتصاد دورانی با هدف کمینه کردن ضایعات و استفاده بیشتر از منابع خواهد بود. آن‌ها می‌گویند بتن جدید سبزتر و سبک‌تر خواهد بود و هزینه‌های ساخت و حمل و نقل را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ