پرسش اساسی این است که آیا با توجه به عدم حضور تماشاگران، اساساً سالن‌های سینما بازگشایی می‌شوند تا این فیلم‌ها فرصت اکران بیابند؟ همچنین آیا فیلم‌ها حاضر می‌شوند به قیمت انتخاب به عنوان نماینده ایران برای اسکار، قید اکران در زمان مناسب را بزنند و درآمد حاصل از اکران در موعد مناسب را از دست دهند؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوش مصنوعی توانست ابر قهرمانان فیلم‌های تخیلی معروف را در ایران به تصویر بکشد.
فیلم منتشر شده مربوط به دهه ۹۰ و منطقه بلوچستان بوده و همانند عمده فیلم‌های منتشر شده در دو روز گذشته ارتباطی با درگیری مرزی اخیر ندارد.
خیابان لاله‌زار را به چه چیز می‌شناسید؟ به فروشگاه‌های پرزرق و برق لوستر، لامپ، پریز و کلید فروشی‌اش یا به سالن‌های سینما و تئاترش؟ خاطرات شما از این خیابان به دیدن فیلم‌های راکی در سینما‌های آن زمان باز می‌گردد یا جگرکی‌های گوشه خیابانش؟
این رویکرد خشم شماری از فیلمسازان مستقل و بخش کنندگان ایرانی را در پی داشت، چرا که متکی به نگرشی کور نسبت به سینمای ایران بود؛ نگرشی که اگر قرار بود سی سال پیش اساس کار جشنواره‌های بین المللی قرار بگیرد، حتی عباس کیارستمی نیز پشت در جشنواره‌های بین المللی باقی می‌ماند ! در عوض فیلم‌های دارای مضمون مرتبط با ایران انتخاب شده بود که به واسطه ساختار فنی ضعیف، با وجود گارد سیاسی جشنواره، باز هم به بخش مسابقه اصلی راه نیافتند
با رونمایی از بخش معناداری از تولیدات سینمای ایران در یک سال اخیر، ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که این فیلم‌ها توان چرخاندن چرخ اقتصاد سینمای ایران را در سال آینده ندارند؛ دغدغه‌ای که می‌بایست با تولید فیلم‌های دارای ظرفیت فروش ویژه به ویژه آثار کمدی رفع شود و رونق نسبی سینمای ایران را شاهد باشیم.
مخابرات و اینترنت نسل پنجم (۵G) زندگی ما را متحول کرد. ما توانستیم فیلم‌های با کیفت ۴K را روی تلفن همراه خود ببینیم، راحت‌تر کار از راه دور انجام دهیم و همچنین داده‌های حجیم را در مدت زمانی کوتاه‌تر انتقال دهیم. اما در واقع زندگی آینده ما با اینترنت ماهواره‌ای، واقعیت مجازی، وسیله‌های نقلیه خودکار، خانه‌های هوشمند و توسعه بسیاری فناوری‌های دیگر گره خورده است. چنین پیشرفت‌هایی نیازمند جابجایی حجم بسیار بالاتری از داده و در نتیجه سرعت انتقال بالاتر خواهد بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نمایش فیلم در شهرهای بدون سینمای کشور توسط کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش با اکران پویانمایی ایرانی «لوپتو» آغاز و با استقبال روبرو شد.
فیلم‌های شانزدهمین دوره «سینماحقیقت» در چهار بخش بلند، کوتاه، نیمه بلند و شهید آوینی اکران می‌شوند. همچنین تعدادی از آثار منتخب برای مخاطبان در «موزه سینمای ایران»، نمایش خواهند داشت.
فیلم‌های شانزدهمین دوره «سینماحقیقت» در چهار بخش بلند، کوتاه، نیمه بلند و شهید آوینی اکران می‌شوند. همچنین تعدادی از آثار منتخب برای مخاطبان در «موزه سینمای ایران»، نمایش خواهند داشت. جدول نمایش آثار مستند در این دوره از جشنواره را از اینجا دریافت کنید.
با وجود غیبت شماری از استعدادها، جشنواره فیلم کوتاه به عنوان دریچه شناسایی فیلمسازان توانمند آینده از امروز می‌تواند محل ارزیابی نسبی فعالان این عرصه و کشف چهره‌های توانمندی باشد که در سال‌های آینده احتمالاً فیلم‌های بلندشان را خواهیم دید.
در عین حال، «برادران لیلا» و «زالاوا» در سطح بین الملل مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما «موقعیت مهدی» تنها در فضای داخلی توانست موفق ظاهر شود و از این منظر شانسی برای موفقیت در جوایز اسکار ندارد؛ هرچند تاکنون در میان همه فیلم‌هایی که نام برده شده، گمانه زنی‌ها عمدتاً متوجه فیلم موقعیت مهدی است.
در عین حال، «برادران لیلا» و «زالاوا» در سطح بین الملل مورد توجه قرار گرفته‌اند اما «موقعیت مهدی» تنها در فضای داخلی توانست موفق ظاهر شود و از این منظر شانسی برای موفقیت در جوایز اسکار ندارد؛ هرچند تاکنون در میان همه فیلم‌هایی که نام برده شده، گمانه زنی‌ها عمدتاً متوجه فیلم موقعیت مهدی است.
سرمربی تیم بسکتبال سه نفره مردان می‌گوید تمام شناختش از حریفان تیمش در بازی‌های کشورهای اسلامی به اطلاعات دریافتی از فیلم‌های دانلوده شده یوتیوب محدود می‌شود.
آکادمی جشن در چهاردهمین دوره، فیلم‌های سی‌وهشتمین و سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر که سال‌های ۹۸ و ۹۹ برگزار شد و همچنین آثار ایرانی سی‌وهفتمین و سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شد، در بخش‌های فنی، بهترین فیلم، فیلمنامه، کارگردانی و جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول)، بازیگر نقش اول زن و مرد و بازیگر نقش مکمل مرد و زن مورد داوری قرار داد.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیستمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
سینمای رسانه‌ها در روز ششم از سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر محل نمایش فیلم‌های «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی است. در این میان فیلم منصور به واسطه آنکه مضمونش درباره شهید منصور ستاری به واسطه مضمونش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
عسگرپور توضیح داد: انتخاب فیلم‌های جشنواره و کارهای دیگر در قالب دبیرخانه دائمی انجام می‌شود. چون انتخاب فیلم از کشورهای مختلف پارامتر یک‌مجهولی نیست، همه جشنواره‌ها در طول سال، جریان کلی رویدادها و جشنواره‌های دیگر را رصد می‌کنند. از حدود دو سال و اندی پیش به این طرف، همکاران ما در ستاد جشنواره کار انتخاب فیلم را انجام می‌دادند. برخی از فیلم‌هایی که برای سال گذشته انتخاب شده بودند، عملاً دیگر غیرقابل استفاده بودند. چون یا اکران شده بودند یا در جشنواره‌های دیگر حضور پیدا کردند، به همین دلیل سیکل دیگری را پیگیری کردیم و در قالب آن بیش از هزار فیلم رصد شد.
با در نظر گرفتن این نکته که بودجه متوسط تولید یک فیلم سینمایی به 5 میلیارد تومان رسیده، این فیلم حدود 500 میلیارد تومان یا نیم تریلیون تومان هزینه در بر داشته است؛ هزینه‌ای که قاعدتاً از گیشه سینمای ایران بازنمی‌گرد، کما اینکه در سال‌های رونق سینما بخش اعظم فیلم‌های سینمایی با درآمد حداقلی از پرده پایین کشیده می‌شوند و چیزی جز زیان روی دست سازندگان‌شان باقی نمی‌گذارند. با این اوصاف این پرسش مطرح می‌شود که چه اشخاص، گروه‌ها یا مجموعه‌هایی با چه نگاهی چنین سرمایه گذاری کلان ظاهراً زیاندهی را در سینمای ایران انجام می‌دهند و این پول‌ها از کجا وارد سینمای ایران می‌شود؟!
لیلا حاتمی تاکید کرد: وجود فیلم هایی درباره مشکلات جامعه و این قبیل چیزها خوب است، اما چیزی که به ویژه برای آن ارزش قایل هستم، هنر سینمای ایران است. آنچه در سطح بین‌المللی نشان داده می شود، معمولا بهترین چیزهای یک کشور نیست، مثل ظروف توریستی است، لزوما بهترین نیستند، بلکه معروف هستند.
به همه مدیران دولتی مسئول، محافل و شوراهای پنهان و آشکار می‌گوییم؛ لطفا جسارت داشته باشید و از پس پرده درآیید و صریح و روشن برای اهل فرهنگی که مهرجویی را از معدود نشان‌ها و امضاهای فیلم‌های ایرانی می‌دانند و برای مردمی که او را تعالی بخش سینمای ایران می‌دانند، بگویید که صلاح نمایش ندادن فیلم مجوز دار استاد بزرگ ما در چیست؟!
آکادمی جشن در چهاردهمین دوره، فیلم‌های سی‌وهشتمین و سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر که سال‌های ۹۸ و ۹۹ برگزار شد و همچنین آثار ایرانی سی‌وهفتمین و سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شد، در بخش‌های فنی، بهترین فیلم، فیلمنامه، کارگردانی و جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول)، بازیگر نقش اول زن و مرد و بازیگر نقش مکمل مرد و زن مورد داوری قرار داد.
هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ با اعلام بهترین‌های این دوره از سوی هیات داوران به پایان رسید و منشور طلایی افتخاری خود را به آیدا پناهنده که مهمان این دوره از جشنواره نیز بود، اهدا کرد. این منشور به دلیل توجه ویژه پناهنده به مساله حقوق اجتماعی زنان در فیلم‌هایش به او اهدا شد.
مشخص نیست نسخه‌ای که قرار است در فرانسه اکران شود، نسخه بدون ممیزی است یا نسخه نهایی مورد تایید ارشاد اکران می‌شود. با این حال مسئله اساسی این است که در نهایت معمولاً پس از اکران بین المللی فیلم‌های ایرانی، این فیلم‌ها در پلتفورم‌های آنلاین بین المللی نیز منتشر می‌شود.
با اعلام رسمی فیلم‌های راه یافته به هفتاد و نهمین دوره جشنواره ونیز، مشخص شد سینمای ایران حضور چشمگیری در دوره جدید قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان خواهد داشت. «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند و «خرس نیست» از جعفر پناهی، دو نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره امسال ونیز هستند و لیلا حاتمی نیز یکی از داوران بخش مسابقه اصلی خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ