از میان ۳ فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و «یلدا» ساخته مسعود بخشی، فیلم «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک شعله قدرتمند خورشیدی سیگنال های رادیویی و ناوبری در سراسر آمریکای شمالی را مختل کرد.
ماه برای عکاسی با گوشی هوشمند به اندازه کافی روشن است، اما مدل‌ها مختلف درجات مختلفی از موفقیت را به همراه خواهند داشت. ماه در هنگام کامل بودن و در مقابل خورشید در آسمان درخشان ظاهر می‌شود. یک ماه کامل در حال طلوع به دلیل اثری به نام توهم ماه به طور مصنوعی بزرگ به نظر می‌رسد.
وقتی پوست بدن انسان پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و علائمی شبیه خارش، دانه قرمز و سوزش، تاول و ... بروز می‌دهد، آفتاب زدگی یا حساسیت به نور آفتاب اتفاق افتاده است.
ترکیب آب و آبلیمو نوشیدنی خوبی برای شروع روز است. این نوشیدنی بدون کافئین و بدون کالری است و ضمناً مقدار قابل‌توجهی ویتامین C دارد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان است که نقش مهمی در سیستم ایمنی و محافظت از پوست در برابر نور خورشید دارد. این ویتامین برای تولید کلاژن خیلی اهمیت دارد. کلاژن پروتئینی است که ساختار اصلی پوست، تاندون‌ها و رباط‌ها را تشکیل می‌دهد.
بهترین راه برای کمک به کاهش تعریق، انتخاب لباس‌هایی از جنس پارچه‌های سبک و نازک است؛ به طوری که پوست امکان تنفس و تهویه داشته باشد. رنگ‌های روشن‌تر نیز به انعکاس نور خورشید به جای جذب آن کمک می‌کنند. پوشیدن این رنگ‌های به خنک نگه داشتن بدن و کاهش تعریق کمک می‌کند.
کرم ضد آفتاب بی رنگ الارو یکی از پرفروش ترین کرم های ضدآفتاب موجود در بازار است که با عملکرد چهارگانه خود، به محبوبیت زیادی در میان مصرف کنندگان دست پیدا کرده است. این محصول با دارا بودن SPF50 قادر است به میزان 98 درصد از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.
لکه خورشیدی رویدادی موقت بر روی سطح خورشید (نورسپهر/فوتوسفر) است که به صورت لکه‌هایی تاریک‌تر از نواحی اطراف آن‌ها به وسیله فعالیت‌های شدید شار مغناطیسی که مانع از انتقال گرما می‌شود به وجود می‌آید. این لکه‌ها به علت کاهش درجه حرارت سطح خورشید در آن ناحیه‌ها به وجود می‌آیند. لکه‌های خورشیدی دارای قطر‌هایی به ابعاد ۱۶ کیلومتر تا ۱۶۰ هزار کیلومتر هستند و بزرگ‌ترین آن‌ها بدون تلسکوپ هم قابل مشاهده است.
همجوشی هسته‌های اتمی، همان فرآیندی است که به خورشید نیرو می‌دهد و محققان بیش از صد سال است که به دنبال بازآفرینی این امر در کره زمین هستند؛ چرا که این واکنش، انرژی به مراتب بیشتری نسبت به سوخت‌های فسیلی ایجاد کرده، بدون آنکه کربن یا محصولات جانبی رادیواکتیو تولید و منتشر کند.
آفتاب‌سوختگی واکنشی نسبت به آسیب پوستی است که در اثر قرارگرفتن در معرض پرتو‌های UV خورشید ایجاد شده است. وقتی سلول‌های پوست در اثر تابش خورشید آسیب می‌بینند، بدن ما یک واکنش التهابی ایجاد می‌کند تا این آسیب را ترمیم کند و نتیجه‌اش این است که پوست، قرمز و ملتهب و دردناک می‌شود.
کمبود ویتامین D باعث مشکلات مزمن سلامتی و افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. برخی از کارشناسان معتقدند ترس ما از بیرون رفتن بدون استفاده از ضد آفتاب باعث کاهش سطح ویتامین D می‌شود. دانستن اینکه چگونه و چه زمانی به طور ایمن نور خورشید را جذب کنید، می‌تواند برای افزایش سطح ویتامین D بدن شما حیاتی باشد.
پنل خورشیدی شفاف یک فناوری پیشرفته است که انرژی نور را از پنجره‌ها یا هر سطح شیشه‌ای بدون توجه به زاویه جمع آوری و استفاده می‌کند. این پتانسیل را دارد که از نظر گسترش دامنه انرژی خورشیدی، بازی را تغییر دهد.
بعد از ۶۵ روز زندگی بدون آفتاب، شهر یوتکیاجویک در منطقه آلاسکا بالاخره روز دوشنبه خورشید را دید.
درحالیکه شراره‌های خورشیدی فورا به سمت زمین سفر می‌کنند، CME‌ها ممکن است ۱۵ تا ۱۸ ساعت طول بکشد تا به زمین برسند. از آنجایی که این شراره‌ها در فضا با سرعت‌های متفاوتی حرکت می‌کنند، با توجه به سرعت پایین حرکت‌شان، ممکن است روی هم انباشته شوند، و ما می‌توانیم تا چند روز آینده شاهد حضور آن‌ها باشیم.
یک انفجار مهیب در خورشید، یک شراره خورشیدی قوی را از یک لکه جدید خورشیدی در روز ۹ ژانویه ۲۰۲۳ آزاد کرد. این لکه به آرامی به سمت زمین می‌چرخد.
«هوراسیو دی لا ایگلسیا»، نویسنده ارشد مطالعه، می‌گوید: «بدن ما یک ساعت شبانه روزی طبیعی دارد که به ما می‌گوید چه زمانی در شب بخوابیم. اگر در طول روز که خورشید بیرون می‌آید به اندازه کافی در معرض نور قرار نگیرید، ساعت بدن شما به تعویق می‌افتد و شروع خواب شبانه را به عقب می‌اندازد.»
سه مسابقه ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلستان، ولز و امریکا نکاتی را مکشوف کرد که تا به حال پوشیده مانده یا دست‌کم نمود بیرونی پیدا نکرده بودند. در مسابقه نخست هر کسی پرچم خود را داشت؛ پرچم الله نشان، پرچم بدون نشان، پرچم شیر و خورشید و پرچم قومیت‌ها. در رویارویی با انگلستان شاهد بودیم عده‌ای از جمله بازیکنان سرود جمهوری اسلامی را نخواندند، عده‌ای این سرود را خواندند و عده‌ای دیگر هو کردند. القصه، آنچه دیدیم تفرقه بود. در مسابقه دوم و سوم اوضاع تا حدودی تغییر کرد. به جز تنوع پرچم‌ها –که در بازی نخست هم با آن مواجه بودیم- مشاهده کردیم بخشی از بازیکنان سرود جمهوری اسلامی را خواندند، برخی لب زدند و برخی نخواندند.
کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی ها با حضور در تمرین امشب این تیم، برای دیدار غنا آماده شد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد در مقایسه با افرادی که زود به رختخواب می‌روند و با نور خورشید از خواب بیدار می‌شوند، شب زنده دار‌ها با مقاومت انسولین روبرو هستند. وقتی بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی‌دهد، قند خون می‌تواند در جریان خون انباشته شده و در نهایت منجر به دیابت نوع ۲ شود.
محققان توانسته اند با نصب مغز‌های الکترونیکی بر روی ربات‌های خورشیدی با اندازه ۱۰۰ تا ۲۵۰ میکرومتر امکان راه رفتن ربات‌ها را بدون کنترل خارجی فراهم کنند.
کارشناس نجوم درباره اعتدال پاییزی گفت: امروز خورشید در ساعت ۴:۳۴ دقیقه به وقت مرکزی ایران در نقطه اعتدال پاییزی قرار گرفت.
نور آبی ساطع‌شده در اکثر صفحه‌نمایش‌هایی که ما استفاده می‌کنیم، نوری با طول‌موج کوتاه است که انرژی زیادی ساطع می‌کند. از این رو، استفاده مداوم از این وسیله الکترونیکی و قرار گرفتن در معرض نور مضر آن، به یک نگرانی جدی تبدیل‌شده است. اگرچه دریافت مقدار مشخصی از نور خورشید برای بدن ما مفید است، اما نوری که از موبایل و لب تاپ ساطع می‌شود، ساخته دست بشر است و ازاین‌رو هیچ تأثیر مثبتی ندارد.
این پهپاد بدون سرنشین که توسط شش موتور الکتریکی با باتری خورشیدی حرکت می‌کند، برای انجام عملیات طولانی مدت در فضای نزدیک طراحی شده است.
محققان در چین پوششی از جنس هیدروژل برای شیشه ابداع کرده اند که ساختمان ها را بهتر خنک می کند. ماده به کار رفته در این فناوری گرمای خورشید را بدون از بین بردن نور، مسدود می کند.
فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی با قرار گرفتن در لیست 15 نامزد اولیه، یک قدم به نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم بین المللی (که امسال نامش از بهترین فیلم خارجی به بین المللی تغییر کرده) نزدیک شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ