موشک فالکون هوی متعلق به اسپیس ایکس ساعت ۲۲:۵۶ دقیقه دیروز به وقت گرینویچ (بامداد امروز به وقت ایران) از مقر فضایی کندی به فضا پرتاب شد و محموله محرمانه نیروی فضایی آمریکا را به فضا برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضانورد ناسا یاسمن مقبلی، فضانورد ESA (سازمان فضایی اروپا) آندریاس موگنسن ساتوشی فوروکاوا، فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) و کنستانتین بوریسف، فضانورد Roscosmos با فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹ پرتاب خواهند شد.
موشک فالکون ۹ بدون مشکل و با حمل ۱۵ ماهواره استارلینک از روی زمین بلند شد و مرحله بالایی آن بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به‌خوبی و ۹ و نیم دقیقه بعد از پرتاب به زمین بازگشت و به صورت عمودی روی سکوی بدون سرنشین متعلق به اسپیس ایکس و لنگرانداخته در بندری در فلوریدا فرود آمد.
به گفته اسپیس‌ایکس، این شانزدهمین پرتاب برای تقویت‌کننده مرحله اول فالکون ۹ بود و یک پرتاب رکوردشکن به شمار می‌رود.
این جت خصوصی شرکت فرانسوی داسو "فالکون ۱۰ ایکس" نام دارد هواپیمایی مجلل و ۷۵ میلیون دلاری که قرار است از سال ۲۰۲۵ میلادی پرواز کند و لقب "پنت هاوس آسمان ها" را از آن خود کرده و با بمباردیه گلوبال ۷۵۰۰ مقایسه می‌شود.
اسپیس تلسکوپ فضایی جدیدی را همراه موشک خود را به فضا برد. تلسکوپ آژانس فضایی اروپا به نام «اقلیدس»(Euclid) همراه یک موشک فالکون۹ از مقر فضایی کیپ کاناورال آمریکا پرتاب شد.
ریانه برناوی و علی القرنی، نخستین فضانورد زن سعودی و دومین فضانورد مرد عربستان سعودی وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. ریانه برناوی که به عنوان اولین زن عربستان سعودی به فضا رفته بسیار تلاش کرد تا در ایستگاه فضایی نیز حجاب خود را حفظ کند. درحالی که سه فضانورد دیگر هنگام استقبال در آغوش دیگر فضانوردان قرار گرفتند، ریانه از انجام این کار امتناع کرد و بار‌ها کلاهی که برای پوشاندن موهایش استفاده کرده را جابجا کرد. برناوی و القرنی روز دوشنبه با یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس عازم ایستگاه بین‌المللی فضایی شدند. آن‌ها و دیگر همراهانشان به سلطان النیادی فضانورد اماراتی خواهند پیوست که هم‌اکنون برای یک ماموریت شش ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برد.
اف-۱۶ موسوم به فالکون برای اولین‌بار در سال۱۹۷۶ پرواز کرد که یک جت جنگنده مافوق صوت است که توسط ارتش‌های ۲۵کشور برای نبرد هوا به هوا و حملات هوا به زمین استفاده می‌شود. این هواپیما در درگیری‌های آمریکا در افغانستان، عراق، کوزوو، خلیج‌فارس و در ماموریت‌های دفاعی در حریم هوایی ایالات متحده به‌کار گرفته شده است.
یک موشک «فالکون ۹» (Falcon ۹) به همراه ۲۲ ماهواره استارلینک در ساعت ۲:۱۹ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» (CCSFS) در فلوریدا بلند شد. مرحله اول فالکون ۹ طبق برنامه حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین شرکت اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. در همین حال، مرحله بالایی موشک به حمل ۲۲ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا طبق برنامه‌ریزی، حدود ۶۵ دقیقه پس از پرتاب مستقر شوند.
اسپیس ایکس دیروز پرتاب موشک فالکون ۹ حامل ماهواره هایی برای شرکت های وان وب و «ایریدیوم» را در کمتر یک دقیقه قبل از انجام عملیات لغو کرد.
شرکت گلکتیک انرژی (Galactic Energy) امیدوار است بتواند موشک پالاس ۱ (Pallas ۱) خود را راه‌اندازی کند. این استارت‌آپ چینی به سوی پرتاب موشک کوچک مشابه فالکون۹ گام بر می‌دارد.
روز دوشنبه شرکت اسپیس ایکس با پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک به کمک راکت فالکون ۹ دو رکورد جدید بر جای گذاشت. ساعاتی پس از پرتاب این ماهواره‌ها که در واقع روتر‌های اینترنتی کوچک هستند، کاربران رژه نورانی آن‌ها را در آسمان شب رصد کردند. این منظره زیبا شبیه حرکت قطاری است که چراغ‌هایی به طور نامنظم روی آن نصب شده اند.
شرکت اسپیس ایکس یک موشک فالکون هوی قدرتمند را برای ششمین بار به فضا پرتاب کرد تا ۳ ماهواره را به مدار زمین ببرد.
تلاش برای پرتاب یک موشک فالکون هوی (Falcon Heavy) متعلق به این شرکت که حامل سه ماهواره بود، روز گذشته در آخرین دقیقه متوقف شد.
ایلان ماسک، دویستمین پرواز موشک فالکون ۹ را در حالی جشن می‌گیرد که ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک دیگر بوسیله این موشک به مدار پرتاب شدند.
شرکت اسپیس ایکس قصد دارد نخستین پرتاب موشک فالکون در سال ۲۰۲۳ را امروز در ساعت ۲۲:۵۶ دقیقه به وقت گرینویچ انجام دهد.
پرتاب پیش رو پنجمین پرتاب برای این موشک فالکون هوی خواهد بود که در ماه فوریه ۲۰۱۸ با انجام یک پرواز آزمایشی به یاد ماندنی کار خود را آغاز کرد. فالکون هوی در اولین پرتاب خود یک خودرو تسلا رودستر متعلق به بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس یعنی ایلان ماسک را در حالی که یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن در صندلی راننده آن نشسته بود به مدار اطراف خورشید فرستاد.
اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۰ سرویس خود را برای عموم باز و در سال ۲۰۲۱ شروع به دریافت سفارشات کرد. از آن زمان تا به امروز، اسپیس ایکس با استفاده از راکت فالکون ۹ در حال افزایش تعداد ماهواره‌هایش در اطراف زمین بوده است و حالا ۳۰۰۰ ماهواره فعال دارد.
ناسا همراه موشک فالکون ۹ متعلق به اسپیس ایکس نخستین ماهواره برای رصد آب های سطحی سراسر زمین به فضا ارسال کرده است.
یک موشک فالکون ۹ که اخیراً به فضا پرتاب شد همراه خود ۲ توپ فوتبال نیز به فضا برد که با بوستر اول موشک به زمین بازگشتند.
شرکت آمریکایی اسپیس ایکس روز سه شنبه موشک سنگین خود فالکون هوی را که در حال حاضر قدرتمندترین در جهان محسوب می‌شود و اولین برخاست آن از سال ۲۰۱۹ است، از فلوریدا پرتاب کرد.
در رژیم‌های تمامیت خواه (توتالیتر) مانند رژیم‌های سیاسی چین و اتحاد جماهیر شوروی سابق دولت بر تمام عرصه‌های زندگی تسلط دارد و اجازه نمی‌دهد یک جامعه مدنی مستقل توسعه یابد. حزب کمونیست چین بر همه چیز در چین مسلط است. هنگامی که یک جنبش اجتماعی خارج از حزب مانند فالون گونگ برمی خیزد حزب آن را یک تهدید مرگبار قلمداد می‌کند و آن را تعطیل کرده و دست به سرکوب اعضایش می‌زند.
اسپیس ایکس ۵۴ ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه یک موشک فالکون ۹ از مقر فضایی کیپ کاناورال به فضا فرستاد.
اسپیس ایکس ۳۴ ماهواره استارلینک را همراه یک ماهواره ارتباطی تجاری عظیم با موشک فالکون۹ به فضا فرستاد و چند رکورد جدید از جمله چهاردهمین فرود یک بوستر را ثبت کرد.
اسپیس ایکس یک موشک فالکون را همراه ۴۶ ماهواره اینترنتی استارلینک از مقر فضایی وندر برگ در کالیفرنیا به مدار زمین فرستاد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ