دزفول- نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به مصرف بی رویه آب و برق در وزارتخانه‌ها و ادارات کشور، گفت: ضروری است که فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و برق از دولت آغاز شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با تاکید برتداوم هوای گرم طی روز‌های آینده اظهار کرد: بارش‌های پاییزی در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود، اما همچنان لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب وجود دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ابلاغ طرح‌های مدیریت مصرف برق در شهر تهران منجر به کاهش ۲۰ مگاوات از مصرف برق دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بزرگ شهر تهران شد.
سخنگوی دولت گفت: سالمندان و گروه‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند سعی کنند این چند روز به ویژه در ساعات گرما از منزل خارج نشوند و مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
کردی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت مصرف برق در مرداد با قدرت بیشتری ادامه دارد، افزود:در خرداد و تیر با وجود افزایش دما نسبت به سال گذشته شاهد صرفه جویی ۳درصدی مشترکان بخش خانگی بودیم.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که 3 روز بسیار گرم را در هفته جاری پیش رو داریم، گفت: در روز چهارشنبه هوای کشور در اغلب نقاط بسیار گرم خواهد شد و ممکن است شاهد نصاب جدیدی در مصرف برق باشیم.
بر اساس اعلام هواشناسی دمای هوای کشور در روزهای آینده افزایشی خواهد بود. به این ترتیب افزایش مصرف برق اجتناب‌ناپذیر است. مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران، در همین زمینه از مردم خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
مخترع سیستم های آب سردکن و شیرآلات نی‌دار گفت: استفاده از این شیرآلات ضمن صرفه‌جویی ۶۰ درصدی در میزان آب آشامیدنی، از صرف میلیاردها تومان برای خرید لیوان‌های پلاستیکی و کاغذی پیشگیری می کند.
هفته اول تابستان به‌عنوان نماد آغاز فصل گرما به هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب» نامگذاری شد که امسال این هفته نمادین به هفته آخر خردادماه یعنی ۲۶ خردادماه تا یکم تیرماه تغییر یافته است.
شاهرود- امام جمعه شاهرود بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به خصوص در فصل گرما، تاکید کرد.
نحوه اجرا و مشارکت مشترکان برق در نخستین روز اجرای طرح پاداش مشترکان خانگی برق با حضور دو تن از مدیران ارشد صنعت برق کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری رسانه ملی مورد بررسی قرار گرفت.
محرابیان وزیر نیرو گفت:امروز اولین روز اجرای طرح پاداش کاهش مصرف برق بود که طبق اعداد دیسپاچینگ ۷۹۸ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق را داشتیم.
نجف‌آبادی، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان پاداش به ازای هر کیلوات صرفه‌جویی در مصرف برق به مردم اعطا می‌شود.
طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق در سال‌جاری نسبت به سال گذشته وسیع‌تر دیده شده است و دربرگیری بیشتری برای مشترکان برق دارد.
شرکت سوئدی کاندلا (Candela) مدل جدیدی از قایق برقی را در خلیج سانفرانسیسکو در ۹ فوریه ۲۰۲۳ به نمایش گذاشت. یک سیستم مبتنی بر هیدروفویل‌ها قایق را از سطح آب بالاتر نگه می‌دارد، که تانگی دی لاموت، مدیر اجرایی این شرکت در ایالات متحده، می‌گوید این سیستم نه تنها آلودگی صوتی و کربنی را کاهش می‌دهد بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی اساسی می‌کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران بااشاره به وضعیت آب وهوایی و بارش‌های جدید و سنگین برف درمنطقه تحت پوشش این شرکت برضرورت صرفه جویی درمصرف گازو برق در راستای کمک به پایداری شبکه تاکیدکرد.
رجبی مشهدی گفت:با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی که از ورود سامانه بارشی برف و باران به کشور خبر می‌دهد،از هموطنان درخواست می‌کنیم باصرفه‌جویی درمصرف گاز وبرق به پایداری شبکه برق کمک کنند.
صرفه‌جویی می‌تواند هزاران زیرمجموعه داشته باشد. در مصرف انرژی و دارو و نان و آب و پول! ما اسرافکاران تماشایی هستیم! در بودجه اسراف نکنیم و سیل پول به راه نیندازیم! به دختر خانم محترمی که توی کلانتری آشنا دارد، ماهی ۳۳ میلیون تومان حقوق ندهیم. برای سریال موسی علیه‌السلام پیش‌بینی چند هزار میلیارد تومان برآورد هزینه نکنیم! این سریال لابد قرار است فاخر باشد، اما این هزینه فاجعه هم هست. فاجعه اسراف، مراقب باشیم سیلاب پول بی‌اعتبار می‌تواند همه را غرق کند و با خود ببرد!
اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای با موضوع «الزام ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز با توجه به کاهش شدید دمای هوا» صادر کرد.
طی روز گذشته مصرف گاز تهرانی ها از ۱۲۵ میلیون در بخش خانگی گذر کرد یعنی ۱۴ درصد مصرف گاز خانگی در کل کشور در تهران است که این مساله درخور توجه است.
علیرضا ارسطویی گفت: از همه شهروندان درخواست می‌شود که صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را همواره مدنظر داشته باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع ناترازی انرژی در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی شد، گفت: باید صرفه‌جویی در مصرف انرژی با اولویت دستگاه‌های دولتی در دستورکار قرار گیرد.
عبدالامیر یاقوتی متوسط رشد مصرف برق خانگی را بین ۵ تا ۶.۵ درصد عنوان کرد و گفت: مقایسه انرژی فروخته شده ۶ ماه نخست امسال با سال گذشته نشان می‌دهد رشد مصرف این بخش به طور متوسط کاهش یافته است
یک شرکت دانش بنیان توانسته ماژول‌های کنترل از راه دور را برای هوشمندسازی ساختمان با هدف کاهش مصرف برق تولید کند.
وزیر نیرو با بیان اینکه ۴٠ درصد مردم در مصرف خود صرفه‌جویی کردند، گفت: برای هفته آینده پیش‌بینی می‌شود که شهرهای شمالی کشور شاهد افزایش دما باشند و در این صورت مصرف برق افزایش خواهد داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ