کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول کنکور ۱۴۰۲، پیش از موعد اعلام شده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دیشب یک شب فوق العاده بود و تا صبح کار کردیم، دستگیری‌های زیادی داشتیم. شبکه‌هایی از خراسان، لرستان و خوزستان بودند، در تهران، اما موردی نداشتیم.
مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از میان یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر داوطلب نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ تاکنون ۸۳۰ هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده اند.
داوطلبان می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه سال جاری خبر داد.
بخشی از عوامل تغییر میل و اولویت‌بندی داوطلبان کنکور برای ادامه تحصیل، علاوه بر بازار کار برای رشته تحصیلی، نبود آمایش سرزمینی مناسب است. پیش از این و در سال‌های میانه دهه ۷۰ با فقدان یک آمایش سرزمینی درست، به‌طور ناگهانی فارغ‌التحصیلان مهندسی بازار کار را اشباع کردند و این اتفاق نوعی سرخوردگی عمومی ایجاد کرد. در واقع بخش بزرگی از بااستعدادترین دانشجویان ایرانی سمت رشته‌های فنی و مهندسی رفتند، اما پس از فارغ‌التحصیلی بیکار شدند.
عیسی زارع پور در خصوص وضعیت اینترنت در کنکور تیرماه ۱۴۰۲ گفت: سیاست ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که اینترنت را برای هیچ کاری قطع نکنیم البته ما تصمیم گیر نیستیم، شورا‌های مرتبط هستند که در این خصوص تصمیم می‌گیرند.
قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم در حاشیه نشست کمیته آمایش رشته‌ها در آموزش عالی از برنامه‌های این وزارت خانه برای بررسی و حذف رشته‌های تحصیلی که بازار کار ندارند، خبر داد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه این کمیسیون طرز کار سازمان سنجش در اجرای ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری بررسی شد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 7 اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت 8 و 13 دقیقه با حضور 212 نفر از نمایندگان آغاز شد.قرار است امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه بپردازند.
داوطلبان هر یک از کدرشته‌های امتحانی لازم است به نشانی مندرج روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند. محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به شهرستان درج‌شده در بند ۳۶ تقاضانامه ثبت‌نامی آنان به‌شرح جدول مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش است.
نخستین دوره بورسیه نخبگان توسط آکادمی همراه اول با هدف جذب و پرورش نخبگان علمی و نفرات برتر کنکور کشور آغاز به کار کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر اسناد و مدارکی دال بر اینکه در کنکور هفته گذشته تقلب شده است وجود دارد، باید این اسناد به سازمان سنجش یا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.
آستین بالا زدن برای فعالیت در کار خیر مدام در ذهنش بود. وقتی برای ادامه تحصیل به یزد آمده بود با گروهی از بچه‌های مدرسه که به صورت جهادی به مناطق محروم یزد می‌رفتند و فعالیت عمرانی انجام می‌دادند، آشنا شد: «من هم با هدف بزرگی که در سر داشتم این آشنایی را به فال نیک گرفتم و با گروهشان همراه شدم. در این گروه از رنگ‌آمیزی دیوار‌های مدارس گرفته تا مرمت سرویس بهداشتی و حمام و... را انجام می‌دادیم.».
دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در دانشگاه صنعتی‌شریف و در جریان بازدید از روند برگزاری کنکور با بیان اینکه اولین آزمون همواره حساس‌ترین آزمون به حساب می‌آید، گفت: در روند برگزاری اولین نوبت برگزاری کنکور ۱۴۰۲ هجمه‌های فراوانی به سازمان سنجش وارد شد و کار از تقلب گذشته بود و برخی به دنبال این بودند که توانمندی ما را زیر سؤال ببرند.
احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است. آنها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می کند، تضعیف کنند.
داوطلبان شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ می‌توانند با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت‌نام و شماره شناسنامه یا شماره پرونده یا کد پیگیری ثبت‌نام، نام‌خانوادگی، شماره سریال شناسنامه یا کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
کارت ورود به جلسه داوطلبان شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲، یکشنبه ۲۵ دی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود و تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ این ماه در دسترس است.
سازمان سنجش آموزش کشور در ارتباط با نحوه توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ اطلاعیه‌ای صادر کرد.
انتشار کارت نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از یکشنبه ۲۵ دی
رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی با مصوبه شورای امنیت پای کار هستند و امیدواریم آزمون سراسری امسال در نهایت صحت و سلامت برگزار شود.
به گفته معاون وزیر کار ۵۳ درصد از فارغ‌التحصیلان مدارس که در کنکور مجاز به انتخاب رشته هستند، انتخاب رشته نمی‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد که جوانان در مسیر زندگی خود به انتخاب آگاهانه روی آورده‌اند.
بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: بورس کالا یک مجموعه قانونی است که قوانین مشخصی برای معاملات دارد و مشخص نیست با چه ایده‌ای قرار است اختیارات این مجموعه به وزارت صمت واگذار شود.
پیرو تقلبی گسترده در کنکور سراسری علوم تجربی ۱۴۰۰ که صدها نفر را به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی دانشگاه‌های برتر دولتی رسانده و کار به امتحان دوباره سازمان سنجش، ده‌ها شکایت قضایی و چندین جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم رسیده اما نتیجه نتوانسته معترضان به تقلب را راضی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ