این موشک دو بخشی در مجموع حدود ۳۹۵ فوت (۱۲۰ متر) قد دارد که بزرگ‌تر از موشک سترن ۵ ماه (Saturn V) ناسا و سامانه پرتاب فضایی جدید این آژانس است که به تازگی ماموریت آرتمیس ۱ به ماه را انجام داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته مربی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام کشورمان، بزرگترین کاروان تاریخ بدنسازی ایران متشکل از ۸۰ ورزشکار و مربی، عازم مسابقات آسیایی لبنان خواهد شد.
بزرگترین شرکت کشتی سازی روسیه اعلام کرد این کشور مشغول مجهز کردن زیردریایی های هسته ای  به موشک های فراصوت زیرکون است.
دوربین نور مرئی اقلیدس به آن امکان اندازه‌گیری شکل کهکشان‌ها را می‌دهد، در حالی که طیف‌سنج مادون قرمز نزدیک و نورسنج آن به آن اجازه می‌دهد تا فاصله کهکشان‌ها را اندازه‌گیری کند.
جنگ اوکراین تا امروز تحت کنترل طرف شرقی و غربی پیش رفته است. اما قانونی وجود ندارد که ابرقدرت‌ها تا ابد مراعات حال یکدیگر را بکنند. هیچ بعید نیست جنگ جهانی سوم در ساعت ۶ بعدازظهر روز ۳ نوامبر ۲۰۲۳ با حمله موشکی روسیه به آلمان آغاز شود. روس‌ها خیلی وقت است دولت اوکراین را به حکومت نازی‌ها تشبیه می‌کنند و مقابله با آن را لازم می‌دانند و حالا هم که ژرمن‌ها دست بالا را در فعل و انفعالات نظامی مقابل «دشمن فرضی» خود دارند تا پیش‌بینی «الکسا» خیلی هم غیرواقعی به نظر نرسد.
اولیویه دو ویک، پروفسور فضانوردی و مهندسی در موسسه فناوری ماساچوست، به خبرگزاری فرانسه گفت که احتمالاً شعاع خرابی‌ها بزرگتر از آن چیزی است که هر کسی پیش بینی کند. او گفت: آسیب اصلی به سکوی پرتاب در زیر آن است، جایی که شعله‌های آتش به زمین برخورد می‌کند و تعمیر دهانه چند ماه طول می‌کشد.
موشک غول پیکر جدید اسپیس ایکس دقایقی پس از حرکت در اولین پرواز آزمایشی خود منفجر شد و در خلیج مکزیک سقوط کرد.
این شرکت قصد دارد از استارشیپ برای ارسال افراد و محموله به ماه و در نهایت مریخ استفاده کند. ناسا یک استارشیپ را برای تیم ماهگرد بعدی خود رزرو کرده است و گردشگران ثروتمند در حال رزرو آن و پرواز به ماه هستند.
ایلان ماسک نشان داده که طراح دقیقی است و تیم اش مطمئنا توانایی دارند. خیلی زود ماشین غول پیکر ثابت خواهد کرد که آیا به وظایفی که به آن محول شده عمل خواهد کرد یا خیر.
شرکت اسپیس ایکس در آستانه اجرای جسورانه ترین طرح خود یعنی پرواز آزمایشی فضاپیمای استارشیپ برای حرکت به دور مدار زمین است.
سرانجام اداره هوانوردی فدرال آمریکا مجوز اولین پرواز مداری بزرگ‌ترین موشک فضایی شرکت اسپیس‌ایکس را صادر کرد.
براساس تجزیه‌‌‌ و تحلیل مرکز ویلسون، یک سازمان تحقیقاتی، نیروهای توپخانه‌‌ فنلاند بزرگ‌ترین و مجهزترین نیروها در اروپای غربی با حدود ۱۵۰۰سلاح توپخانه‌‌‌ای، از جمله ۷۰۰توپخانه‌‌ هویتزر، ۷۰۰خمپاره‌‌‌انداز سنگین و ۱۰۰سیستم پرتاب موشک هستند.
رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با اشاره به توانایی های ایران گفت: ایران دارای بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی منطقه است.
این مقام وزارت خارجه آمریکا در هراس از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران ونیز نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا کرد: ایران به پیشرفت سریع در برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و همچنان بزرگ‌ترین صادر کننده تروریسم در جهان است و از گروه‌های نیابتی که ثبات منطقه را برهم می‌زنند، حمایت می‌کند و همچنان به توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می‌دهد.
سایر قدرت‌های خاورمیانه که به صورت اسمی با منافع ایالات متحده همسو هستند نیز تسلیحات کره شمالی را خریداری کرده اند. در سال ۲۰۱۷ میلادی فاش شد که بازرگانان مصری ۳۰۰۰۰ نارنجک راکتی (یک سلاح موشکی است که راکت‌های مجهز به کلاهک انفجاری را پرتاب می‌کند) به پیونگ یانگ (کره شمالی یکی از بزرگترین صادرکنندگان مخفی تسلیحات سبک در جهان است) به عنوان بخشی از یک معامله ۲۳ میلیون دلاری از طرف ارتش مصر سفارش داده اند.
کیهان نوشت: محافل غربی، ماجرای تلخ سانحه هواپیما را بهانه‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن حمله موشکی سپاه به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق (به تلافی جنایت ترور سردار سلیمانی) کردند.
آمریکا با ترور سردار سلیمانی اشتباه محاسباتی و خطای استراتژیک مرتکب شد؛تقویت محور مقاومت،افزایش نفوذ منطقه ای،توان موشکی و پهپادی ایران وشکست ترامپ تنها چند مورد از این رخدادها محسوب می شود.
به گفته بزرگترین پیمانکار فضایی چین، این کشور احتمالا  یک موشک با قابلیت انجام نخستین ماموریت سرنشین دار به ماه را در ۲۰۲۷ میلادی به فضا بفرستد.
توکیو قصد دارد موشک‌های دوربرد که توانایی رسیدن به خاک چین را دارند، به دست آورد. ژاپن همچنین در این راستا قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶، حدود ۳۷ میلیارد دلار برای تولید و یا خرید موشک از دیگر کشورها، از جمله موشک تام هاوک ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و موشک‌های هوا به سطح هزینه کند. چنین برنامه‌ای برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، به ژاپن این امکان را می‌دهد تا در برابر تهدید‌های موشکی همسایه‌هایش ایستادگی کند.
پایگاه ارتش آمریکا در بزرگترین میادین نفتی شرق سوریه هدف حمله موشکی منابع ناشناس قرار گرفت.
چین آزمایش موفقیت‌آمیز یک موتور موشک پیشران مایع بومی با نیروی رانش تا ۵۰۰ تن را انجام داده است که بزرگترین موتور موشک در این کشور است.
نیرو‌های مسلح یمن روز چهارشنبه در رژه عظیم نظامی در میدان سبعین صنعا به مناسبت هشتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر از موشک‌ها و سامانه‌های جدید موشکی، دریایی و هوایی رونمایی کردند.
یک دانشگاه وابسته به نیروی دریایی آمریکا در گزارشی با تشریح رشد خیره‌کننده نیروی موشکی ارتش چین در دو دهه اخیر، تخمین زده که چین هم‌اکنون بزرگترین قدرت موشکی در جهان است.
پایگاه نظامیان آمریکایی در حومه شرقی دیرالزور که در اطراف میدان نفتی العمر قرار دارد، شامگاه گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفت.
یک گروه هکری روسی اعلام کرد که به علت ارسال سامانه‌های موشکی هیمارس به اوکراین، شرکت بزرگ اسلحه‌سازی آمریکا را هک کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ