شرکت اسپیس ایکس در آستانه اجرای جسورانه ترین طرح خود یعنی پرواز آزمایشی فضاپیمای استارشیپ برای حرکت به دور مدار زمین است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت امور خارجه فرانسه آزمایش موشکی کره شمالی برای پرتاب ماهواره جاسوسی نظامی را محکوم کرد.
موشک اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک در یک پرواز آزمایشی بدون خدمه دقایقی بعد از پرتاب با انفجار وسیله نقلیه در آسمان به سفر خود پایان داد
رهبر کره شمالی در جریان دیدار از سازمان هوافضای این کشور از پرتاب قریب الوقوع ماهواره جاسوسی به فضا در ماه جاری با هدف مقابله با تهدیدات فزاینده آمریکا و کره جنوبی خبر داد.
شرکت اسپیس ایکس هفته آینده اولین آزمایش پرواز مداری استارشیپ را انجام خواهد داد تا میزان آمادگی آن مشخص شود.
موشک جدید ژاپن در نخستین پرتاب آزمایشی خود شکست خورد و ماهواره همراه آن نیز به فضا نرسید.
این گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه «جو آئه» جانشین «اون» خواهد بود، نوامبر گذشته (۲۰۲۲) مطرح شد؛ زمانی که رسانه‌های دولتی تصاویری از او و پدرش در حال بررسی موشک‌های بالستیک کره‌شمالی قبل از پرتاب آزمایشی منتشر کردند. «یو سانگ بوم»، قانون‌گذار کره‌جنوبی و دبیر سرویس اطلاعات ملی گفت که پس از پرتاب مشخص شد این دختر «جو آئه» است. چئونگ گفت که رسانه دولتی کره‌شمالی اواخر همان ماه داستانی را با تصاویری از کیم و دخترش منتشر و او را به عنوان «محبوب ترین» فرزند رهبر کره توصیف کرد.
قرار است طی یک ماموریت آزمایشی «شیپ ۲۴» به مدار زمین ارسال شود و در اقیانوس آرام نزدیک هاوایی فرود بیاید. به گفته ماسک استارشیپ احتمالا در ماه آینده میلادی به مدار زمین پرتاب خواهد شد.
پرتاب پیش رو پنجمین پرتاب برای این موشک فالکون هوی خواهد بود که در ماه فوریه ۲۰۱۸ با انجام یک پرواز آزمایشی به یاد ماندنی کار خود را آغاز کرد. فالکون هوی در اولین پرتاب خود یک خودرو تسلا رودستر متعلق به بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس یعنی ایلان ماسک را در حالی که یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن در صندلی راننده آن نشسته بود به مدار اطراف خورشید فرستاد.
مقامات کره شمالی اعلام کردند آزمایش پرتاب ماهواره جاسوسی، با موفقیت انجام شده است.
کره شمالی از انجام آزمایش مهمی درباره پرتاب ماهواره جاسوسی خبر داد.
ارتش کره شمالی جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزمایش موفقیت آمیز کلاس جدیدی از ماهواره‌ برهای لایه لئو خبر داد و گفت: قائم ۱۰۰قرار است انشالله پس از طی مراحل نهایی، ماهواره ناهید یک را در مدار قرار دهد.
در آزمایش امروز موتور مرحله اول ماهواره بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی ماه ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.
آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول ماهواره‌بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام شد.
آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام شد.
علی‌رغم واکنش تند کره جنوبی علیه آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد این اقدام پیونگ‌یانگ تهدیدی فوری علیه واشنگتن و متحدانش نیست.
منابع آگاه سازمان پژوهش و توسعه دفاعی هند گفته اند که این موشک از یک سکوی متحرک در ساحل اودیشا پرتاب آزمایشی شده است.
مقامات ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر پرتاب کرده که در خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن سقوط کرده‌اند.
شکست آزمایش موشکی جدید کره جنوبی که در پاسخ به پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی انجام شد، نگرانی های متعددی را برای مردم کره جنوبی ایجاد کرده است.
سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران گفت: این موفقیت به مفهوم اطمینان از عملکرد بلوک انتقال مداری در انجام مأموریت خود است و امید است که در آینده نزدیک به مدار عملیاتی ارسال شود.
ژاپن با اعلام اعتراض جدی نسبت به پرتاب موشک های کره شمالی گفت که این موشک ها خارج از منطقه اقتصادی ژاپن سقوط کرده است.
تاریخ انجام آزمایش سوختگیری موشک اس ال اس که قرار است ماموریت آرتمیس یک را انجام دهد، ۲۱ سپتامبر اعلام شده است. به این ترتیب تاریخ پرتاب موشک و کپسول اوریون ۲۷ سپتامبر خواهد بود.
سخنگوی پنتاگون: پرتاب آزمایشی عملیاتی موشک بالستیک قاره پیمای «مینتمن III» از سوی فرماندهی نیروی هوایی آمریکا از محل پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در ایالت کالیفرنیا انجام می‌شود.
ارتش چین اعلام کرد پرتاب آزمایشی موشک های با کلاهک غیر هسته ای را به سمت هدف فرضی در شرق تایوان برای امشب برنامه ریزی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ