تربت جام ـ فرماندار تربت جام به وضعیت بحرانی افت شدید گاز در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در آماده کامل قرار دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع لبنانی به آخرین وضعیت کشتی حفاری نفت و گاز در این کشور اشاره کردند.
یکی از مسائلی که به تشدید گاز ازن کمک می‌کند تبخیر بنزین و فرآورده‌های نفتی است. برای جلوگیری از این وضعیت در ایران طرحی به نام «کهاب» در دستور کار شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی قرار دارد که به نظر می‌رسد آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. کهاب در واقع مخفف شده «کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین» است که هدف آن از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری است.
وزرای امور خارجه ایران و عراق در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفتگو کردند که وضعیت انتقال گاز کشورمان به عراق یکی از محورهای گفتگو بود.
نماینده مردم خمین در مجلس با طرح سوالی از وزیر نفت، خواستار رسیدگی به وضعیت جایگاه‌های عرضه گاز CNG در کشور شد.
بر اساس تحقیقات انجام‌شده اجزای داخلی کابین از جمله روکش صندلی‌ها، روکش در‌ها و داشبورد و سایر قطعات، در اثر تابش نور آفتاب مخصوصا در فصل تابستان، گاز سمی و سرطان‌زای بنزن را تولید و ساطع می‌کنند که بوی آشنایی هم دارد، به همین دلیل به رانندگان خودرو‌های مختلف توصیه و تاکید می‌شود بلافاصله پس از سوار شدن به خودرو کولر آن را روشن نکنند.
بندرعباس - با حضور معاون وزیر نفت و فرمانده نیروی دریایی سپاه آخرین وضعیت تأمین امنیت سکوهای نفت و گاز و لنگرگاه‌های صدور انرژی بررسی شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ادامه یافتن وضعیت فعلی مصرف غیربهینه گاز باعث می‌شود که ناچاراً گاز بخش خانگی و یا صنعتی را قطع کنیم. اصلاح نرخ خوراک و سوخت صنایع و اجرای تعرفه گذاری پلکانی برای غیریارانه‌ای شدن مصارف خارج از استاندارد صنایع یکی از این راهکارهاست که ما را به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا سوق خواهد داد.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با بهبود وضعیت شبکه گاز و فراهم شدن شرایط همه جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی استان بار دیگر به مدار فعالیت بازگشتند.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با بهبود وضعیت شبکه گاز و فراهم شدن شرایط همه جایگاه‌های عرضه سوخت سی. ان. جی استان بار دیگر به مدار فعالیت بازگشتند.
یک استاد اقتصاد دانشگاه بر این باور است، با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم، زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
یک استاد اقتصاد دانشگاه معتقد است با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم. زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
مشکل انرژی در کشورمان با بحران انرژی در اروپا قابل مقایسه نیست. صنایع اروپا از بحران انرژی فعلی بسیار متضرر شده اند. کاهش تولید صنایع انرژی بر نظیر فولاد، شیشه سازی و سرامیک سازی بیانگر وضعیت بغرنج صنایع اروپا است.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت بازار خودرو و ثبت نام چندین میلیون نفر برای قرعه‌کشی خودرو یکی از خودروسازان گفت: دولت اعلام کرده که به تدریج به دنبال حذف قرعه‌کشی خودرو است ولی میزان عرضه و تقاضا در این صنعت متناسب نیست و باید به تدریج آن را با افزایش تولید و عرضه اصلاح کنیم.
تربت حیدریه ـ فرماندار تربت حیدریه گفت: شرایط فعلی گاز مصرفی شهرستان تثبیت ودر وضعیت مطلوب است وتاکنون هیچ گونه افت فشار وقطعی گاز مصارف خانگی نداشته ایم.
با توجه به ادامه برودت هوا و بارش برف در تهران و ادامه وضعیت کمبود گاز در برخی از شهر‌های کشورمان و لزوم تمهید تصمیلات ضروری برای کاهش میزان مصرف گاز، احتمال تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در برخی از شهر‌ها از جمله در تهران بسیار بالاست.
غلظت گاز ناشی از سوخت گازوئیل و مازوت روز پنج‌شنبه به‌بالاترین میزان از ابتدای دهه ۹۰ رسید. آلودگی‌هوای پایتخت سه رکورد خطرناک در ۱۴۰۱ زده است؛ آیا برای جلوگیری از «پیشروی آلودگی‌هوا به وضعیت بنفش»، سیاست زوداثر «دورکاری» اجرا خواهد شد؟
یک کارشناس انرژی گفت: در حال حاضر تراز گاز طبیعی در کشور تقریباً در وضعیت متعادل قرار دارد، اما در هر لحظه از فصول سرد سال ممکن است این تراز تغییر کند.
سید حمیدرضا قریشی، کارشناس انرژی درباره سرانه مصرف گازخانگی در کشور گفت: سرانه‌ی مصرف گاز در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بالاتر است. در حوزه گاز واقعاً خیلی گرفتار پرمصرفی هستیم.
نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه بر اساس گفته‌های وزیر نفت، برای سرمایه‌گذاری در بخش گاز نیاز به ۷۰ میلیارد دلار منابع است، بیان داشت: قدر مسلم این کار باید از طریق سرمایه گذاری خارجی انجام شود، زیرا توانایی این سرمایه‌گذاری در داخل با این مبلغ وجود ندارد، اما با توجه به تشدید تحریم‌ها و وضعیت مبهم برجام انجام چنین سرمایه‌گذاری ممکن نخواهد بود با توجه به شرایطی که وجود دارد.
اصفهان- یک سال از هشدارهای جدی کارشناسان درباره وضعیت فرونشست زمین در شهر اصفهان می گذرد اما در این مدت اقدامی جز برگزاری جلسات نافرجام انجام نشده و زیر پای شهر خالی تر شده است.‌
اصفهان- یک سال از هشدارهای جدی کارشناسان درباره وضعیت فرونشست زمین در شهر اصفهان می گذرد اما در این مدت اقدامی جز برگزاری جلسات نافرجام انجام نشده و زیر پای شهر خالی تر شده است.‌
وزیر دارایی فرانسه هشدار داده آمریکا به دنبال سوء استفاده از وضعیت بحران در بازار انرژی است و درگیری در اوکراین نباید به سلطه اقتصادی این کشور منجر شود.
فرهنگ حسینی گفت: به منظور بهبود وضعیت صنعت پتروشیمی در بخش متانول، بایستی قیمت‌گذاری خوراک گاز تعدیل و به منظور اقبال سرمایه‌گذاران به گروه اوره‌ساز، دولت بایستی مطالبات این شرکت‌ها را پرداخت و سازوکاری منطقی برای خرید اوره از این شرکت‌ها از جمله تهاتر با گاز طراحی کند.
برخی از کارشناسان اقتصادی انگلیس تخمین زده‌اند که با وضعیت کنونی قیمت‌های انرژی، روسیه می‌تواند به مدت یک سال صادرات گاز به اروپا را متوقف کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ