اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی شش مورد از ۲۰ اپلیکیشن رکورددار مصرف باتری گوشی را به خود اختصاص دادند. به طور میانگین، ۱۱ منبع اضافی از جمله عکسها، وای فای، موقعیت مکانی و میکروفون را استفاده می‌کنند. فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب، واتس‌اپ و لینکدین می‌توانند در پس زمینه کار کنند. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها، انرژی بیشتری برای کار کردن مصرف می‌کند که فشار بیشتری به باتری گوشی وارد می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر صنعت و اطلاعات چین اعلام کرد تمام تهیه کنندگان اپلیکیشن موبایل این کشور ملزم می شوند تا جزئیات کسب وکارشان را در اختیار دولت بگذارند. این وسیع ترین تلاش دولت برای کنترل صنعت فناوری است.
رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: تبلیغ و انتشار اپلیکیشن‌های جعلی یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از قربانیان است.
هشدار بازار: اپلیکیشن‌های بانکی را از منابع نامعتبر دانلود نکنید
اپل به زودی با اپ هایی که اطلاعات را از دستگاه های کاربران جمع آوری می کنند، مقابله می کند.
این احتمال وجود دارد اپلیکیشنی که به مردم ارائه می‌شود تا با آن فیلترینگ را دور بزنند، خودش حاوی یک‌سری کد‌های مخرب مثل تروجان‌ها یا کی-لاگر‌ها باشد. این اپلیکیشن‌ها دسترسی‌هایی را می‌گیرند که می‌توانند اطلاعات کاربر ازجمله عکس‌ها، نام‌های کاربری و پسورد‌هایی که در سایت‌ها و سایر اپلیکیشن‌ها مانند بانکداری اینترنتی یا سرویس‌هایی مانند ایمیل شخصی وارد می‌کند را به‌صورت غیرمجاز در اختیار بگیرند.
در جدیدترین نسخه بتای اندروید ۱۴، ویژگی "درگ اند دراپ" از امکان انتقال فایل و متن بین اپلیکیشن‌ها در کل سیستم پشتیبانی می‌کند.
برخی اپلیکیشن‌ها در عملکرد کلی گوشی اندرویدی اختلال ایجاد می‌کنند و برخی دیگر هم بدون هیچ استفاده خاصی، فضای حافظه دستگاه را اشغال می‌نمایند. بنابراین در صورتی که از یک اپلیکیشن استفاده زیادی نمی‌کنید، بهتر است به فکر حذف کردن آن‌ها باشید!
تغییر اجباری گوگل به نفع کاربران اپلیکیشن‌های اندرویدی
مشکل در چهاردهمین روز فروردین و آغاز به کار رسمی مدارس و ادارات، همچنان باقیست و برخی گوشی‌ها اجازه تنظیم غیرخودکار (دستی) ساعت را به کاربر نمی‌دهند و با وجود امکان تنظیم دستی ساعت برروی برخی دیگر از گوشی‌ها نیز عقب کشیدن دستی ساعت مشکلاتی را برای کار با برخی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های آنلاین برای کاربران ایجاد می‌کند.
کاربران می‌توانند با غیرفعال کردن اعلان‌های برخی از اپلیکیشن‌ها، از کاهش سریع شارژ باطری گوشی خود جلوگیری کنند. همچنین با بستن اپلیکیشن‌های غیرضروری در زمینه گوشی، دستگاه را تا حد امکان پاک نگه داریم چرا که فعالیت آن‌ها در زمینه گوشی، علت اصلی کاهش شارژ باطری است.
ببینید اپلیکیشن‌ها چه میزان حافظه مصرف می‌کنید و بنا بر صلاحدید، آن‌ها را حذف کرده یا ببندید. برای این منظور به قسمت تنظیمات، سیستم، گزینه‌های طراح، حافظه، حافظه مورد استفاده اپلیکیشن‌ها مراجعه کنید. می‌توانید میزان مصرف حافظه نسبت به روز گذشته را مشاهده کنید.
روش غیر فعال کردن تبلیغات‌هایی که درون اپلیکیشن‌ها بالا می‌آیند را ببینید.
اپل در سال ۲۰۲۱، سیستم عامل iOS خود را تغییر داد تا امکان ردیابی رفتار کاربران توسط اپلیکیشن‌ها را محدود کند. متا در فوریه سال ۲۰۲۲، پیش بینی کرد که این تغییر، ۱۰ میلیارد دلار به این شرکت ضرر خواهد زد، زیرا تبلیغات هدفمند برای کاربران آیفون را دشوارتر می‌کند. تیم کوک، مدیرعامل اپل به نوبه خود طی سال‌های اخیر، به دفعات مکرر از مدل کسب و کار فیس بوک انتقاد کرده و حریم خصوصی را حقوق بشر شمرده است.
اگر حالت خودکار آپدیت اپلیکیشن‌ها فعال باشد، حجم زیادی از دیتا بدون اطلاع شما مصرف می‌شود. این موضوع در برنامه پلی‌استور گوگل زیاد پیش می‌آید.
در جهانی که افراد با اپلیکیشن‌ها و با سوییپ کردن یک تصویر روی تلفن هوشمند و بعد گپ زدن در واتس‌اپ، دنبال شریک زندگی‌شان می‌گردند، به نظر می‌رسد قرن نوزدهم دوره‌ای ایده‌آل برای خواستگاری و اظهار عشق بوده است.
اپل و موزیلا ابزار‌هایی دارند که به طور خودکار برای ایمیل شما یک ایمیل بدلی با نام مستعار می‌سازد تا بتوانید از آن برای ورود به اپلیکیشن‌ها یا وبسایت‌ها استفاده کنید.
برخی از کمپانی‌های گوشی‌ساز قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی را به کاربرانشان می‌دهند. البته مخفی کردن برنامه‌ها در بسیاری مواقع می‌تواند منجر به گمراه شدن کاربر شود.
اینفوگرافیک زیر نشان می‌دهد که برخی اپلیکیشن‌ها و سایت‌های بزرگ و معروف دنیا برای شکل‌گیری دارای چند خط کدنویسی هستند./ منبع: همشهری آنلاین
اندروید هشداری برای کاربران خود در مورد برنامه‌های بالقوه مضر صادر کرده است.
عیسی زارع پور با اشاره به چشمگیر بودن سرعت ظهور و رشد سوپر اپلیکیشن‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه با ارائه طیف متنوعی از خدمات، افزود: حمایت از این سوپراپلیکیشن‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن‌ها برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی در کشور‌های عضو، زمینه مناسبی برای همکاری و هماهنگی در چارچوب مکانیزم‌های مورد نظر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد بوده و نیز تامین منافع همگانی برای کشور‌های این منطقه را در بر خواهد داشت.
بسیاری از اپلیکیشن‌های خدماتی از طریق ناوگان موتوری خود فعالیت می‌کنند و پیک موتوری برای حمل‌ونقل بار و کالا، ارسال غذا و حتی جابه‌جایی مسافران، امروز یکی از مشاغل اصلی و پرطرفدار پایتخت محسوب می‌شوند و می‌توانیم بگوییم تهران به شهر پیک‌های موتوری تبدیل شده است و انبوه موتورسیکلت‌ها مرکز تهران را شبیه شهر‌های ویتنام کرده‌اند.
کاربران داخل کشور درادامه‌ی تجربه‌ی محدودیت‌های اینترنتی متوجه از دسترس خارج‌شدن اسکایپ و سایت‌های مایکروسافت و ایکس‌باکس شدند.
معاون گردشگری گفت: گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده می‌کنند. با توسعه اپلیکیشن‌های مرتبط با سفر می‌توانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکشن ها خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ