پیشنهاد یک فیزیکدان ایتالیایی برنده جایزه نوبل درباره شیوه پخت ماکارونی بسیاری را عصبانی کرده. او این ایده را با هدف کاهش هزینه پخت ماکارونی مطرح کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تابستان با لذت‌های ساده همراه است جمله غذا پختن با گوجه فرنگی تازه. خوردن آن به صورت ساده یا با کمی نمک مطمئنا یکی از گزینه‌ها است، اما کاربرد گوجه فرنگی‌های فصل نامحدود است از استفاده برای درست کردن سالاد گوجه فرنگی گرفته تا ساندویچ گوجه فرنگی و حتی پای گوجه فرنگی. یکی از راه‌ها نیز ترکیب آن با پاستا می‌باشد.
بهتر است در هنگام خیساندن برنج مقداری نمک به آن بزنید؛ ولی زمان پختن، آب برنج را خالی کرده و با آب سرد بشویید. البته نه تاحدی که نمک آن کاملا از بین برود.
پاستا آلفردو یکی از غذا‌های خوشمزه و مشهور ایتالیایی است که با سس مخصوص تهیه می‌شود و پخت آن نیاز به رعایت فوت و فن‌های خاصی دارد.
اگر می‌خواهید تخم مرغ شما هنگام آب‌پز شدن ترک نخورد، این ترفند را به کار بگیرید.
مورخان می‌گویند فسنجان غذای محبوب ناصرالدین شاه بود و آشپز‌های دربار این خورشت را با دقت و مهارت فراوانی می‌پختند
پخت نان در خانه می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. این کار چندان سخت نیست و فقط نیاز به زمان برای به عمل آمدن یا ور آمدن خمیر دارد.
دلمه برگ مو یکی از غذا‌های محبوب بهار و تابستان است. از آن‌دسته غذا‌هایی که طرفداران خاص خودش را دارد و با فلفل‌دلمه، بادمجان و گوجه‌فرنگی هم آن را می‌پزند.
هنگام پخت تخم مرغ، سفیده آن با ظروف چدنی واکنش شیمیایی برقرار می‌کند و موجب مضرشدن تخم مرغ می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای طبخ آن از ظروف نچسب استفاده کنید.
نان محلی اگردک یا اگرده جز نان‌های محلی است که در چندین شهر پخت می‌شود و فوق‌العاده لذیذ و خوش طعم است.
برای پخت باقالی تازه نیاز به جدا کردن پوست آن نیست و می‌توان آن را با پوست تهیه کرد. اما اگر بخواهید، می‌توانید پوست باقالی را با روش بلانچ کردن که در مطالب قبلی آموزش کامل داده شد، خارج کنید.
اگر زمان اندکی برای پخت غذا دارید و همین طور مواد غذایی زیادی نیز در خانه برای درست کردن غذا ندارید اینجا بهترین جا برای شماست چرا که نحوه پخت یک پاستای سریع و لذیذ را خواهیم گفت.
خیساندن حبوبات قبل از مصرف و تعویض آب آن می‌تواند علاوه بر پخت سریع حبوبات نفخ موجود در آن‌ها را از بین ببرد. البته آب حبوبات باید چندین بار تعویض شود.
طرز پخت دلمه ارمنی به دلمه ایرانی شباهت‌های زیادی دارد. بیشتر تفاوت‌هایش در انتخاب سبزی دلمه است. در ارمنستان طعم تره، جعفری، شوید، پیازچه، گشنیز، ترخون و مرزه حتما باید محسوس باشد.
پخت باقالی خشک مثل بیرون و به قول معروف به روش بازاری‌ها را می‌توان به سادگی در منزل هم انجام داد. کافیست با دقت مراحل آموزش داده شده در این بخش ما را دنبال کرده و به یک نتیجه مطلوب برسید.
سوپ شاهی و سوپ هویج برای فصل بهار غذا‌هایی مناسب هستند. طعم و بافت سوپ بسته به هویج شما متفاوت است. هویج نازک سوپ غلیظ‌تری را برای شما می‌سازد و بنابراین ممکن است نیاز به تنظیم غلظت و افزودن آب داشته باشید.
در مازندران با هلی یا همان آلوچه خورش هم درست می‌کنند که به آن «هَلی قورو» یا «هلی خورش» می‌گویند. برای تهیه این خورش از گوجه سبز، نعناع خشک، پیاز و سیر و تخم مرغ، شکر، نمک، فلفل و زردچوبه استفاده می‌کنند.
از آنجا که گوشت تکه‌ای در اندازه‌های کوچک آماده می‌شود زمان پخت کمتری لازم دارد و غذای رژیمی شما سریعتر آماده می‌شود. در ادامه مطلب انواع رسپی غذای رژیمی با گوشت تکه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم.
تربت حیدریه ـ دهیار روستای رودخانه بخش رخ تربت حیدریه از پخت غذای نذری در شب نیمه شعبان و توزیع آن در بین هزار نفر خبر داد.
پلوی مخلوط با لوبیا چیتی یکی از انواع پلوهای مخلوط است که از ترکیب برنج با حبوبات، مرغ و سبزی تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است.
قارچ سوخاری رستورانی یکی از پیش‌غذا‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار دنیاست. قارچ سوخاری، سیب‌زمینی سوخاری، سیب زمینی سرخ‌کرده و پیاز سوخاری انواع ساید‌دیش (دورچین) پیش‌غذا‌های محبوبی هستند که همراه با فست‌فود‌هایی مثل انواع پیتزا و همبرگر مصرف می‌شوند.
این خوراک قدمتی بین ۲ تا ۵هزار سال دارد، گواه این موضوع در دستور غذا‌های نادر میرزا، نوه فتحعلی شاه قاجار که با همراهی همسرش تهیه شده بود، آمده است. در دستور غذای قورمه سبزی این شاهزاده قجری آمده که این خورش یادگار دوران پیشدادیان و کیان است و سپس دستور پخت آن را آورده است.
اهمیت آش به حدی بود که حتی ناصرالدین شاه هم آش نذری داشت که هر سال می‌پختند. این آش معروف به «آش ییلاقی» شهرت داشت. این شاه قاجار درباره اولین آش نذری‌اش در سال ۱۲۴۷ شمسی که به دستور وی پخته شد، نوشت: «برای شب آش آبگوشت غریبی به اختراع من پخته شد. دیگ را آقا ابراهیم بار کرد. علی‌رضاخان و محمدعلی‌خان خدمت می‌کردند. ۴۰ قسم ادویه و سبزی، گوشت و غیره، مخلوط به‌هم کرده، چیز غریبی شده است».
طبخ مرغ با سبزیجات یکی از روش‌های پخت مرغ است که برای مزه‌دار کردن مرغ از موادی مثل رب انار، جعفری و گشنیز استفاده می‌شود و طعم بسیار متفاوتی دارد.
خوراک مرغ روسی یکی از انواع روش‌های طبخ مرغ است که طی آن مرغ را با سسی از شیر و خامه می‌پزند؛ درنتیجه این مرغ بافت لطیف و طعم بسیار دلچسب و متفاوتی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ