تربت حیدریه ـ دهیار روستای رودخانه بخش رخ تربت حیدریه از پخت غذای نذری در شب نیمه شعبان و توزیع آن در بین هزار نفر خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر چه باشد، همه می‌دانیم چیزی که ماکارونی را به یک غذای خوشمزه تبدیل می‌کند، رنگ قرمز و اشتها آور آن است؛ و البته که ترکیب ادویه‌ها و شل و سفت نبودن و خمیر نبودن رشته‌های ماکارونی را هم باید در نظر داشته باشید.
این ویدئو که در خیابان های دهلی ضبط شده است، نحخوه طبخ مرغ مشهور چنگیز خانی به روش قدیمی مغول ها توسط یک آشپز مشهور خیابانی را نشان می دهد.
این ویدئو که در ایالت کرالا در جنوب شبه قاره هند ضبط شده است، فرایند برش و پخت یک ماهی تن 100 کیلوگرمی را به نمایش می گذارد.
قیمه و قورمه نذری، عدس پلو‌های پرکشمش و زعفرانی، آش رشته و شله قلمکار و کلی غذا‌های رنگارنگ دیگر به‌جای خود، اما باید قبول کرد لذت خوردن یک عدسی گرم با گلپر و آب‌لیمو در کنار تکه‌ای نان بربری داغ آن‌هم پس‌از یک زیارت عاشورای دل‌چسب طعمی بی‌نظیر دارد. البته ناگفته نماند که این غذای مقوی قابلیت نشستن بر سر سفره ناهار و شام را هم دارد.
مورخان می‌گویند فسنجان غذای محبوب ناصرالدین شاه بود و آشپز‌های دربار این خورشت را با دقت و مهارت فراوانی می‌پختند
راهپیمایی عید غدیر با شکوه قابل توجهی در تهران برگزار شد. تصویری از پخت غذای نذری برای شرکت کنندگان در این جشن در مقابل دانشگاه تهران بین کاربران فضای مجازی وایرال شده است.
برای داشتن یک پیش غذای خاص و متفاوت می‌توانید محبوب‌ترین خوراکی‌های کشور‌های همسایه را هم امتحان کنید؛ مثلا حمص از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پیش غذا‌های عربی و خاورمیانه است که هم دستور پخت آسانی دارد و هم بسیار مقوی است، پس آن را از دست ندهید.
معروف‌ترین غذای بدون ماهی گیلان زمین. همراه با کته و همین‌طور در کنار دیگر غذاها سرو می‌شود. بسیار مفید برای جهاز هاضمه و شادابی پوست.
اگر زمان اندکی برای پخت غذا دارید و همین طور مواد غذایی زیادی نیز در خانه برای درست کردن غذا ندارید اینجا بهترین جا برای شماست چرا که نحوه پخت یک پاستای سریع و لذیذ را خواهیم گفت.
طرز پخت دلمه ارمنی به دلمه ایرانی شباهت‌های زیادی دارد. بیشتر تفاوت‌هایش در انتخاب سبزی دلمه است. در ارمنستان طعم تره، جعفری، شوید، پیازچه، گشنیز، ترخون و مرزه حتما باید محسوس باشد.
چلو مرغ عربی یک غذای خوشمزه و اسپایسی است که برای پخت آن مرغ را با سسی مخصوص مزه‌دار می‌کنند و برنج با ادویه و کره پخته می‌شود که عطر بی‌نظیری دارد.
طلاب حوزه علیمه خواهران مراغه در یک اقدام نمادین، به پویش بین المللی پخت غذای مقلوبه زنان فلسطینی پیوستند. مقلوبه به عنوان یک نوع غذای عربی با برنج، مرغ و سبزیجات درست می‌شود. برگرداندن قابلمه‌ها به یک سینی به صهیونیست‌ها یادآوری می‌کند مثل ظرف‌های غذای مقلوبه محکوم به واژگونی هستند. زنان فلسطینی با این حرکت نمادین، پیام ایستادگی مردم کشورشان را به گوش جهانیان می‌رسانند.
از آنجا که گوشت تکه‌ای در اندازه‌های کوچک آماده می‌شود زمان پخت کمتری لازم دارد و غذای رژیمی شما سریعتر آماده می‌شود. در ادامه مطلب انواع رسپی غذای رژیمی با گوشت تکه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم.
کاچی به عنوان یک دسر افطاری خوشمزه یا حتی یک غذای سبک برای افطار در ماه رمضان شمرده می‌شود. کاچی در شهر‌های مختلف نام‌های متفاوت و شیوه پخت متفاوتی دارد.
سبزی‌هایی که برای پخت سبزی پلو کته با مرغ استفاده می‌شود، شامل جعفری، گشنیز، شوید، مقدار کمی شنبلیله، چند حبه سیر و در صورت تمایل تره می‌باشد.
مرغ کاری یا چیکن کاری یکی از انواع روش‌های پخت مرغ است که از ترکیب مرغ با ادویه کاری، فلفل، شیر و خامه تهیه می‌شود و بسیار خوش طعم و خوشمزه است.
ما دستور پخت سوپی خوشمزه و ساده را به تفصیل برای تازه عروس‌هایی که در انتخاب غذا مشکل دارند، آورده‌ایم.
کوکو یکی از غذا‌های سنتی و بسیار قدیمی ایرانی است که پای ثابت سفره بیشتر ایرانی‌ها محسوب می‌شود. جالب است دستور پخت انواع کوکو از گذشته تاکنون تغییرات چندانی نداشته است. گواه این موضوع دستورپخت‌های انواع کوکو است که از زمان‌های گذشته مانند زمان قاجار به جا مانده است.
این خوراک قدمتی بین ۲ تا ۵هزار سال دارد، گواه این موضوع در دستور غذا‌های نادر میرزا، نوه فتحعلی شاه قاجار که با همراهی همسرش تهیه شده بود، آمده است. در دستور غذای قورمه سبزی این شاهزاده قجری آمده که این خورش یادگار دوران پیشدادیان و کیان است و سپس دستور پخت آن را آورده است.
کمتر کسی می‌داند که نیازی به شستشوی قارچ پیش از پخت نیست. آب زیاد باعث می‌شود قارچ از هم وا برود و مزه اش را از دست بدهد. اگر خاک و کثیفی‌ای روی قارچ‌ها نبود بهتر است یکراست آن‌ها را بپزید. قسمت‌های کثیف قارچ را می‌توانید با کارد جدا کنید.
آش شله قلمکار یکی از انواع آش‌های سنتی و خوشمزه ایرانی است که گوشت از ترکیبات اصلی آن به شمار می‌رود و به همین دلیل غذایی مقوی و سرشار از انرژی است.
ته چین مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و غذای مجلسی برای مهمانی و جشن‌هاست.
روزنامه معتبر نیویورک تایمز که هر از گاهی دستور پخت یک غذا را از سراسر جهان می‌گذارد این غذا را در چند نوبت، هم در بخش آشپزی و هم در سایت اصلی روزنامه به مخاطبانش معرفی کرده‌است.
خورش بیج بیج یکی از غذاهای سنتی استان مازندران است که دستور پخت ساده‌ای دارد و از ترکیب گوشت چرخ کرده با گوجه، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ