سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اعتراض خود را در تحریف نام خلیج فارس قبل از انتشار در رسانه‌ها رسما با عراق اعلام کرده‌ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شماری از ساکنان اربیل عراق در اعتراض به شرایط نامناسب خدمات رسانی، دست به اعتراض زدند.
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که دولت این کشور باید همان رفتاری که با دولت سوئد در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم داشت، با دانمارک پیاده کند.
معترضان عراقی و طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به هتک قرآن با سردادن شعار آری به اسلام و همچنین شعار علیه همجنسگرایی سفارت سوئد در بغداد را اشغال کردند.
عراقی‌ها امروز در اعتراض به هتاکی به قرآن کریم در سوئد با مجوز پلیس این کشور اروپایی، امروز وارد سفارت سوئد در بغداد شدند.
پدرام سلطانی نوشت: وزیر نفت ایران اعتراف کرده که عراق در ازای پول گاز ایران تنها حاضر به دادن غذا و دارو است.
علا عباس، بازیکن تیم ملی عراق و الزورا، در اعتراض به توهین‌هایی که پس از پایان بازی تیمش مقابل الطلبه به او شده بود، تصمیم به ترک این تیم گرفت.
اعتراض پارلمان عراق به تمدید حالت فوق العاده از سوی آمریکا در قبال این کشور و تحولات اوکراین محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام مسئولان رسمی عراق در استفاده از نامی ساختگی برای خلیج فارس را مغایر با اصل حسن همجواری و مناسبات دوستانه دو کشور دانست و خواستار تصحیح این روند شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خلیج فارس از هزاران سال پیش در اسناد، نقشه ها، سفرنامه ها و متون کهن به همین نام بوده و تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند.
امیرعبداللهیان گفت: ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم، اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد جعل نام خلیخ فارس از سوی برخی از مقامات عراقی گفت: بلافاصله که متوجه این موضوع شدیم و قبل از اعلام اتفاق رخ داده در رسانه‌ها، ما اعتراض خود را به دولت عراق اعلام کردیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اعتراض خود را در تحریف نام خلیج فارس قبل از انتشار در رسانه‌ها رسما با عراق اعلام کرده‌ایم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: اعتراض خود را در تحریف نام خلیج فارس قبل از انتشار در رسانه‌ها با عراق اعلام کرده‌ایم.
۱۲ نماینده پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق در اعتراض به تمدید دوره فعلی، استعفای خود را اعلام کردند.
12 نماینده پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق در اعتراض به تمدید دوره فعلی، استعفای خود را اعلام کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات‌های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه‌های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم را اعلام کرده و بی‌گمان نمی‌تواند بپذیرد که از مجاورت مرز‌های خود مورد تهدید واقع شود.
در پی دور جدید حملات نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک‌های تجزیه طلب در شمال عراق، یک عضو ارشد گروهک تروریستی «کومله» در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از تلفات و خسارات خبر داد.
دادگاه عالی فدرال عراق اعلام کرد که روز ۲۸ سپتامبر جاری موعد بررسی پذیرش استعفای نمایندگان فراکسیون صدر در پارلمان این کشور است.
دادگاه عالی فدرال عراق امروز (یکشنبه) از اعتراض جریان صدر به حکم پذیرش استعفای نمایندگان این جریان از پارلمان عراق و تعیین موعد بررسی این اعتراض خبر داد.
مقتدی صدر در بیانیه ای کناره گیری خود از صحنه سیاسی عراق را اعلام کرد که پس از آن، هواداران منسوب به جریان صدر اعتراض کردند و سطح تنش ها در برخی از شهرهای عراق افزایش یافته است. در پی این تحولات وزارت کشور ایران اعلام کرد زائران ایرانی تا اطلاع ثانوی به عراق سفر نکنند.
رسانه ها اعلام کردند، هشت تن در تظاهرات و تجمع اعتراضی روز دوشنبه در منطقه سبز بغداد کشته شدند.
رسانه ها اعلام کردند، هشت تن در تظاهرات و تجمع اعتراضی روز دوشنبه در منطقه سبز بغداد کشته شدند.
یک پیرزن ۷۳ ساله عراقی در تحصن طرفداران مقتدی صدر رهبر جنبش صدر عراق مقابل پارلمان این کشور به شیوه‌ای متفاوت به خدمات رسانی به معترضان پرداخته است. او با شستن لباس‌های تظاهرکنندگان، به صورت رایگان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چارچوب هماهنگی شیعی عراق سوم مرداد ماه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن محمد شیاع السودانی با اجماع اعضای این چارچوب به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی شد و جریان صدر به آن اعتراض کرد؛ اعتراضی که منجر به ورود هواداران صدر به منطقه سبز بغداد و پارلمان این کشور و سپس تحصن در داخل ساختمان و محوطه پارلمان شد.
طرفدران جریان صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» از سوی چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق برای تصدی منصب نخست وزیری از روز گذشته وارد منطقه الخضرا و ساختمان پارلمان شده‌اند و از تحصن نامحدود در پارلمان خبر داده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ