رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به وفور کالا در بازار، گفت: در ۲۰ روز اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت حبوبات و برنج خارجی ۱۰ تا ۱۲ گران شد اما باقی کالاها تغییر قیمتی نداشته اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اینکه سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید بهتر است از میو‌هایی مانند سیب، انگور قرمز، بلوبری، موز و گریپ‌فروت و سبزیجاتی اعم از کرفس، کلم بروکلی، قارچ، اسفناج، سیب‌زمینی، سرکه سیب و حبوبات استفاده کنید. خوردن غذا‌هایی پروتئینی مثل آجیل و خشک‌بار، تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، برنج قهوه‌ای، شکلات تلخ و چای سبز نیز اثرگذاری بالایی در کاهش وزن افراد دارند.
۳۲ قلم به عنوان کالای اساسی ثبت شده است که در این راستا می‌توان به گندم، برنج، انواع گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، شکر، لبنیات، روغن، حبوبات و… اشاره کرد.
نیویورک‌پست با استناد به این مطالعه گزارش می‌دهد رژیم غذایی یادشده که به اختصار پیور نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که مصرف شش گروه غذایی میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، مغزها، ماهی و لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. در رژیم غذایی سالم، برای غلات کامل و گوشت فراوری نشده (مانند گوشت گاو به جای بیکن یا سالامی) هم جایی درنظر گرفته شده است.
مصرف حبوبات در داخل کشور چیزی بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال است که از این میزان ۲۵۰ هزار تن حبوبات سالانه وارد می‌شود؛ عدس و نخود دو قلمی هستند که در صدر واردات قرار دارند.
معاون وزیر کار گفت: ۱۱ قلم مشمول طرح کالابرگ شامل شیر کم چرب بطری، پنیر UF، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، گوشت مرغ، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر و ماست پرچرب می‌شود.
برای خیس کردن حبوبات بهتر است از آب سرد استفاده کنید. اگر حبوبات برای مدت زمان طولانی در آب گرم باقی بمانند، ممکن است باعث اسیدی شدن محیط آب شده و در نهایت به آن‌ها طعم و عطر نامطبوعی بدهد. برای خیس کردن بهتر، می‌توانید از آب تصفیه شده یا آب معدنی استفاده کنید تا حبوبات ناخالصی‌های موجود در آب را جذب نکنند. اگر دسترسی به آب تصفیه شده ندارید، می‌توانید از آب جوشیده استفاده کنید.
خیساندن حبوبات قبل از مصرف و تعویض آب آن می‌تواند علاوه بر پخت سریع حبوبات نفخ موجود در آن‌ها را از بین ببرد. البته آب حبوبات باید چندین بار تعویض شود.
زردچوبه خام محتوی روغنی است که باعث کاستن مقدار سم در بدن می‌شود، زردچوبه به رنگ طلایی را، به عنوان مزه گرم در سبزیجات، برنج، حبوبات، ماهی و مرغ می‌توان استفاده کرد.
حبوبات یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین، فیبر، آهن، منگنز، فولات، منیزیم و آنتی اکسیدان هستند که استفاده از آن‌ها مکررا از طرف پزشکان و کارشناسان تغذیه توصیه شده است. هر کدام از حبوبات به نوع خود برای بدن موثر هستند و نمی‌توان آن‌ها از برنامه غذایی حذف کرد. حبوبات بهترین جایگزین برای افرادی است که به هر علتی منع مصرف گوشت دارند و می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن‌شان را با استفاده از حبوبات تامین کنند.
رژیم غذایی اتکینز (عاری از قند، شکر، غلات و برنج و حبوبات و میوه‌های پرکربوهیدرات) بر زندگی جنسی سوسک‌های آلمانی نیز تاثیر گذاشته است. سوسک‌های نر تا پیش از جهش رخ داده و مقاومت ایجاد شده در برابر شکر یک هدیه عروسی چرب و شیرین را از غده‌ای در پشت خود بیرون می‌آوردند تا جفت‌های احتمالی را وسوسه کنند.
قیمت انواع لوبیا از نرخ مرغ گران تر شده به طوری که در یک هفته لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سفید و لوبیا قرمز به ترتیب ۱۸.۷۵، ۱۵.۰۷ و ۸.۴۷ درصد افزایش یافت.
دبیر انجمن حبوبات ایران گفت: تجار در مبادی ورودی کشور محصولات را با قیمت متعارف به بنکداران می فروشند؛ اگر در بازار حبوبات نوسان قیمتی وجود دارد موضوع به مدیریت و نظارت بر بازار بر می گردد.
اگر حبوبات را از قبل خیس نکرده‌اید، ۱ الی ۲ بار آن را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید، آبکش کنید و در آب جدید بپزید. یک خیار را با پوست، از وسط برش داد و هنگام پخت حبوبات داخل قابلمه بیندازید. این سریع‌ترین راه گرفتن نفخ حبوبات است.
مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مزایای مصرف حبوبات، گفت: حبوبات دارای مقادیر بالای فیبر غذایی هستند و احتمال ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و انواع سرطان را کاهش می‌دهند.
لوبیا سفید در مدت یک هفته ۸.۶۲ درصد و نخود ۳.۵۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. این در حالی است که در کمتر از یک ماه لوبیا سفید ۱۶.۶۷ درصد و نخود ۹.۲۶ درصد افزایش قیمت داشته اند.
در هفته گذشته شاهد انتشار خبر صادرات لبنیات و شیر خشکی صنعتی به ژاپن بودیم.
نرخ لوبیا قرمز از هفته گذشته تا هفته جاری ۹.۶۲ درصد افزایش قیمت داشته و از هر کیلو ۵۲ هزار تومان به ۵۷ هزار تومان رسیده است.
پلوی مخلوط با لوبیا چیتی یکی از انواع پلوهای مخلوط است که از ترکیب برنج با حبوبات، مرغ و سبزی تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است.
لوبیا سفید با افزایش ۱۷.۳۹ درصدی بالاترین افزایش قیمت را در ماه گذشته تجربه کرد.البته این ماده مغذی این هفته نیز روند افزایشی داشت و از هر کیلو ۵۴ هزار تومان به ۵۸ هزار تومان رسیده است.
قیمت لبنیات و حبوبات در آذرماه تثبیت شده و قیمت تخم مرغ نیز کاهش بود.
قیمت لبنیات و حبوبات در آذرماه تثبیت شده و قیمت تخم مرغ نیز کاهش بود.
قیمت لبنیات و حبوبات در آذرماه کمترین تغییر را به ثبت رساندند.
متخصص طب سنتی مواد غذایی اعلام کرد: برای رفع نفخ حبوبات و استفاده از آن‌ها حتی برای افرادی که معده نفاخ ندارند هم پیشنهاد می‌شود حبوبات را به مدت ۴ ساعت خیس کرده و در این مدت تا سه بار آب آن را تعویض کنید، سپس به مدت ۵ دقیقه جوشانده و آبکش کنید و نهایتاً در آبی تازه به طور کامل بپزید.
سالاد پاستا با سبزیجات یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب پاستا با حبوبات و سبزیجات تهیه شده است و یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ