معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: حتی اگر تعطیلی برخی از دستگاه‌ها و بخش‌های اداری را برای کنترل آلودگی هوا داشته باشیم شاید ضرر آن در مقایسه با تعطیلی مدارس کمتر باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، سن بالای ۶۵ سال یا کمتر از ۴ سال بچه‌ها را خیلی مراقب باشند، کسانی که بیماری کلیوی، کبدی، قلبی، فشارخون و دیابت دارند آسیب پذیرتر هستند و باید بیشتر مراقبت کنند ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر که اوج گرما است سعی کنند در محیط به خصوص نور مستقیم آفتاب همراه با فعالیت بدنی پرهیز کنند حتی الامکان اگر کار واجب ندارند از خانه بیرون نروند و مراقبت کنند که آب بدن کم نشود.
تعطیلی ادارات دولتی بجز شعب بانک ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه‌های خدمات رسان و تشدید آمادگی بیمارستان ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی از جمله تصمیمات این کارگروه است.
با تصمیم کارگروه اضطرار گردوغبار ادارات استان قم سه شنبه سوم مردادماه سالجاری تعطیل شد.
فعالیت تمامی ادارات در سطح استان کرمان (به غیر از مراکز حساس و خدمات‌رسان) در روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه جاری تعطیل اعلام می‌شود.
حسینی درمورد تعطیل کردن روز‌های شنبه به‌جای پنج‌شنبه گفت: تعطیل کردن شنبه یک پیشنهاد با دیدگاه همه جانبه است.
مشهد ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی خراسان رضوی فردا سه‌شنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ دورکار شدند.
افزایش مصرف گاز در پی ورود موج بارشی جدید باعث آن شده تا فردا دوشنبه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعدادی از استان‌ها تعطیل شوند.
اگر قرار بر تعطیلی ادارات و مراکز تجاری برای کاهش مصرف و ذخیره‌سازی گاز جهت جلوگیری از قطعی گاز منازل است چرا اعلام تعطیلی دیرهنگام و به آخر وقت موکول می‌شود تا فرصتی برای بررسی و اطمینان از خاموش شدن وسایل گرمایشی برای این مراکز باقی نماند.
طبق اعلام استانداری کردستان، با توجه به بارش سنگین برف و سرمای هوا، مدارس نوبت صبح شهرستان‌های استان غیر از بانه و سقز امروز یکشنبه غیرحضوری و ادارات سه شهرستان سنندج، کامیاران و دهگلان هم تعطیل است.
بر اساس تصمیم کار گروه مدیریت تامین پایدار انرژی استان مقرر شد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان مرکزی (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رستان عمومی فعال در حوزه طرح زمستانه و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هست با تشخیص مدیر واحد ذی‌ربط) دورکار هستند.
فرماندار مشهد گفت: ادارات، مهد‌های کودک و مدارس و دانشگاه‌ها در تمام مقاطع یکشنبه ۲۵ دی‌ماه تعطیل است و فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری برگزار خواهد شد.
فرماندار مشهد گفت: ادارات، مهد‌های کودک و مدارس و دانشگاه‌ها در تمام مقاطع یکشنبه ۲۵ دی‌ماه تعطیل است و فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری برگزار خواهد شد.
طی روز‌های اخیر بارش نعمت الهی برف در بسیاری از استان‌های کشور موجب برودت هوا و افت شدید دما در این استان‌ها شده است؛ بر این اساس با تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان و استانداری‌ها، در اغلب استان‌ها مدارس، ادارات و بانک‌ها در روز شنبه ۲۴ دی ماه تعطیل و یا دورکار شدند.
ادارات استان تهران در روز شنبه تعطیل اعلام شد/ کلاس‌های مدارس غیرحضوری برگزار می‌شود
با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر کاهش دما طی روز‌های شنبه و یکشنبه گمانه زنی‌ها در خصوص تعطیلی روز‌های شنبه و یکشنبه افزایش یافته است.
ادارات شهرستان‌های استان تهران فردا پنجشنبه ۲۲ دی‌ ماه به سبب صرفه‌جویی در مصرف گاز تعطیل است.
با دستور استاندار گیلان فردا، ۲۲ دی ماه ۱۴۰۱ تمامی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و بانک‌های استان، تعطیل است.
معاون استاندار لرستان گفت: با توجه به برودت هوا و ورود جبهه سرد و به منظور کاهش مصرف گاز، ادارات استان با نیم ساعت تاخیر یعنی از ساعت ٨ صبح فعالیت خود را شروع می‌کنند. علاوه بر تأخیر نیم ساعته، پنج‌شنبه‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
وقتی تصمیمی در شرایط اضطراری آلودگی هوا اتخاذ می‌شود، ولی در عمل نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بار آلودگی بگذارد قطعا باید تصمیمات سختگیرانه‌تری گرفته شود. بخش قابل توجهی از آلودگی هوای تهران مربوط به منابع ساکن است که در این خصوص استاندار تهران باید هرچه سریعتر دستور برخورد و قطع گاز ادارات و دستگاه‌های دولتی پر مصرف و آن‌هایی که پس از پایان ساعت کاری دستگاه‌های گرمایشی خود را روشن می‌گذارند صادر کند.
معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست تهران درباره دلیل اجرایی نشدن این قانون تا به امروز اظهارکرد: شهرداری‌ها مشکلاتی همچون کمبود اعتبار را مطرح می‌کنند چراکه این اقدامات به هزینه و اعتبارات بسیار زیادی نیاز دارد البته که در برخی موارد حتی تحریم‌ها هم این موضوع را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان گفت: در راستای مصوبات کارگروه مدیریت تولید انرژی و مصرف برق استان، تمامی شرکت‌های دولتی، شهرداری ها، نهاد‌های انقلابی، موسسات عمومی دولتی و غیردولتی و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان شهریور ماه در روز‌های پنجشنبه‌ها تعطیل خواهند بود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است روز پنجشنبه ادارات در تهران تعطیل باشد، ادارات کل کشور هم باید پنجشنبه‌ها تعطیل باشد.
پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان و تصمیم اتخاذ شده دفتر مدیریت بحران استانداری، کلیه ادارات شهرستان‌های منطقه سیستان به جز دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، مدیریت بحران فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مراودات مرزی تعطیل اعلام شد.
پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان و تصمیم اتخاذ شده دفتر مدیریت بحران استانداری، در راستای جلوگیری از آسیب به سلامت ساکنان منطقه، همه ادارات شهرستان‌های منطقه سیستان به جز دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، مدیریت بحران فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مراودات مرزی تعطیل اعلام شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ