عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بورس که باید محلی برای سرمایه‌گذاری شفاف، امن و مقابله با رانت‌خواری باشد، تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده که نمونه بارز آن در قیمت گذاری فولاد و خودرو است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاخص کل بورس امروز با رشد حداقلی ۱۲۰۰ واحدی مواجه شده بود در انتهای معاملات با ریزش ۸۸۸ واحدی مواجه شد.
پشت پرده ریزش بازار سرمایه در نیمه اردیبهشت‌ماه رانت اطلاعاتی برخی سهامداران بود که ادامه آن ریزش در نهایت دامن سایر سهام‌داران را نیز گرفت و شناسایی و برخورد با سهام‌داران متخلف به یکی از وعده‌های سازمان بورس تبدیل شد و تحقق این وعده همچنان مطالبه سهام‌داران است.
رئیس سازمان بورس بعد از تعدیل منفی سود هر سهم «شپنا» از شرکت ملی پالایش و پخش به دادستان کل شکایت کرد.
شاخص کل تا ابتدای معاملات با رشد ۱۲۶۴ واحدی مواجه شده بود که هم اکنون با ریزش مواجه شده است.
گزارش های ماهانه روانه کدال شده و بسیاری از شرکت‌ها گزارش‌های جذابی را ارائه داده و اقبال سرمایه گذاران به نمادهای با گزارش خوب بیشتر شده است.
علی اسفندیاری گفت: فاصله‌ی بین تبدیل شدن از یک سرمایه‌گذار کم ریسک به سرمایه‌گذاری که بی محابا پذیرای ریسک می‌شود از یک تار مو به شدت نازک‌تر است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید بروکسل به واشنگتن نزدیک‌تر است، اما در مواجهه با چین، رویکردی متفاوت‌تر از رویکرد آمریکا دارد.
رئیس سازمان بورس، گفت: الزام صندوق‌های درآمد ثابت به خرید بیشتر سهام، تبدیل به تهدید جدی برای بازار شده بود.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: اگر سال ۹۹ نصف منابعی که در آن فاصله ۵ تا ۶ ماه وارد بازار سرمایه شد را می‌توانستیم به بازار اولیه منتقل کنیم، یعنی وارد شرکت‌ها می‌شد و به طرح‌های تولیدی تبدیل می‌شد، می‌توانستیم بعد از دو سال و نیم که الان در آن هستیم، شاهد به ثمر نشستن آن سرمایه‌گذاری‌ها باشیم و سود شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کرد و رشد اقتصادی خوبی هم داشتیم.
روند شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر نیز صعودی بود، اما روز چهارشنبه شاخص تعدیل شد و با افت هزار و ۳۰۴ واحدی کار را به پایان برد. امروز دوشنبه پس از چندروز تعطیلی بازار سرمایه به کدام سمت خواهد رفت؟
یکی از بهترین ابزارهای موجود در بازار سرمایه به منظور حمایت از تولید، صندوق‌ پروژه‌ها هستند که بخش‌های دولتی، خصوصی و هلدینگ‌های پذیرفته شده در بورس می‌توانند به منظور تامین مالی پروژه‌ها و در انتها تبدیل این واحدهای تولیدی به شرکت‌های سهامی عام از این صندوق‌ها بهره گیرند.
کارشناس بازار سرمایه گفت: استفاده از بستر بورس برای عرضه‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند علاوه بر ایجاد شفافیت در دارایی‌های شهرداری‌ها سبب واقعی سازی و تعدیل نرخ‌ها هم شود.
بانک سامان امکان تبدیل حساب مشتریان به حساب وکالتی و خرید آسان خودرو از بورس کالا را فراهم کرد.
هلن عصمت پناه گفت: با هر اتفاقی یک واکنش هیجانی در بین سهامداران دیده می شود و این بی اعتمادی به ترس در بین مردم تبدیل شده است.
سعید جمالی گفت: در پرتفوی سهام عدالت، سهام خودروسازان نیز وجود دارد. تا سال گذشته وضعیت گروه خودرویی تفاوت قابل توجهی با سایر گروه‌های بازار داشت و اکثر سهامداران چشم‌انداز مثبتی برای صنعت خودرو متصور نبودند. اما بعد از عرضه خودرو در بورس کالا و سودده شدن ایران خودرو در دوره ۹ ماهه، انتظار می‌رود خودروسازان نیز همانند سایر صنایع بورسی، به صنعتی سودآور تبدیل شود و ذینفعان خود را منتفع کنند. بخش قابل توجهی از جمعیت کشورمان، دارندگان سهام عدالت هستند و سودآور شدن صنعت خودرو به نفع سهامداران عدالت هم خواهد بود.
عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی توسط بانک مرکزی با همکاری بورس کالای ایران انجام می‎شود.
عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی ادامه می‌یابد.
امیرآبادی فراهانی گفت: بورسی که باید محلی برای سرمایه گذاری شفاف، امن و مقابله با رانتخواری باشد، تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده که نمونه بارز آن در قیمت گذاری خودرو و فولاد است که می‌توان در عملکرد ضعیف بورس کالا آشکارا مشاهده کرد.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بند بیمه کردن پرتفوی سهامداران حقیقی که در بسته جدید حمایتی آمده راهکار خوبی است، بیان کرد: تورم انتظاری به تهدیدی برای بازار سرمایه ما تبدیل شده است. اسناد خزانه اسلامی "اخزا"ها در بازار با نرخ ۳۰ درصد نیز فروشنده دارند و با این وضعیت، سهم با P/E حدود ۳ هم جذابیت ندارد.
از روز گذشته ۲ آبان ماه تعلیق شدن نماد معاملاتی باشگاه استقلال به یکی از اخبار ویژه رسانه‌ها تبدیل شده است. اما چه موضوعی باعث شد تا نماد استقلال در بورس تعلیق شود و این تعلیق تا چه زمانی ادامه دارد؟
نایب رئیس هیئت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: عرضه خودرو در بورس کالا، راهی است تا خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود.
زمان اعلام نتایج کنکوری سراسری
شاخص کل بورس روز سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ در نهایت با کاهش ۳۰۵۳۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۳۷ واحدد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ را بخوانید.
شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۳۴۳۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۱۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ