وزیر امور خارجه سابق کشورمان گفت: قبل از شروع مذاکره با آمریکایی‌ها در خصوص عراق، مذاکرات را با سردار سلیمانی شبیه‌سازی می‌کردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا می گوید: ما که منطق بلند داریم چرا از مذاکره با آمریکا بترسیم؟ ما الان با آمریکا مذاکره می‌کنیم، اما آمریکایی‌ها در یک اتاق دیگر نشسته اند. مگر ما با آمریکا در عراق مذاکره نکردیم؟ مگر در آن مذاکره باختیم؟ مگر ما با آمریکا در افغانستان مذاکره نکردیم؟ مذاکره‌کننده‌های ما اگر محکم باشند، با تکیه بر آرمان‌های انقلاب حرفشان را می‌زنند.
سفیر پیشین ایران در عراق گفت: دولت عراق به طور جدی وارد مذاکره با آمریکایی‌ها شده و شواهد نشان می‌دهد به زودی مبالغ قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در عراق آزاد خواهد شد.
مشاور تیم مذاکره: آمریکایی‌ها «آمادگی توافق» داشتند/ «آشوب‌ها»، توافق را عقب انداخت
آصفری تاکید کرد: ما از خواسته‌های به حق ملت ایران در مذاکرات کوتاه نخواهیم آمد و بهتر است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها گول سازمان منافقین و تحلیل‌های غلط آن‌ها را نخورند. غربی‌ها نباید گول جریاناتی مثل مسیح علی‌نژاد و رضا پهلوی را بخورند. غربی‌ها نباید با بیشتر کردن تحریم‌ها دیوار بی اعتمادی ملت ایران را بلندتر کنند. ما برای انجام مذاکره آماده هستیم، اما اگر هم مذاکرات ادامه نیابد جمهوری اسلامی ایران معطل نخواهد ماند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اروپا و آمریکا نسبت به این مساله حساس هستند به‌ویژه آمریکایی‌ها که نگران همکاری گسترده‌تر ایران و روسیه هستند گفت: «قبلا که همکاری جدی نداشتند غرب هم خیالش راحت بود، اما اکنون نگرانی‌ها افزایش یافته، زیرا نگران این هستند که همکاری‌ها منجر به تقویت نیروی نظامی ایران شود و دست بالاتر را در حوزه خلیج فارس پیدا می‌کند.»
باقری در خصوص نقش میانجیگری قطر در تبادل پیام بین ایران و کشور‌های غربی به خصوص آمریکا گفت: ما با آمریکا ارتباط مستقیمی نداریم و طبیعی است که تبادل پیام بین ما و آمریکایی‌ها از طریق یک واسطه صورت می‌گیرد که گاهی این واسطه یک کشور اروپایی و یا یک واسطه غیر اروپایی است؛ ما بر این اساس تبادل پیام را بین دو طرف داشتیم و الان این مسئله هم وجود دارد.
در واقع آمریکایی‌ها هرگز راه مذاکره را نخواهند بست آن‌ها همواره راه مذاکره را باز می‌گذارند چه مستقیم باشد چه غیر مستقیم. آن‌ها حتی با دشمن خود در زمان جنگ و درگیری هم مذاکره می‌کنند. در مجموع آمریکا به دنبال آن است تا با مطرح کردن موضوع مذاکره با تهران نه تنها تحریم‌ها را کاهش ندهد بلکه به تحمیل توافقی کمتر از برجام با ایران نائل آید.
وزیر امور خارجه سابق کشورمان گفت: قبل از شروع مذاکره با آمریکایی‌ها در خصوص عراق، مذاکرات را با سردار سلیمانی شبیه‌سازی می‌کردیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت با بیان اینکه آمریکایی ها خود از برجام خارج شده‌اند، حال باید التماس کنند که اکنون در حال انجام همین کار هستند و به دنبال این هستند که ما مذاکره کنیم، گفت: اگر آنها حقوق کشورمان را رعایت نکنند، ما غنی سازی ۹۰ درصد را هم انجام خواهیم داد. می‌دانند که این توانایی را داریم و از این تصمیم نیز بر نخواهیم گشت.
«اعتقاد من این است که ما باید با آمریکایی‌ها وارد مذاکرات غیرعلنی و به دور از فضای رسانه‌ای شویم. باید توجه داشته باشیم که واسطه گری اروپا در روند مذاکرات اتمی وین، به شدت کمرنگ شده و اکنون اروپا سردمدار تشدید فشار‌ها علیه ایران است. واسطه گری برخی دولت‌های عربی نظیر قطر و عمان در این رابطه می‌تواند راهگشا باشد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برای توافق ما منتظر زمستان نیستیم و در اولین روزی که آمریکایی‌ها اراده خود را نشان دهند ما می‌توانیم در مسیر حصول توافق حرکت کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها جدی باشند و بخواهند اراده و میلشان برای بازگشت به برجام را نشان دهند همین پیام‌های غیرمستقیم کفایت می‌کند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها هفته گذشته در نیویورک پیامی ارسال کردند مبنی بر اینکه بیایید مستقیم گفت‌وگو کنیم.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک گفت: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد و برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک گفت: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد و برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی برگزار می‌شود.
رئیس جمهور گفت: هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها و با حاکمان آمریکا در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل برنامه‌ریزی نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای دیدار با آن‌ها نداریم.
رئیس جمهور گفت: هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها و با حاکمان آمریکا در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل برنامه‌ریزی نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای دیدار با آن‌ها نداریم.
رئیس‌جمهور گفت: در سفر به نیویورک هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای دیدار با آنها نداریم.
نچه مانع می‌شود، تعهدی است که آمریکایی‌ها باید بدهند؛ ما موضع‌مان را اعلام کردیم. تیم مذاکره کننده‌ ما همچنان پای میز مذاکره حضور دارد و بارها اعلام کردیم که به یک توافق عادلانه و خوب پایبند خواهیم بود، لکن آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند. این مشکل در واقع مشکل آمریکایی‌ها است که باید تصمیم بگیرند چه می‌خواهند بکنند!
رئیسی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: هر توافقی باید با یک تضمین همراه باشد / رفع تحریم‌ها باید، با حل و فصل موضوعات پادمانی همراه باشد / اگر مسئله پادمانی حل و فصل شود، طبیعتا زمینه توافق وجود دارد / تیم مذاکره کننده‌ ما همچنان پای میز مذاکره حضور دارد / ما یک دور مذاکره مستقیم را تجربه کردیم؛ فایده‌ای بر مذاکره مستقیم مترتب نمانده / ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم / ما به میزبانی عراق، در حال گفتگو با عربستان هستیم / با چین برنامه همکاری ۲۵ ساله داریم و به دنبال اجرای این برنامه هستیم
رئیس جمهور گفت: ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم.
سردار کوثری در مورد مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: این دولت اقتصاد را وابسته به این مذاکره نکرده است. موضوع هسته‌ای در دولت قبل به نتیجه رسیده بود و تعهدات ما انجام شد، اما آمریکایی‌ها به هیچ تعهدی عمل نکردند و مذاکره را بر هم زدند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران درباره برجام خطاب به مردم گفت: مذاکره کنندگان از جنس شما هستند و امین و شجاع و مرد میدان هستند و مطمئن باشید ذره ای به دشمن باج نخواهند داد.
عوامل زورگیری از یک زن در شهریار دستگیر شدند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ