عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت با بیان اینکه آمریکایی ها خود از برجام خارج شده‌اند، حال باید التماس کنند که اکنون در حال انجام همین کار هستند و به دنبال این هستند که ما مذاکره کنیم، گفت: اگر آنها حقوق کشورمان را رعایت نکنند، ما غنی سازی ۹۰ درصد را هم انجام خواهیم داد. می‌دانند که این توانایی را داریم و از این تصمیم نیز بر نخواهیم گشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه طبق اسناد تا سال ۲۰۳۰ آمریکا قدرت جهانی را از دست می‌دهد، تصریح کرد: سال ۲۰۳۰ از نظر آمریکایی‌ها سرنوشت‌ساز است در حال حاضر شاهد افزایش چالش‌ها و تعارضات سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا هستیم که احتمال می‌رود در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ به تعارض امنیتی تبدیل شود.
تقریبا تمامی کشور‌های حاشیه خلیج فارس، سفارتخانه‌هایی فعال در عراق دارند و کمک‌های مالی زیادی نیز به عراق خواهند کرد. حتی عربستان و کویت پیشنهاد داده اند همین گاز و برق که ما به عراق میفرستیم را تامین کنند؛ بنابراین عراق قدم‌های بلندی را به سوی پیوستن به کشور‌های عرب و همبستگی با آنان برداشته است. این نکته مهم نیز وجود دارد که آمریکایی‌ها هر روز در حال تثبیت و تقویت نفوذ خود در عراق هستند. در نتیجه، سرمایه گذاری طولانی ما در عراق برای ایجاد کانون‌های امنیتی، به تدریج کاهش پیدا می‌کند
دریادار دوم زیراهی با تشریح توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در مرز دریایی خلیج فارس خاطرنشان کرد: 15 تیر ماه رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در حال بازرسی یک فروند شناور با نام تجاری (NADA 2) که به صورت سازمان یافته مبادرت به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس‌ می‌کرد، بودند که آمریکایی‌ها برای ممانعت از این اقدام قانونی، یکسری تحرکات غیرحرفه‌ای و مخاطره‌آمیز انجام دادند.
هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در حالی تا چهار روز دیگر آغاز خواهد شد که به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها تیم ایران در حال حاضر بدون سرمربی و تنها با ۱۲ بازیکن می‌تواند از فرانکفورت راهی آناها
رئیس‌جمهور در مراسم استقبال رسمی در نیکاراگوئه گفت: غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها باید به نظام‌های برآمده از رأی مردم احترام بگذارند، اما در حال حاضر برعکس عمل می‌کنند.
این کارشناس بین الملل گفت: چین آمریکا را بحران ساز می‌داند و می‌خواهد بحران را از جامعه بین الملل کنار بگذارد و روابط بین الملل را بر پایه اقتصادی ایجاد کند. چین در حال حاضر دارد به عنوان قدرت اقتصادی عمل می‌کند و مانورنظامی اطراف تایوان پیام مهمی برای آمریکایی‌ها داشت که نشان می‌دهد از انزوای بین المللی خارج شده و قصد دارد نقش پررنگ تری در جهان داشته باشد. اروپایی‌ها هم این موضوع را فهمیده اند و به همین دلیل است که به سمت پکن گام برمی‌دارند تا در حل تعارضات به کمکشان بیاید.
روزی که آمریکایی‌ها بعد از ۲ هفته عملیات، عراق را تسخیر کردند و در حال پایین کشیدن مجسمه صدام بودند، اتفاق عجیبی در صدا و سیمای ایران افتاد، خبرنگار صدا و سیما در حال اجرای برنامه پخش زنده بود که ناگهان یک تفنگدار دریایی آمریکایی را دید که فارسی بلد بود.
ژنرال مایکل اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در راستای پروژه‌های ایران هراسی آمریکایی‌ها با طرح این ادعا که ایرانی‌ها در حال ساخت پهپاد‌های پیشرفته‌تر و بزرگتری هستند که برد پروازی بالاتری دارند و قادر به حمل محموله‌های جنگی هستند، افزود: نگاه ما امروز به این پهپاد‌ها همانگونه است که در جنگ‌های عراق و افغانستان به بمب‌های کنار جاده‌ای داشتیم.
خبرگزاری سانای سوریه گزارش داد که آمریکا همچنان در حال دزدی نفت این کشور و قاچاق آن به عراق است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست صمیمانه با آمنه سادات ذبیح پور و علی رضوانی، خبرنگاران تحریم شده صدا و سیما از جانب آمریکا، انگلیس و کانادا بر حمایت قاطع دستگاه سیاست خارجی از جامعه رسانه‌ای کشور تاکید کرد. امیرعبداللهیان گفت: تحریم شما نشان می‌دهد که کارتان تاثیرگذار بوده است و حال آن که امریکایی‌ها و برخی کشور‌های غربی، مدعی حمایت از رسانه آزاد هستند و برای چند صدمین بار در عمل نشان دادند که این اظهارات شان، کاملا متناقض و دوگانه است و کاملا خلاف ادعای شان عمل می‌کنند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها باید از منطقه بیرون بروند و مستمرا با هدف تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی در حال دشمنی و توطئه هستند.
فرمانده کل سپاه گفت: کارتان به جایی رسیده است که به صهیونیست‌ها که خود در حال سقوط هستند تکیه کرده‌اید؛ آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هم باید از این شکست درس بگیرند و تکرار نکنند چراکه ما در هر چالشی قدرتمندتر شدیم؛ جنگ که شد با کلاشینکف به میدان رفتیم اما با موشک 700 کیلومتر برد سربلند بیرون آمدیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه انقلاب چون زنده است، دشمن دارد گفت: آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که این انقلاب هر روز در حال پیشروی است و در مقابل، آن‌ها مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود هستند و حتی نگرانند که مبادا ایران دستور تشکیل حزب‌الله در لندن و واشنگتن را بدهد.
امام جمعه گرگان؛ قتل مهسا امینی، به خاک و خون کشیدن دانشگاه صنعتی شریف، سقوط شهر اشنویه و فوت مقام معظم رهبری و بیماری معظم له را از جمله دروغ‌های پرتکرار رسانه‌های معاند در مدت اخیر اعلام کرد و گفت: دشمن با این اقدامات به دنبال شلوغ کردن کشور است، ایران در گذشته حیاط خلوت آمریکا بوده و ارتش، اقتصاد و فرهنگ آن در اختیار آمریکایی‌ها قرار داشت حال امروز جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده که برای کشور‌های استکباری دردسر شده لذا طبیعی است که دشمن نتواند ایرانِ امروز را تحمل کند.
«دولت بایدن اساسا به این دلیل شکست قطعی مذکرات را اعلام نمی‌کند، زیرا یکی از وعده‌های بنیادین این دولت حتی قبل از اینکه بایدن رئیس جمهور شود، بازگشت آمریکا به توفق برجام و احیای این توافق بود. حال اگر وی بخواهد شکستِ مذاکرات و مرگ برجام را اعلام کند، این مساله در نوع خود آسیب‌های جدی را به حیثیت و اعتبار رئیس جمهور آمریکا و همچنین حزب دموکرات وارد خواهد کرد. از طرفی، آمریکایی‌ها تا حدی نیز نگران تبعات منطقه‌ای و بین المللی اعلام شکست قطعی مذاکرات احیای برجام مخصوصا در بُعد امنیتی هستند.»
برخی تحلیلگران معتقدند اگرچه آمریکایی‌ها ممکن است موفقیت احزاب راست افراطی را یک تغییر ناگهانی بدانند واقعیت این گونه نیست و مواضع احزاب راست افراطی در ایتالیا در سالیان اخیر عادی شده است. در نتیجه، از دید آنان تغییر رادیکالی در سیاست ایتالیا رخ نداده و ادامه روندی است که از چندین سال پیش آغاز شده است.
رئیس جمهوری کره جنوبی در حالیکه روز چهارشنبه پس از یک گفتگوی کوتاه با جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش در حال خروج از یک نشست در نیویورک بود، بدون اینکه بداند میکرونش روشن است، ناسزا می‌گفت.
چطور می‌شود که تعدادی از کشتی‌گیران آمریکایی با پودر، کشتی‌گیران ایرانی را شکست داده باشند و دو نفر از آن‌ها به کشتی‌گیران ایرانی باخته باشند. به هر حال اگر پودر، توانی غیرمتعارف به آن‌ها داده، باید به طور مساوی تقسیم می‌شده و همه کشتی‌گیران آمریکایی حتی آن‌هایی که به ایرانی‌ها باختند، از این موضوع منتفع می‌شدند. چطور است که بدن رحمان عموزاد در تقابل با رقیب آمریکایی‌اش بسیار سرحال‌تر بود؟
رئیسی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: هر توافقی باید با یک تضمین همراه باشد / رفع تحریم‌ها باید، با حل و فصل موضوعات پادمانی همراه باشد / اگر مسئله پادمانی حل و فصل شود، طبیعتا زمینه توافق وجود دارد / تیم مذاکره کننده‌ ما همچنان پای میز مذاکره حضور دارد / ما یک دور مذاکره مستقیم را تجربه کردیم؛ فایده‌ای بر مذاکره مستقیم مترتب نمانده / ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم / ما به میزبانی عراق، در حال گفتگو با عربستان هستیم / با چین برنامه همکاری ۲۵ ساله داریم و به دنبال اجرای این برنامه هستیم
جاگاریان گفت: پیش‌نویسی که با میانجیگری سرویس اقدام خارجی اروپا از آمریکایی‌ها دریافت شده، توسط کارشناسان ایرانی تماما در حال بررسی شدن است. نباید عجله کرد و هیاهو به پا کرد. لازم است که به دوستان ایرانی زمان بدهیم تا با آرامش کار کنند.
از گوشه و کنار زمزمه توافقی نیمه نصفه به گوش می‌رسد حال آنکه اقدامات متناقض آمریکایی‌ها در بحبوبه مذاکرات به‌ویژه یکی دو ماه گذشته و حتی برخی اقدامات تبلیغی آن‌ها طی چند روز گذشته، نشان‌دهنده این واقعیت است که غربی‌ها در قبال ایران حسن نیت و ابتکار عملی از خود نشان نداده‌اند.
لاوروف گفت: من معتقدم که موضع ایران کاملاً مشروع است. آمریکایی‌ها از این طرح خارج شدند که همه و خود آمریکایی‌ها زمانی آن را تایید کرده بودند. از آنجایی که واشنگتن تلاش کرده بود آن را نابود کند، البته واشنگتن باید صرفاً موضع خود را پس بگیرد و بازگردد و در حال حاضر مسئله این است.
شرکتهای ایرانی و خارجی از محصولات با کیفیت فولاد اکسین بهره مند شوند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا در حال فروپاشی اقتصادی است و اکنون آنان به برجام نیازمند هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ