دولت چین ۶ دیپلمات از جمله سرکنسول خود در شهر منچستر انگلیس را پس از آنکه به حمله به یک معترض هنگ‌کنگی متهم شدند، از لندن خارج کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه پیشین چین و دیپلمات ارشد این کشور امروز در دیدار با دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: پکن آماده ادامه تقویت همکاری راهبردی با مسکو است.
دیپلمات ارشد دولت چین در دیدار با وزیر خارجه اسبق آمریکا تأکید کرد که رشد و توسعه چین، حرکتی درون‌زاست و تلاش برای محدودکردن و محاصره پکن غیرممکن است.
"لیمینگ شن"، دیپلمات چینی به اظهارات عجیب در ایران درباره مصرف یک وعده غذا در چین با انتشار توییتی پاسخ داد.
دیپلمات ارشد چینی در گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا درباره راه‌های پیش روی واشنگتن در قبال پکن، شفاف‌سازی کرد.
مشاور امنیت ملی آمریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی چین درباره مسائل بین‌المللی گفتگو کردند.
کانادا یک دیپلمات چینی را به اتهام تهدید یک عضو پارلمان اخراج کرد.
دیپلمات ارشد چین خواستار اعمال اصلاحات و نقش‌آفرینی بیشتر کشورهای در حال توسعه در شورای امنیت سازمان ملل شد.
یک دیپلمات ارشد چینی می‌گوید که در مذاکرات ازسرگیری روابط بین ایران و عربستان، رئیس جمهور چین شخصا نقشی کلیدی ایفا کرده است.
دیپلمات ارشد چین می‌گوید هرچقدر که چین به حل بحران اوکراین کمک می‌کند، همانقدر آمریکا آتش جنگ را شعله‌ور می‌کند.
ورود مسافر از چین به ایران بعد از آرام گرفتن موج جهانی کرونا، سرعت گرفته است.
دیپلمات روس ادعاهای آمریکا مبنی بر کمک نظامی چین به روسیه را به شدت رد کرد.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.
علی‌محمد بیدارمغز دیپلمات بازنشسته گفت: کشور‌ها به‌ندرت بیش از ۱۰ دیدار رسمی در سال تنظیم می‌کنند. ضمناً به‌دلیل طبیعت خبری این نوع دیدار‌ها علاقه‌مندان طرفین در فرودگاه یا در مسیر حرکت تجمع می‌کنند و البته مخالفان هم از فرصت استفاده می‌کنند و برنامه‌هایی تدارک می‌بینند.
دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین تاکید کرد که این کشور همواره از ایده برگزاری مذاکره میان روسیه و اوکراین حمایت کرده است.
بنا به اعلام دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین این کشور به زودی و در قالب یک سند موضع خود را در خصوص جنگ اوکراین شفاف خواهد کرد.
عبدالرضا فرجی راد دیپلمات سابق در روزنامه آرمان ملی نوشت: چینی‌ها با قرارداد خوبی هم از سوی ایران مواجه شدند و دولت پیشنهاد داد که چین ۴ میلیون مسکن در ایران در برابر نفت بسازد اما چینی‌ها در این مورد تصمیمی نگرفتند.
عبدالرضا فرجی راد دیپلمات سابق در روزنامه آرمان ملی نوشت: چینی‌ها با قرارداد خوبی هم از سوی ایران مواجه شدند و دولت پیشنهاد داد که چین ۴ میلیون مسکن در ایران در برابر نفت بسازد اما چینی‌ها در این مورد تصمیمی نگرفتند.
سید محمد صدر، دیپلمات سابق ایران معتقد است که ایران روابط بین المللی خود را به دو کشور چین و روسیه محدود کرده است در حالی که رفتارهای این دو کشور نشان می دهد نه تنها چندان متحد استراتژیک ایران نیستند بلکه به فکر تأمین منافع خود می باشند.
یک دیپلمات سابق: سفیر چین نیز به وزارت خارجه احضار نشده و به او اعتراض نشده است.
دیپلمات پیشین درباره بیانیه چین و اعضای شورای خلیج فارس علیه جزایر سه گانه گفت: چین هیچ وقت دوست و متحد ایران و کشورهای دیگر نبوده است. اگر در داخل کشور هم چنین تخیلاتی شده است در حد همین توهم و تخیل است.
یک دیپلمات چین نسبت به اتخاذ اقدامات متقابل در صورت عدم دست کشیدن واشنگتن از فروش تسلیحات به تایوان خبر داد.
می‌توان «گرگ جنگجو» را نام دیپلماسی چینی دانست. از آنجایی که پکن به طور فزاینده‌ای خود را درگیر یک رقابت ایدئولوژیک و سیاسی با غرب می‌بیند وزارت خارجه آن کشور دیگر مانند گذشته نقش شخصیت خوب را بازی نمی‌کند.
کیسینجر سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آلمانی-آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت‌های ریچارد نیکسون و جرالد فورد فعالیت کرده‌ و اکنون ۹۹ سال سن دارد، گفت: آمریکا تنها می تواند از گسترش تنش ها جلوگیری کند و به دنبال ایجاد گزینه باشد.
یک دیپلمات ارشد چین تاکید کرد آمریکا عامل اصلی بر هم زدن صلح و ثبات جهانی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ