با برگزاری بیست و ششمین مجلسه کمیسیون راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت، پیش نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده های شخصی بررسی و برای ارائه به کارگروه نهایی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رگولاتور امنیت سایبری چین پیش نویس قوانین ناظر بر مدیریت امنیت شناسایی  چهره در این کشور را پس از افزایش نگرانی های مردم درباره سواستفاده از این فناوری ارائه کرد.
رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس دستورالعملی برای سخت تر کردن محدودیت های مربوط به استفاده از اپ، پایانه های هوشمند و فروشگاه های اپلیکیشن برای کاربران زیر سن قانونی آماده کرده است.
پیش‌نویس لایحه اصلاح موادی از قانون کار برای نظرخواهی مجدد از شرکای اجتماعی به شورای عالی کار بازگردانده شد.
کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز برای بررسی و رای گیری درباره قرائت دوم و سوم پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت در چارچوب لایحه تغییرات قضایی به تنش کشیده شد.
به‌عقیده طیبه سیاوشی، نماینده سابق فراکسیون زنان مجلس، یکی از نقاط‌قوت پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه، گزارش‌دهی مستمر در بحث عدالت جنسیتی بود، البته اگر در لایحه ارائه‌شده به مجلس حذف نمی‌شد. عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه کشور، یک ماده جداگانه داشت.
ستاد امر و به معروف و نهی از منکر هم به صف منتقدان لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» پیوسته که اخیرا توسط قوه قضائیه تهیه شده است. انتقاد و مخالفت ستاد امر به معروف، اما یک تفاوت مهم با موضع دیگر منتقدان دارد. این ستاد خودش لایحه‌ای را به عنوان پیشنهاد جایگزین برای لایحه قوه قضائیه تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. نام پیش نویس پیشنهادی این ستاد «لایحه عفاف و حجاب و مقابله با مظاهر فساد و تباهی» است.
در پیش نویس لایحه برنامه «هفتم توسعه»، دولت ابراهیم رئیسی به ایجاد یک میلیون شغل در سال تاکید کرده است. اما با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران، این بخش هم یک چالش بزرگ خواهد بود، زیرا وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از۲/۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده و «می‌توان گفت که رکورد سه ساله نرخ بیکاری شکسته شده است.»
رئیس ایکوم ایران گفت: به تازگی انجمن حقوق میراث فرهنگی تشکیل شده و قرار است نشستی درباره حقوق میراث فرهنگی و لایحه پیش نویس اختیارات حوزه وزارت میراث فرهنگی برگزار کند.
طرح پیشنهادی «تحکیم تحریم‌های ایران» که روز دوشنبه به کنگره ارایه شده، از سوی لابی‌های ضدایرانی همچون «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» و نیز لابی اسراییلی «آیپک» حمایت می‌شود.
وزیر صمت با بیان اینکه برخی کشورها با اجرای قانون مالیات بر سود مازاد گرانی و گران‌فروشی را مهار کرده اند گفت:به زودی پیش نویس لایحه مالیات بر سود مازاد در دستور کار هیأت دولت قرار می گیرد.
پیش‌نویس لایحه پیشنهادی «حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی» در هفتمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مطرح و کلیات آن به تصویب رسید.
در همایشی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و دادستان کل کشور، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از تدوین پیش‌نویس لایحه صیانت از حقوق عامه و شهروندی در داستانی کل کشور خبر داد.
مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قانون ممنوعیت برافراشتن پرچمی غیر از پرچم آمریکا را بر فراز سفارتخانه ها و کنسول گری های این کشور در سراسر جهان بررسی می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی با بررسی الگوی حفاظت از داده های شخصی در آمریکا، چین و اروپا پیش نویس لایحه حفاظت از داده های شخصی را مورد نقد و بررسی قرار داد.
در نهمین جلسه کمیته تخصصی شورای ملی ایمنی زیستی، پیش نویس اصلاحی قانون ایمنی زیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گروهی از مردم در پاریس در اعتراض به پیش‌نویس قانون جدید مهاجرت در فرانسه تظاهرات گسترده ای برپا کردند.
پیش نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده های شخصی وارد دور تازه ای از بررسی شده و به نظر می رسد به زودی پس از تایید نهایی در کارگروه اقتصاد دیجیتال برای تصویب به مجلس ارائه شود.
رییس سازمان محیط زیست گفت:تأسیس دبیرخانه سازمان همکاری‌های منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفته و پیش نویس اولیه تشکیل سازمان به زودی برای بررسی در اختیار کشورها قرار می گیرد.
در ششمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، به منظور حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای مجازی کشور، آیین‌نامه ای برای حمایت از آنها به تصویب رسید.
پیش نویس سند نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی که با مشارکت نخبگان دانشگاهی، صنعتی و بخش خصوصی در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده بود، منتشر شد.
معاون گردشگری کشور گفت: پیش نویس گردشگری سلامت آماده شده و آن را با حضور کارشناسان بررسی می‌کنیم.‌
این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که انتشار پیش نویس این لایحه در سال 1396 بسیار جنجال برانگیز شد و حجم بالای نقدها، منجر به عقب نشینی دولت پیشین و موکول کردن تصویب لایحه به اعمال مطالبات اهالی مطبوعات شد.
رگولاتورهای کمیسیون اتحادیه اروپا پیش نویس لایحه ای ارائه کرده اند تا  موبایل ها و تبلت هایی که در این منطقه فروخته می شوند ۱۵ قطعه یدکی را به مدت حداقل ۵ سال برای کاربران فراهم کنند.
وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: به زودی کار بر روی پیش نویس توافقنامه جدید پس از سال ۲۰۲۲ میلادی را آغاز خواهیم کرد که در آن به تجارب، دستاوردها و موفقیت‌های قبلی خود ادامه می‌دهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ