مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: باید پیگیری حقوقی پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی را حتی اگر ۱۰۰ سال هم طول بکشد، ادامه دهیم، زیرا نفس این پیگیری موضوعیت دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری به تازه ترین موضوعات روز جامعه و پرونده های قضائی، اشاره و توضیحاتی در خصوص آنها ارائه داد.
همچنین بر اساس بعضی خبرهای تایید نشده اقای کدخدائی هم که طی هشت ماه گذشته از سوی امیرعبداللهیان به عنوان مشاور وزیر و مسئول پیگیری پرونده شهید سلیمانی منصوب شده بود، در نظر است به عنوان سفیر عازم یکی از کشورها شود.
رئیس جمهور گفت: اراده دولت ونظام قضائی عراق درپیگیری پرونده جنایت هولناک آمریکایی‌ها در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس و سپردن آمران، مباشران و عاملان این جنایت به دست عدالت برای ما روشن است.
به دستور سردار رادان، جانشین فراجا برای پیگیری پرنده ترور سرهنگ شهید شهرکی به سیستان و بلوچستان می‌رود
وزیر دفاع با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی و هسته‌های پنهان و فعال در عراق گفت: ضرورت هماهنگی نظامی، اطلاعاتی و امنیتی دو کشور بیش از گذشته مضاعف شده است.
وزیر خارجه با اشاره به اقدامات حقوقی جامع ایران در خصوص پرونده پیگیری ترور شهید سردار سلیمانی، خواستار نهایی شدن اقدامات طرف عراقی در خصوص این پرونده شد.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: کیفرخواست پیگیری این پرونده به مراحل نهایی رسیده و امیدواریم به زودی شاهد صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده باشیم.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد:‌ حق انتقام از آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی برای جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت همچنان محفوظ است و این پرونده تا مجازات تروریست‌ها باز خواهد ماند.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببین و مباشرین این جنایت کیفر خواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند.
کدخدایی مسئول پیگیری حقوقی پرونده شهید سلیمانی گفت: مقدمات دادگاه قاتلین شهید سلیمانی آماده شده و دادخواست آماده ارسال به دادگاه می‎باشد.
مسئول پیگیری پرونده حقوقی ترور سردار شهید سلیمانی گفت: هدف از پیگیری پرونده حقوقی ترور سردار سلیمانی خروج آمریکا از منطقه است.
وی با اشاره به سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی به دلیل فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های مختلف بین المللی به عنوان نماد مبارزه با استعمار و استکبار جهانی در سال‌های اخیر، مطرح بوده است. وی با مجموعه همکارانش در راستای سیاست‌های ظلم ستیزانه جمهوری اسلامی، عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را در کشور‌های جبهه مقاومت نشان داده است.
وی با اشاره به سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی به دلیل فعالیت‌های مختلف در عرصه‌های مختلف بین المللی به عنوان نماد مبارزه با استعمار و استکبار جهانی در سال‌های اخیر، مطرح بوده است. وی با مجموعه همکارانش در راستای سیاست‌های ظلم ستیزانه جمهوری اسلامی، عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را در کشورهای جبهه مقاومت را نشان داده است.
وزیر امور خارجه گفت: وزارت خارجه و قوه قضاییه با جدیت به پیگیری‌ها برای به دست عدالت سپردن قطعی آمران و عاملان جنایت تروریستی در به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه می‌دهند.
رئیس کل دادگستری استان تهران طی پیامی اعلام کرد: دستگاه قضائی به‌عنوان متولی اجرای عدالت در جامعه، مجدانه پیگیر پرونده ترور این شهید بزرگوار و همراهان ایشان خواهد بود.
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به تشریح آخرین اقدامات قوه قضاییه در پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی پرداخت و گفت: ۹۴ متهم پرونده آمریکایی هستند.
معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه ۲ پرونده کیفری در نظام قضایی عراق و نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به این جنایت مفتوح است، افزود: در نظام قضایی ایران پرونده در دادسرای امور بین‌الملل تهران در حال انجام تحقیقات است.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: وزارت خارجه مکاتبات لازم برای پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهید حاج قاسم را انجام داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دور چهارم مذاکرات برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
سفیرسابق ایران در عراق، با بیان اینکه عوامل ترور شهدای مقاومت دنبال خواهند شد، گفت: پرونده ترور شهدای مقاومت باید حتماً در یک دادگاه صالحه‌ای پیگیری شود.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور حاج قاسم سلیمانی گفت: کیفرخواست پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی به مراحل نهایی نزدیک شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان طی حکمی عباسعلی کدخدایی را به سمت مشاور وزیر و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی منصوب کرد.
زهره‌الهیان با اشاره به روند پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: ۲ هزار صفحه سند با همکاری کشور عراق تهیه شده و در اختیار ۵ کشور قرار گرفته تا به صورت نیابتی این پرونده را پیگیری کرده و در مجامع بین‌المللی اقامه دعوی داشته باشند.
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در پکن و نقش بر آب شدن امیدها به بهبود تقاضا برای سوخت در این کشور، بیش از دو دلار سقوط کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ