کتیبه‌ای سنگی و باستانی در تنگه بلاغی شهرستان پاسارگاد کشف شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد: سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه و ویرایش سفارش دانش‌آموزان از روز ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی امکان پذیر است.
پژوهشگران همچنان فکر می‌کنند سطح اکسیژن نقشی کلیدی در تکثیر گونه‌های چندسلولی داشته است. اما می‌گویند این کاهش اکسیژن بود که در نقش عامل نهایی ظاهر شد.
«کتیبه ناشناخته کوشان» نظامی نوشتاری است که در حدود ۲۰۰ قبل‌ازمیلاد تا ۷۰۰ بعدازمیلاد در بخش‌هایی از آسیای مرکزی مورد استفاده بود. این خط هم با عشایر اولیه در استپ‌های اوراسیا، مانند یوئه‌چی‌ها، و هم با سلسله کوشان‌ها مرتبط دانسته شده است. کوشان‌ها امپراتوری‌ای را بنا نهادند که یکی از کار‌های مهم آن توسعه بوداییسم در شرق آسیا بود. آن‌ها همچنین آثار معماری و هنری مهمی خلق کردند.
کتیبه‌های نوشته شده درباره قتل ناصرالدین شاه در عمارت چادرخانه کاخ گلستان به نمایش درآمدند.
در این نشست، طرف روسی در واکنش به اخبار منتشره در خصوص نشست مشترک اخیر وزیر ان خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه بر مواضع ثابت روسیه در قبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.
کتیبه‌های روایتگر ترور ناصرالدین شاه برای اولین بار از ۲۵ تیر ۱۴۰۲ به مدت دو هفته به همراه آثار نفیسی از گنجینه کاخ گلستان مانند دستمال و صندلی خونی، در چادرخانه کاخ به نمایش درمی آید.
طبق آنچه در کتیبه‌های قدیمی مربوط به تاریخچه طهران پیدا شده، پس از فتح شیراز به‌دست آقامحمدخان قاجار یا همان بنیانگذار دودمان قاجاریه و با سقوط حکومت زندیه، خانواده سلطنتی زند به روستای یافت‌آباد در تهران منتقل _ تبعید_ شدند تا برای جلوگیری از کودتا و هر گونه آشوب تحت مراقبت قرار گیرند.
به گفته محققان کتیبه‌ای بر روی یک زره سینه ۱۱۰۰ ساله که در قلعه‌ای ویران شده کشف شده ممکن است حاوی یکی از اولین نمونه‌های شناخته شده متن سیریلیک باشد.
مراسم رونمایی از کتاب های شهدای کشتی گیر فدراسیون کشتی، با حضور سرمربیان تیم های ملی و دبیر فدراسیون در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
ایوان طلای این صحن، بعد‌ها به «ایوان ناصری» معروف شد. در همین دوره، کتیبه‌های بسیار زیبای این صحن، توسط محمدحسین شهیدی مشهدی به رشته تحریر درآمد و در زمره آثار هنری نفیس و ارزنده جهان اسلام قرار گرفت. آثاری که همچنان بر اطراف ایوان‌های صحن نو، خودنمایی می‌کند.
دره عجیبی است. هم قدیمی‌ترین کتیبه اسلامی ایران را دارد و هم کتیبه‌ای در آن پیدا شده که می‌تواند پس از ۸۰۰ سال شعری از اوحدی کرمانی را تصحیح کند.
برخی از مورخان و شیمیدانان در حال بازسازی عطری هستند که احتمالا کلئوپاترا از آن استفاده می‌کرده است. آن‌ها این کار را با بررسی دستورالعمل‌های ثبت شده در متون مصری و کتیبه‌های روی دیوار‌های معابد انجام می‌دهند.
زارع‌پور اظهار کرد: دلایلی که برای نصب کره‌کره آورده‌اند، توجیه‌پذیر نیست. با این ادله پس باید برای حفاظت از تمام آثار تاریخی، کرکره نصب کنیم؛ فکر کنید برای حفاظت از تخت جمشید کرکره برقی بکشیم. حفاظت راه و اصول خود را دارد که بهترین آن استفاده از حفاظ شیشه‌ای (شیشه سکوریت) است. نقاشی‌های نفیس و کتیبه‌های تاریخی هم امروز با همین شیشه‌ها محافظت می‌شوند.
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه در اقتصاد رها شده عمل می‌کنیم، گفت: باید کمیته ای فراتر از بانک مرکزی و دولت برای مقابله با مشکل بازار ارز تشکیل شود.
مجتبی گهستونی فعال میراث فرهنگی خوزستان گفت: تخریب و سرقت چند کتیبه ایلامی چغازنبیل در خوزستان صحت دارد. وقتی اولین اثر ثبت جهانی ایران، با ۶۰۰ هکتار وسعت فقط یک نفر نیروی یگان حفاظت دارد و نگهبان آن بدون امکانات و تجهیرات لازم از بنا حفاظت می‌کند، در نبود رده حفاظتی و حصار در اطراف بنا، بروز این مشکلات قابل پیش‌بینی است.
برای دانشگاه تهران مشتری هشت! بخشی را برای تالار عروسی، بخشی را برای کافی‌شاپ و فودکورت و تمام محوطه داخلی را برای فروش مستقیم صنایع خانگی و کارآفرینی‌های کوچک زودبازده، بخش دیگری هم به فروش پایان‌نامه و رساله‌های دکتری اختصاص می‌دهند و واقعا درآمدزاست. شاید بتوان با مشتری مذاکره کرد تا بخشی از پیاده‌رو داخل دانشگاه را هم به فروش کتاب‌های نایاب و کمیاب اختصاص دهد و با این اقدام، ترافیک سنگین محدوده میدان انقلاب هم حل می‌شود و خودش یک دستاورد می‌شود برای شهرداری تهران در دل دستاورد بزرگ دولت در مولدسازی!
این شیء ۲ هزارساله، با چرخ‌دنده‌های تو در تو، سوزن‌ها، دستگیره‌ها و کتیبه‌های داخلش، چیزی شبیه به یک کامپیوتر از عصر باستان است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها باید مدیریت شود.
کتیبه‌های سلطنتی آشوری اغلب بر جنبه خشونت آمیز امپراتوری آن زمان تاکید کرده‌اند مانند زمانی که آشوربانیپال گزارش می‌دهد که او یک شورشی را در قلعه نینوا به همراه یک خرس و یک سگ با زنجیر بسته بود. با این وجود، به همان اندازه نیز در آن زمان در آنجا بازارها، صنعتگران، فالگیر‌ها و جشن‌ها وجود و حضور داشتند و در فعال و در جریان بودند.
سمنان- رئیس آموزش و پرورش استثنایی سمنان با بیان اینکه کتاب‌های درسی مدارس استثنایی استان تامین شده است، گفت: تقریباً همه دانش آموزان استثنایی توانسته‌اند کتاب‌هایشان را دریافت کنند.
باستان شناسان اخیراً کتیبه‌ای را از بندر باستانی برنیکه در مصر باستان کشف کردند که اشاره‌ای به آیین رازآلود بلیمی در مصر باستان دارد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شد که کمیته‌ای برای دسترسی سکوهای بخش خصوصی به اطلاعات خودرو تشکیل شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره چاپ و توزیع کتاب‌های درسی گفت: امسال ۱۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب سفارش چاپ دادیم و فرآیند آن از مهر ۱۴۰۰ آغاز شده است و کتاب‌ها از ۱۰ شهریور از مناطق به مدارس توزیع شده است.
دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی گفت: از گندم در کتاب‌های معتبر و در دسترس طب سنتی، به عنوان مولد خون صالح نام برده شده است؛ خونی که از نظر کمیت و کیفیت مناسب حال تمامی اعضای بدن است؛ بنابراین نان گرم و تازه خون‌ساز و اشتهاآور است. آرد گندم کامل، مزاج و طبیعتی گرم و‌تر دارد و غذایی پرطرفدار است به شکلی که سرانه مصرف گندم برای هر ایرانی حدود ۱۶۰ کیلوگرم در سال، دو و نیم برابر متوسط جهانی، است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ