ایوان طلای این صحن، بعد‌ها به «ایوان ناصری» معروف شد. در همین دوره، کتیبه‌های بسیار زیبای این صحن، توسط محمدحسین شهیدی مشهدی به رشته تحریر درآمد و در زمره آثار هنری نفیس و ارزنده جهان اسلام قرار گرفت. آثاری که همچنان بر اطراف ایوان‌های صحن نو، خودنمایی می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصویری منتشر شده از قالیباف، رئیس مجلس در حرم امام رضا(ع) مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
پایگاه خبری «چند ثانیه» تصویری جالبی از حرم امام رضا (ع) در هوای آلوده مشهد منتشر کرد.
پذیرایی نیما نکیسا، دروازه‌بان سابق تیم ملی، از زائران امام رضا (ع) در چایخانه حرم مطهر رضوی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
تصویری قدیمی و نادر از حرم امام رضا (ع) مربوط به سال ۱۳۱۳ منتشر شده است.
محمد انصاری و جواد خیابانی با حضور در حرم مطهر رضوی، مشغول خدمت به زوار امام رضا (ع) شده‌اند.
در ایام مختلف بازاریان و کسبه پرچم و یا چراغ نصب می‌کردند. این بازار مسقف به هشتی‌های زیبایی بود که متاسفانه به علت تخریب در این عکس نیست، اما نقاشی‌هایی از این بازار وجود دارد.
۱۵۰ سال قبل، هر کدام از محلات مشهد، برای خودش قبرستان مجزا داشت، اما مهم‌ترین قبرستان شهر، یعنی قبرستان «قتلگاه» در شمال حرم رضوی، جنبه عمومی به خود گرفته بود و حتی مردم دیگر مناطق ایران و کشور‌های همجوار نیز، اموات خود را برای دفن به آن‌جا منتقل می‌کردند.
محمود کریمى که در مراسم مناجات خوانی شب‌های ماه مبارک رمضان حرم امام رضا علیه السلام بخش‌هایی از نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر را می‌خواند گفت: «برخی از مسئولین گله کردند که چرا این نامه را میخوانی؟!»
گنجینه آبزیان موزه مرکزی حرم امام رضا (ع)
سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم امام رضا (ع) در رسانه‌های بین‌المللی با بازتاب‌های گوناگون همراه بوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال نو، در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، تحول به معنای «تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و معیوب» را نیاز اساسی کشور خواندند.
رهبر معظم انقلاب در مراسم پیام نوروزی خود در حرم مطهر امام رضا(ع) فرمودند: یکی از عیوب اقتصاد کشور ما خود مردم هستند ؛ در مصرف نان و برق و آب و گاز اسراف می‌کنیم که این عیب بزرگی است.
ویژه‌برنامه سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب ظهر امروز در بارگاه منور امام رضا (ع) برگزار شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام نوروز سه سال گذشته برای رعایت توصیه‌های بهداشتی جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به مشهد سفر نکردند و سخنرانی نوروزی یکم فروردین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به صورت زنده و تلویزیونی برگزار شده بود.
مشهد ـ رئیس پلیس راهور مشهد از اجرای محدودیت‌های ترافیکی مسیرهای منتهی به حرم امام رضا (ع) در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا ساعت ۲۴ اول فرودین خبر داد.
مشهد _ معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از آزادی ۷۹۳ زندانی جرائم غیر عمد طی یک سال اخیر در قالب طرح «یا ضامن آهو» با وساطت خادمان رضوی و خیران خبر داد.
مشهد ـ برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در حرم رضوی که از ۱۲ بهمن ماه آغاز شده، در شب ۲۲ بهمن ماه به اوج خود می‌رسد تا زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.
مشهد ـ مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به برودت و سرمای شدید هوا در روزهای اخیر و با تدابیر صورت گرفته مصرف انرژی در تاسیسات گرمایشی و روشنایی اماکن متبرکه رضوی را به حداقل رسانده‌ایم.
این عکس‌ها قدیمی‌ترین تصاویر از حرم امام رضا (ع) هستند.
مشهد ـ شهردار مشهد گفت: یک‌هزار میلیارد تومان برای ساماندهی بافت پیرامونی حرم امام رضا (ع) و همچنین یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی بافت فرسوده عامل، آبکوه و وکیل آباد مصوب شد.
آیین «همسفر تا بهشت»، گرامیداشت ۵۰۰ زوج دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار شد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیرعراق که جمعی از وزرای عراقی وی را در سفر به مشهد همراهی می‌کنند، در ادامه با تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی دیدار دارد.
زائران حرم مطهر رضوی(ع) که قصد عزیمت به مشهد مقدس را دارند با پرداخت ۲ هزار تومان بیمه می شوند.
مشهد ـ معاون اول رئیس جمهور گفت: خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر با محوریت مردم و گروه‌های مردمی می‌تواند به نمونه و الگویی برای خدمت به زائران تبدیل شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ