معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از برنامه وزارت بهداشت برای تاسیس مراکز نوآوری تخصصی سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
دانشگاه فرهنگیان دانشجویان رشته بهداشت مدارس دانشگاه‌های علوم پزشکی را به صورت غیر حضوری پذیرش می‌کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ۴۰ میلیارد تومان حمایت ویژه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب دستورالعمل حمایت از پژوهشگران اعلام شد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می گوید دانشگاه‌های علوم پزشکی مامور شده‌اند تا تهدیدات سلامت مانند بار بیماری‌ها، تغییرات اقلیم، اعتیاد، کاهش جمعیت و ... را کاهش دهند.
معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه ها در سال جدید تاکید کرد دانشگاه های علوم پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.
در ۸ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، بالاترین رتبه برای دانشگاه‌های ایران فقط در یک رتبه‌بندی و آن هم جایگاه ۱۷۶ برای دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی RUR بوده و پس از آن و با اختلاف قابل توجه، دانشگاه تهران در ردیف ۳۲۵ جدول رتبه‌بندی RUR ایستاده است. در ۷ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، جایگاه دانشگاه‌های ایران از ردیف ۳۰۰ جدول به ردیف‌های پایین‌تر و سیر رتبه‌ها نزولی است.
گردهمایی سالانه معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی با تاکید بر مرجعیت علمی و بهبود شاخص های سلامت مبتنی بر تحقیقات نافع، با انتشار خلاصه سیاستی به پایان رسید.
سرپرست مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در فرآیند ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی ۱۶۶ طرح اثرگذار در پژوهش واجد شرایط شناسایی شد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با صدور بخشنامه‌ای در ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۱، مهلت شناسه‌دار کردن حساب‌های دریافت و درآمدی یا متمرکزشده نزد بانک مرکزی را تا پایان آذرماه، تعیین کرد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان کرد: نپیوستن دانشگاه‌های علوم پزشکی به حساب واحد خزانه اصلاً پذیرفتنی نیست و به طور کلی استثنائی بین دستگاه‌های دولتی برای پیوستن به این قانونوجود ندارد.
غلامحسین رضوانی ، نماینده مجلس گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تعداد زیادی حساب فرعی تشکیل داده‌اند. این مسئله باعث می‌شود که کنترل حساب واحد خزانه بر عملکرد این دانشگاه‌ها برقرار نباشد.
دولت سیزدهم اجرای حساب واحد خزانه را در دستور کار خود قرار داده است، اما برخی از نهاد‌ها نظیر دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌های نفتی از اجرای این دستور سرباز می‌زنند. این مقاومت در مقابل اجرای قانون، باید توسط مسئولین دولت و دستگاه‌های نظارتی پاسخ داده شود تا قانون هرچه سریعتر اجرایی شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: برخی بخش‌های دولت مثل حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان به حساب واحد خزانه نپیوسته‌اند و در این زمینه کوتاهی داشته‌اند.
عابد ملکی گفت: گزارشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و همچنین هواشناسی برای نیاز به تشکیل جلسه اضطرار آلودگی هوا دریافت نکردیم و طبق پیش بینی هواشناسی در ساعات آینده شرایط کیفیت هوای تهران مساعد می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:در مورد اجرای حساب واحد خزانه، حتماً باید دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و بانک مرکزی موظف به مسدودسازی حساب‌های فرعی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:در مورد اجرای حساب واحد خزانه، حتماً باید دستگاه‌های نظارتی ورود کنند و بانک مرکزی موظف به مسدودسازی حساب‌های فرعی دانشگاه‌های علوم پزشکیِ است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم و شرکت‌های تابعه وزارت نفت، اصلی‌ترین متخلفان از اجرای حساب واحد خزانه بوده‌اند.
رتبه‌بندی جامع تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده ­های علوم پزشکی سال ۱۴۰۰ توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام شد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: فرآیند ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در محور اثرگذاری پژوهش به شناسایی ۱۶۷ طرح تاثیرگذار منجر شد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌ها در حمایت از تحقیقات و فناوری فقط به توسعه زیرساخت‌ها اکتفا نکنند و لازم است طبق شعار سال بر فناوری توجه بیشتری داشته باشند.
متقاضیان آزمون از امروز می‌توانند به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و...) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه کنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هدف ارج نهادن به فعالیت‌های دانشجویان خبر داد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا ۲۱ شهریور ماه در مرحله داوری مستندات مربوط به «حاکمیت و رهبری» و «اثرگذاری» انجام می شود.
دانشگاه هاروارد با اخذ ۱۶ جایگاه برتر که شامل ۷ جایگاه در زمینه علوم اجتماعی، ۴ جایگاه در حوزه علوم پزشکی، ۳ جایگاه در حوزه مهندسی و ۲ جایگاه در حوزه علوم زیستی است، مقام اول برترین دانشگاه جهان در رتبه‌بندی شانگ‌های را دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ