عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان کرد: نپیوستن دانشگاه‌های علوم پزشکی به حساب واحد خزانه اصلاً پذیرفتنی نیست و به طور کلی استثنائی بین دستگاه‌های دولتی برای پیوستن به این قانونوجود ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسابقه دو تیم تراکتور تبریز و پرسپولیس با ۱۵دقیقه تاخیر تاخیر آغاز می شود.
رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با اشاره به تاثیر تغییرات اقلیمی و افزایش گاز‌های گلخانه‌ای بر تغییر رنگ اقیانوس‌ها اظهار کرد: بر اثر تغییر رنگ اقیانوس‌ها زنجیره غذایی در اکوسیستم‌های اقیانوسی تحت تاثیر قرار گرفته و بخش عمده‌ای از منابع غذایی در دسترس بشر از بین رفته است.
موزه‌های مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد از ساعت ۱۴ تا ۱۹ پذیرای گردشگران است.
دولت انگلیس تاکنون به ملی پوش کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ویزا نداده است.
به منظور رفاه حال کارکنان جهت مشارکت و اجرای مراسم عزاداری ساعت آغاز به کار ادارات، سازمانها، شرکت ها، بانک‌ها و موسسات دولتی برای فردا شنبه مورخ ۷ مردادماه با دو ساعت تاخیر خواهد بود.
معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: از بین ۹۸ عنوان مجله علوم پزشکی نمایه شده در Clarivate Web of Science تعداد ۹۴ عنوان مجله دارای ضریب تأثیر (Impact Factor) هستند.
آمار‌های تحلیلی اخیر «لایف‌وب» که از عملکرد کاربران ایرانی در تردز طی ۱۰ روز اخیر منتشر شده است، نشان می‌دهد که متا در دستیابی به هدف خود برای تبدیل شدن به یک شبکه متن محور در حوزه سرگرمی موفق عمل کرده است. طبق آنچه آمار‌ها نشان می‌دهند، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی تاثیر بسزایی در رسیدن متا به اهداف مدنظر خود خواهند داشت. زیرا حضور این افراد شاخص که معمولا محبوبیت زیادی نزد عموم کاربران دارند، به داغ شدن بازار تردز و انتشار بیشتر محتوا در آن کمک خواهد کرد.
عضو هیئت علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) به تشریح شاخص‌های نوین علم‌سنجی برای ارزیابی پژوهش‌ها و تاثیر اجتماعی پژوهش‌ها پرداخت.
آنیا شرمن، دانشجوی دکترا در مرکز میکروبیولوژی و علوم سیستم‌های زیست محیطی (CMESS) دانشگاه وین می‌گوید: اندازه گیری‌های ما نشان داد که کاهو تمام ترکیباتی را که ما بررسی کردیم از طریق ریشه هایش جذب کرد، آن‌ها را به برگ‌های کاهو منتقل و در آنجا جمع کرد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه گرم شدن هوا شرایط را برای رشد میکروب «وبا» فراهم می‌کند، گفت: در صورت ابتلا به این بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که تاخیر در روند درمان خطر جانی به دنبال دارد.
دکتر امیر حسین جلالی ندوشن، روانپزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران معمولا خودزنی بصورت تعمدی اتفاق می افته که در جوان ها اگر همراه با اختلالات دیگر رفتاری دیده شود باید جدی گرفته شود، می افزاید: اما خود زنی در نوجوان ها هم تحت تاثیر همسالان و از آن مهم تر فشارهای ناشی از دوران بلوغ دیده می شود که معمولا گذراست و اختلال جدی روان تلقی نمی شود . ولیکن حتما باید با نوجوان در ارتباط با این رفتار و رفع ریشه های آن صحبت شود. منبع: خبرآنلاین
سردخانه‌ها برای بازدید عموم باز بودند تا افراد بتوانند اجساد بستگان خود را شناسایی کنند و اجساد ناشناس در ویترین مغازه‌ها به نمایش گذاشته می‌شد تا همه بتوانند آن‌ها را ببینند. از سوی دیگر مردان و زنان زیادی هم با هدف به تماشای این اجساد می‌آمدند تا احساسات خشونت آمیز و ناخشنود قوی خود را تجربه کنند و یا درباره کشته شدگان در تصادفات یا جنایت‌ها، اظهار نظر کنند. همچنین در صورتی که جسدی موفق به تحت تاثیر قرار دادن مردم می‌شد، به مدت ۳ روز به نمایش گذاشته می‌شد. اما باقی اجساد قبل از ۳ روز دفن می‌شدند.
با شناخت بهتر این نوع اختلال ژنتیکی، می‌توان تا حد زیادی آن را کنترل کرد تا از تاثیر نامطلوبش در روابط با دیگران جلوگیری کرد.
درباره تاثیرات مثبت دارچین روی مغز پژوهش‌های زیادی انجام نشده است. در گذشته، برای درک تاثیر یا چگونگی تاثیر دارچین روی حافظه و توانایی‌های یادگیری تلاش‌های زیادی صورت گرفت، اما نتایج چشمگیری از این آزمون‌ها به دست نیامد. پژوهشگران دانشکده علوم پزشکی دانشگاه بیرجند به بررسی دقیق‌تری از مطالعه‌های مختلف در زمینه اثر دارچین بر مغز و عملکرد‌های شناختی آن پرداختند.
آنچه به نام مدرنیته یا تجدد در غرب شکل گرفته است، پدیده چندجانبه کلانی است که در همه ابعاد زندگی غربی‌ها تاثیر گذاشت و فهمی جدید از هستی، انسان، طبیعت، حکومت و ... ارائه کرد. در نگاه به سیاست کسانی، چون ماکیاولی و هابز نظراتی نوین مطرح کردند. در حوزه فلسفه و علم نیز تحولاتی عمده ایجاد شده بود. در سایر حوزه‌ها نیز تحولات گسترده بود. شاید هنوز نیز درکی کامل از این تحول و منطق آن و نحوه آن نداشته باشیم.
جدیدترین علم نشان می‌دهد که بهترین راه برای بهبود سلامت درازمدت، فیزیکی نیست، بلکه اجتماعی یعنی ارتباط است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص تاثیر تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان، توضیحاتی ارائه داد.
سیستمی که با دانشگاه برخورد سلبی می‌کند، این پیام را به افکار عمومی صادر می‌کند که سرمایه اجتماعی و مطالبات مردم برایش اهمیتی ندارد. البته وزارت علوم با قرار دادن شخصی مانند دکتر کلانتری (جامعه‌شناس) در معاونت اجتماعی، نشان داده که حداقل در ظاهر این اهمیت را درک کرده است. امیدواریم غلبه مسائل سیاسی و منازعه بر سر قدرت، تاثیر سوء در دانشگاه‌ها نداشته باشد.
آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: موضوع فتنه، یک جریان خطرناک است حتی در زمان پیامبر (ص) نیز بر پیروان تاثیر گذاشته است و سبب اختلاف شد و این جریان می‌تواند زمینه ضعف اسلام و امت اسلامی را فراهم کند و یا می‌تواند شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که مسیر حق برای مردم باز و روشن شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از سنین کودکی تا سنین میانسالی و کهولت، چاقی سلامت و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به بروز بیماری‌هایی شود که طول عمر را کوتاه می‌کند در چاقی مفرط تا ۲۰ سال کاهش طول عمر وجود دارد و نیاز به جراحی دارد.
محققان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان آمریکا دریافته‌اند که مکمل‌های ویتامین C برای زنان باردار که نمی‌توانند سیگار را ترک کنند، عملکرد راه‌های هوایی و سلامت تنفسی فرزندانشان را تا سن پنج سالگی بهبود می‌بخشد.
معمولا اسم سیارک‌ها برگرفته از نام‌های اساطیری یا نام منجمان قدیم و افرادی فعال در علم است. تعدادی از سیارک‌ها نیز ممکن است هم‌نام مکان‌ها و رودخانه‌ها و کشور‌ها و شهر‌ها و یا حتی حیوانات باشند. تعدادی از سیارک‌ها به نام انسان‌های زنده که تاثیر خاصی به ویژه در زمینه نجوم و فضا درعلم گذاشتند، نام‌گذاری شده‌اند.
وزیر علوم بیان کرد: تدریس در دانشگاه و مدارس یک تخصص است و فعالان این حوزه باید مهارت کافی را داشته باشند و تنها مدرک کافی نیست، بلکه طرح سوال، شیوه ارتباط با استادان و دانش آموزان و ... مهم است تا تاثیر گذاری زیادی را شاهد باشیم و لازم است که برای آن‌ها کلاس‌های تخصصی را برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده ایم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
گل‌گهر سیرجان ساعتی پیش اولین تمرین خود را در اردوی ترکیه پشت سر گذاشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ