وزارت حمل ونقل چین هنگام ارائه پیش نویس قانون خودروهای خودران اعلام کرد این کشور باید با احتیاط از خودروهای خودران برای جابه جایی مسافران استفاده کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
با عمیق شدن بحران ملک در چین شرکت عظیم املاک «اِوِرگراندِ» این کشور در آمریکا اعلام ورشکستگی کرده تا از محافظت‌های قانونی بهره‌مند شود. این اقدام درحالی انجام می‌شود که مشکلات در بازار املاک چین بر نگرانی درباره وضعیت اقتصاد چین افزوده است.
وزیر صنعت و اطلاعات چین اعلام کرد تمام تهیه کنندگان اپلیکیشن موبایل این کشور ملزم می شوند تا جزئیات کسب وکارشان را در اختیار دولت بگذارند. این وسیع ترین تلاش دولت برای کنترل صنعت فناوری است.
رگولاتور امنیت سایبری چین پیش نویس قوانین ناظر بر مدیریت امنیت شناسایی  چهره در این کشور را پس از افزایش نگرانی های مردم درباره سواستفاده از این فناوری ارائه کرد.
رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس دستورالعملی برای سخت تر کردن محدودیت های مربوط به استفاده از اپ، پایانه های هوشمند و فروشگاه های اپلیکیشن برای کاربران زیر سن قانونی آماده کرده است.
مهلت قانونی بازداشت موقت سون جوم هو در چین به پایان رسیده است.
رگولاتور فضای سایبری چین پس از تحقیقی ۲ ماهه درباره اخبار جعلی، سودجویی غیرقانونی، جعل هویت مقامات رسمی و مشکلات دیگر، ۱.۴ میلیون پست را در شبکه های اجتماعی حذف کرده است.
انتخاب مجدد شی که در ژوئن ۷۰ ساله خواهد شد، پس از اصلاحات قانون اساسی چین در سال ۲۰۱۸ وی می‌تواند بطور نامحدودی بار‌ها پست ریاست دولت را بر عهده بگیرد.
وانگ گفت: «ایالات متحده بیش از حد واکنش نشان داده، اوضاع را تشدید کرده و از این بهانه‌ای برای تحریم غیرقانونی شرکت‌ها و مؤسسات چینی استفاده کرده است». او بدون اشاره به این اقدامات گفت: چین به شدت با این امر مخالف است و اقدامات متقابلی را علیه نهاد‌های مربوطه ایالات متحده که حاکمیت و امنیت چین را مطابق با قانون تضعیف می‌کنند، انجام خواهد داد.
برای پیشبرد یک سیاست اقتصادی یا باید حمایت و اعتماد و همدلی اکثریت قاطع را به همراه داشت و عموم نخبگان نیز از آن حمایت کنند، یا آنکه یک اقلیت متحد و منسجم با اتکا به دانش اقتصادی و علمی یک طرح و ایده را جلو ببرند، مثل چین. متاسفانه ایران از هر دو وضعیت به دور است. نه حمایت عمومی و اکثریت جامعه و نخبگان را دارد.
دولت ژاپن پس از اصلاح قانون مبادلات ارزی، صادرات تجهیزات تولید نیمه رساناهای پیشرفته به چین را محدود می کند.
پکن می‌گوید که آمریکا با تصویب «قانون مجوز دفاع ملی»، در امور داخلی چین مداخله و به حزب کمونیست حاکم این کشور حمله می‌کند.
همه حرف این است که آیا جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی باید مجری احکام شرع باشد و به «تبعیض» رسمیت ببخشد یا مجری قانون باشد و «عدالت» میان شهروندان را مبنا قرار دهد؟ این همان سوال بنیادین است که هم مرجعیت و حوزه دین باید به آن پاسخ دهد و هم حکومت.
حزب حاکم چین، «مخالفت با استقلال تایوان» را به طور رسمی در قانون اساسی این کشور گنجاند.
تایوان اعلام کرد تولید کنندگان نیمه رسانا به پیروی از قانون اهمیت زیادی می دهند. این امر نشان دهنده پیروی تایوان از قوانین نظارت برصادرات فناوری تراشه آمریکا به چین است.
یک مقام کاخ سفید گفت: دولت بایدن به زودی قانون جدیدی برای تعیین تکلیف صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا به کشورهایی مانند چین وضع خواهد کرد.
آمریکا تصمیم دارد از ماه آینده بارگیری محموله های نیمه رسانا به چین را که برای  توسعه هوش مصنوعی و تراشه سازی به کار می رود محدودتر کند. همچنین قرار است این محدودیت ها به قانون تبدیل شوند.
مشاور امنیت ملی آمریکا از دیدار خود با رهبران کنگره به منظور بررسی پیش نویس قانون تغییر سیاست های واشنگتن در قبال تایوان خبر داد.
تلاش برای تقویت تولید داخلی نیمه هادی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده از آسیا عقب مانده است و چین تایوان را تحت فشار قرار داده است.
دفتر امور تایوان در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت، پکن از حامیان استقلال تایوان خواسته است تا "سر عقل بیایند" و بفهمند که اگر قانون را نقض کنند "به شدت مجازات خواهند شد."
جوبایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته لایحه ای را امضا کرد تا ۵۳.۷ میلیارد دلار یارانه برای تولید و تحقیقی درباره نیمه رساناها اختصاص یابد.
نظر به این که تفاهم صورت گرفته با چین از نظر شکلی یک "برنامه جامع" همکاری بلند مدت بین دو کشور محسوب می‌شود و در حقیقت یک نقشه راه همکاری است، لذا در سایر مراجع قانونی کشور بررسی شده است. بدیهی است در صورت تبدیل این "برنامه جامع" همکاری به "موافقتنامه" رسمی میان دو کشور، مطابق قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پروازهای حج را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت همان نرخی است که دو سال پیش توافق شده بود و ایران‌ایر موافقت کرد که بر اساس همان قیمت امسال پروازهای حجاج را انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ