نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: شروع طرح ملی مسکن تعلل و تأخیر داشته و باید این طرح با جدیت بیشتری اجرایی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان ثبت از صدور اسناد بزرگترین طرح ملی نهضت ملی مسکن در استان یزد به مساحت ۳۳۰ هکتار خبر داد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مدیران این سازمان طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان اولویت‌ اول سازمان برشمرد.
همدان_به گفته مسئولان استانی بزرگ ترین چالش این طرح در استان همدان، مسئله تامین زمین برای ساخت این مساکن است.
طرح نهضت ملی مسکن بر اساس نظرات کارشناسی و با بهره گرفتن از تجربیات و رفع اشکالات گذشته در حال انجام است.
حسین مذنب گفت: هم اینک یک سال و نیم از اجرای طرح اولویت دار نهضت ملی مسکن در کشور می‌گذرد و باید تعهد دولت در استان‌های مختلف کشور در خصوص این طرح اجرایی شود.
واگذاری زمین به مردم و ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن نیازمند آن است که حریم شهرها آزاد شده و با عرضه زمین و کاهش سهم آن در قیمت مسکن هزینه‌های مسکن نیز کاهش پیدا کند.
طرح نهضت ملی مسکن در انتظار وام بانکی
مطابق آمار عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن مناسب نیست. از این‌رو باید دید آیا مسئولین می‌توانند بانک‌ها را به ریل تسهیلات‌دهی به پیشران‌های رشد اقتصادی و... برگردانند؟
طبق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها باید سالانه معادل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند؛ اما به گفته دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، بانک‌ها در سال ۱۴۰۰، تنها ۵ درصد از سهمیه ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی وام طرح نهضت ملی مسکن را پرداخت کردند.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: خوزستان باید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جلودار و میدان‌دار باشد و هر کسی که مانع اجرای این طرح است باید از گردونه کار بیرون شود.
با توجه به شباهت شهرسازی ایران به ترکیه، درسی که از زلزله اخیر این کشور می‌توان گرفت این است که تا دیر نشده باید فکری به حال تراکم بالا شهرها کرد.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ باید تمامی تعهدات طرح نهضت ملی مسکن با محوریت اداره کل راه و شهرسازی به جمع بندی برسد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: تفویض اختیارات به استان‌ها و مدیران استانی در طرح نهضت ملی مسکن افزایش می‌باید به شرطی که ابتکارات برای برداشتن موانع پیش رو در این طرح ارائه شود.
رشت- تعداد زیادی از متقاضیان طرح ملی مسکن توان پرداخت مرحله اول تعهدات ساخت واحدهای مسکونی این طرح را ندارند و در این زمینه دولت و مجلس باید راهکار اساسی برای رفع این مشکل ارائه دهند.
رونق بخش مسکن در شرایط تداوم رکود تورمی اقتصاد کلان و رکود بی‌سابقه بخش مسکن چگونه ممکن است؟ نااطمینانی و نبودن چشم‌انداز روشن از اقتصاد، زمستانی‌ترین فصل تاریخ مسکن در نیم‌قرن اخیر را رقم زده است. در غیاب رونق اقتصاد کلان و بی‌سامانی بازار‌های اقتصادی و نیز نرخ‌های روزافزون طلا و ارز، بازار مسکن با ریسک زمین‌گیر کردن دارایی و هزینه‌های مبادلاتی بالا برای سازندگان و سرمایه‌گذاران چه جذابیتی خواهد داشت.
معاون بنیاد مسکن با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۹۸ هزار واحد مسکونی روستایی نهضت ملی در مرحله بهسازی و بازسازی قرار دارد میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده را ۶۰ درصد عنوان کرد.
رئیس کانون انبوه‌سازان گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بعضا توان پرداخت آورده ندارند و بانک‌هایی که باید به این پروژه وام بدهند از بخش مسکن گریزانند؛ در این شرایط انبوه‌سازان پیشنهاد تامین منابع این طرح را دادند که از سوی وزارت راه و شهرسازی چندان مورد استقبال قرار نگرفت.
بانک ملی ایران با هدف تامین مسکن عموم مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه، افزایش قدرت انتخاب مشتریان و تنوع در ارائه خدمات بانکی، حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن را ایجاد کرده است.
تایباد ـ با حضور استاندار خراسان رضوی مراسم قرعه کشی و واگذاری زمین طرح ملی مسکن ۶ شهرستان خراسان رضوی برگزار و بیش از ۴ هزار قطعه زمین واگذار شد.
کاشمر ـ استاندار خراسان رضوی از آغاز عملیات ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن خبر داد.
کاشمر ـ استاندار خراسان رضوی از آغاز عملیات ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن خبر داد.
شوش- طولانی شدن پروسه واگذاری زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شوش باعث نارضایتی شهروندان شده است و باید وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل ورود کند.
در این مطلب قصد داریم فارغ از مشخصات سخت افزاری، به قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری گوشی نوا 9 اس ای بپردازیم.
همچنین در مورد رتبه‌بندی معلمان نیز ۱۵ مورد در آیین‌نامه دولت خلاف قانون مجلس است؛ دولت باید آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین را تدوین کند، اما حق ندارد در اجرای قوانین دخالت کند؛ آیین‌نامه‌ای که دولت در مورد رتبه‌بندی تدوین کرده خلاف قانون مجلس است و می‌طلبد کمیسیون آموزش و مجلس به آیین‌نامه‌ای که بر اساس آن ۴۶۰ هزار معلم از شمول رتبه‌بندی خارج می‌شود، ورود کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ