بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی دفتر رئیس جمهور اوکراین، نشست مشترک این کشور و اتحادیه اروپا سوم فوریه برگزار می‌ شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور برزیل در نشست سران اتحادیه اروپا و جامعه آمریکای لاتین و کارائیب تأکید کرد: جهان از جنگ اوکراین خسته شده است.
روسیه مخالفت خود را با دعوت از ۸ کشور اتحادیه اروپا و ناتو برای نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین اعلام کرد.
در نشست امروز سران اتحادیه اروپا با اعضای ناتو و مقامات اوکراین، پیرامون شورش اخیر گروه «واگنر» در روسیه صحبت شد.
نخست وزیر اوکراین می‌گوید که این کشور امیدوار است ظرف دو سال، «کاملا آماده عضویت در اتحادیه اروپا» شود.
جلو کشیدن ساعت که زمانی، راهی برای افزایش کارآمدی کسب و کار‌ها و کارخانه‌ها بود، حالا از هدف اصلی‌اش دور شده و حتی به برخی صنایع آسیب می‌زند. تلاش‌هایی توسط نهاد‌های دولتی کشور‌ها از جمله مجلس سنا و اتحادیه اروپا برای توقف تغییر ساعت‌ها انجام شده، اما تا تصویب نهایی این طرح‌ها، راه زیادی باقی‌است، چون برای سیاستمداران دنیا، مسائلی مثل جنگ اوکراین، تورم و بحران انرژی دراولویتند. به نظر می‌رسد که فعلا امیدی به تغییر در این رویه صد ساله نیست و در بسیاری از نقاط جهان در آستانه فصل گرما، «زمان پرواز می‌کند».
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید از دید اروپا طرح پیشنهادی چین برای بحران اوکراین را نمی تواند طرح صلح دانست.
«اورماس رینسالو» روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست مشترک وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل ادعا کرد: ما خیلی نگران اقدامات ایران هستیم که در جنگ اوکراین به صورت نیابتی رفتار می‌کند و هزاران پهپاد ایرانی به روسیه تحویل داده است. ایران باید عواقب جدی این اقدام را تجربه کند. این دیپلمات استونی درباره برنامه ادعایی چین برای ارسال سلاح به روسیه نیز ابراز نگرانی کرد.
نخست وزیر مجارستان می‌گوید که تحریم‌های غرب علیه روسیه به بهانه عملیات نظامی در اوکراین، در پایان بخشیدن به جنگ ناکام مانده و در عوض اقتصاد اروپا را ویران کرده است.
نخست وزیر مجارستان اعلام کرد بوداپست روسیه را تهدیدی برای امنیت اروپا نمی داند.
رئیس شورای اروپا، رئیس جمهور اوکراین را برای حضور در نشست آتی اتحادیه اروپا دعوت کرد.
سران اتحادیه اروپا امروز تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در شهر کی یف در نشستی با حضور «زلنسکی» در خصوص وعده عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفتگو می کنند.
این ایده که وابستگی متقابل اقتصادی یک سنگر در برابر جنگ است، زیرا هیچ طرفی نفعی در برهم زدن روابط تجاری و سرمایه‌گذاری سودمند متقابل ندارد، دیگر قابل دفاع نیست. ملاحظات سیاسی حرف اول را می‌زند. در واقع، وابستگی شدید اتحادیه اروپا به منابع انرژی روسیه احتمالاً بر تصمیم پوتین برای حمله به اوکراین تأثیر گذاشت و او را به این نتیجه رساند که اروپا در مقابل او نمی‌ایستد.
کمیسیون اروپا می‌گوید که بابت اظهارات رئیس این کمیسیون درباره شمار تلفات ارتش اوکراین در جنگ جاری با روسیه، هیچ «عذرخواهی» به کی‌یف بدهکار نیست!
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پیش از برگزاری نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو گفت: باید برای زمستان اوکراین فکر کنیم
رئیس جمهور اوکراین امروز در سخنانی در نشست مجمع پارلمانی ناتو در مادرید گفت: از درخواست کی یف برای عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو حمایت کنید.
نخست وزیر پرتغال امروز تأکید کرد: اتحادیه اروپا قادر به پذیرش اوکراین نیست.
نخست وزیر لهستان، گفت که برخی از رهبران اتحادیه اروپا ممکن است اجازه دهند درگیری با شکست اوکراین پایان یابد.
نخست وزیر فرانسه گفته است که ورود سریع اوکراین به اتحادیه اروپا به نفع این اتحادیه و اوکراین نیست.
صدراعظم آلمان امروز در سخنانی در پنجمین نشست اقتصاد آلمان- اوکراین ادعا کرد که برلین خواستار الحاق کی یف به اتحادیه اروپا است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در نشستی در برلین گفت: حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک از اوکراین به نفع ماست!
نخست وزیر استونی معتقد است اتحادیه اروپا باید در پاسخ به الحاق مناطقی از اوکراین به روسیه، تحریم های جدیدی را علیه مسکو در نظر بگیرد.
جنگ اوکراین نبرد ۲ واحد سیاسی نیست بلکه این جنگ نماد تلاش برای تغییر در نظام بین الملل است اما هزینه اصلی آن بر دوش اتحادیه اروپاست.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی اوضاع جنگ در اوکراین و دیگر مسائل امروز، نشستی دو روزه در شهر پراگِ جمهوری چک برگزار می‌کنند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد که قرار است مأموریت آموزش نظامی برای نیروهای اوکراینی از سوی اروپا در نشست وزرای دفاع این اتحادیه ۷ شهریور ماه در پراگ بررسی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ