غلامعلی رجایی گفت: اکنون روابط ایران با غرب نسبت به گذشته بسیار تیره‌تر است اما این شرایط دلیل نمی‌شود به فکر بازگشت به برجام نباشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
دولت سیزدهم از ابتدای روی کارآمدن با نقد دولت‌های پیشین در زمینه سیاست خارجی اعلام کرد که سیاست خارجی متوازن مبتنی بر گسترش روابط با همسایگان را در پیش خواهد گرفت و با گسترش روابط در حوزه کشور‌های همسایه و سیاست نگاه به شرق خواهد توانست انزوای تحمیل‌شده به ایران به واسطه تحریم‌های هسته‌ای را بشکند.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در عرصه داخلی و خارجی مشخص است ودر حوزه بین المللی سیاست تعاملی را در پیش داریم.
کارشناس سیاست خارجی گفت: مهم‌ترین دستاورد خارجی انقلاب اسلامی را می‌توان در حوزه استقلال خواهی و استمرار این استقلال و ایجاد یک الگوی استقلال طلبی در دنیا معرفی کنیم.
پژوهشگر حوزه بین‌الملل گفت: سیاست خارجی هر کشور، ادامه سیاست‌های داخلی آن کشور است. یعنی اگر سیاست‌های داخلی با منطق، مدارا و دید مشارکت و همکاری عموم مردم شکل گیرد، به استحکام وحدت ملی و انسجام داخلی می‌انجامد و این اجماع ملی باعث می‌شود فشارهای خارجی بی‌تاثیر، کاسته یا متوقف شوند. از این رو معتقدم شیوه رفتار و برخورد دولت با معترضان نیازمند بازنگری است.
ببینید وضعیت در حوزه سیاست خارجی به قدری بغرنج شده و چالش‌ها برای کشور تا جایی پیش رفته است که اکنون ایران در موضوع مشخصی مانند مواجهه با بانوان و حقوق بشر با حکومت طالبان در افغانستان مقایسه می‌شود. آیا واقعا جمهوری اسلامی ایران در ردیف طالبان قرار دارد؟ خیر، به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست.
ببینید وضعیت در حوزه سیاست خارجی به قدری بغرنج شده و چالش‌ها برای کشور تا جایی پیش رفته است که اکنون ایران در موضوع مشخصی مانند مواجهه با بانوان و حقوق بشر با حکومت طالبان در افغانستان مقایسه می‌شود. آیا واقعا جمهوری اسلامی ایران در ردیف طالبان قرار دارد؟ خیر، به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست.
تحلیلگر سیاست خارجی گفت: تحریم ایران و روسیه در حوزه انرژی باعث شده که شرایط تأمین گاز برای کشورهای اروپایی دشوار شود.
«باید توجه داشته باشیم که خیلی زود دیر می شود و به راحتی دیگر نمی توان راه سومی را در حوزه سیاست خارجی تعریف کرد. زیرا از یک سو شما در مقابل خود جهان غرب را قرار داده اید که با رهبری آمریکا و مدیریت اروپا و کنشگری اجرایی اسرائیل در منطقه می‌تواند یک وحدت عملیاتی را شکل دهد و ائتلاف آمریکایی-اروپایی-اسرائیلی در کنار ائتلاف عربی-عبری-غربی قرار می‌گیرد و ایران را در وضعیت سختی قرار می دهد و از سوی دیگر، در داخل منطقه نیز کنشگرانی نظیر عربستان، ترکیه و همچنین اسرائیل را دارید که در پی ایجاد یک وحدت عملیاتی جهت برخورد با ایران هستند.»
به سرانجام نرسیدن پرونده هسته‌ای، تشدید تنش‌ها با غرب بر سر مساله همکاری با روسیه و افزایش قابل توجه فشار‌های حقوق بشری علیه ایران، تهران را در وضعیت سختی در حوزه سیاست خارجی قرار داده است.
نبود یک چشم‌انداز مشخص در حوزه احیای برجام و لغو تحریم‌ها موجب شده دولت چین - که یک سیاست خارجی اقتصاد‌محور و تجارت‌محور دارد - انگیزه چندانی برای نزدیک‌تر شدن به ایران نداشته باشد. همین بی انگیزگی نیز دولت چین را مستعد کرده تا برای تحکیم روابط خود با کشور‌های عربی - برای خوش‌آمد آن‌ها - بعضاً مواضع ضد ایرانی اتخاذ کند
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری، مدیون رهبر معظم انقلاب و دستور ویژه ایشان در این حوزه است.
نشست خبری وزیر امور خارجه پیرامون تحولات در حوزه سیاست خارجی آغاز شد.
سخنگوی دولت در خصوص فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی گفت: این فیلترینگ به گونه‌ای تدبیر شد که مردم از پیام رسان خارجی به پیام رسان داخی کوچ کنند، البته این فیلتر مسکّن مقطعی است و سیاست دولت در حوزه فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات است، در طول هشت سال گذشته شبکه ملی اطلاعات کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته، اما در یک سال اول دولت ۳۰ درصد رشد و در مجموع ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
یک کارشناس سیاست خارجی در گفتگویی در کلاب هاوس خبرآنلاین با اشاره به نقایص موجود در مفروضات اشتباه در حوزه کلان و استراتژیک و حوزه تاکتیکی در سیاست خارجی گفت: ایران می توانست ضمن رسیدن به توافق بر سر موضوعات مرتبط با برجام مسائل پادمانی را نیز بدون سر و صدا و هیاهو در قالب همکاری ها با آژانس حل و فصل کند.
رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان مردم منطقه آسیای میانه و ایران گفت: توسعه روابط با کشورهای حوزه آسیای میانه بخصوص تاجیکستان جزو اولویت‌های اول سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم را به عنوان نقطه مثبت این دولت برشمرد و در عین حال گفت: اگر دولت می خواهد در ادامه راه کاری انجام دهد، باید فکری برای رابطه با جهان کند. نمی شود مدیر یک روزنامه، سیاست خارجی ما را تعیین کند یا اینکه چهار تا آدم افراطی رابطه ما با جهان را تعریف کنند آن هم افرادی که هیچ درک درستی از منافع ملی و درد مردم ندارند.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی منطقه‌ای این دولت و شخص رئیس جمهور ارتباطات وسیعی ایجاد کردند.
سید ابراهیم رئیسی در طول یک سال گذشته ۶ سفر خارجی انجام داد و این سفرها نشان می‌دهد، دولت سیزدهم با حرکت در «ریلِ جدید» برنامه خود را در حوزه سیاست خارجی دنبال می‌کند.
چین به عنوان قدرت اقتصادی، روسیه به عنوان قدرت نظامی و ایران-کره‌شمالی به عنوان قدرت‌های منطقه‌ای بدل به نقطه تمرکز آمریکا در حوزه سیاست خارجی شدند.
بایدن مکرراً با نشان دادن نقطه ضعف، تردید و سردرگمی در حوزه سیاست خارجی، به اعتبار آمریکا آسیب زده و در نتیجه تهدیدها و چالش‌های بیشتری را برای ایالات متحده رقم زده است.
روز گذشته، نرخ دلار در صرافی‌ها با افت حدود ۱۲۰۰ تومانی همراه شد و در کانال ۳۱ هزار تومان جای گرفت. روندی که در صورت تدبیر بانک مرکزی برای افزایش سقف ۲۰۰۰ دلاری برای نیاز ارزی مردم در سرفصل ۲۴، احتمال تعدیل بیشتر شاخص ارزی را تقویت می‌کند.
وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه العالم پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات وین و برجام، هدف از سفر بشار اسد به تهران، آتش سوزی هفته گذشته در پارچین، مذاکرات ایران و عربستان در بغداد و ... توضیحاتی داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ